Interieulijsten wrappen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
LJB

Interieulijsten wrappen

Bericht door LJB » 19 mar 2014, 05:35

Beste Bimmers,

Ik loop te stoeien met de gedachte om mijn interieulijsten te laten wrappen. Momenteel zijn ze zilver met een klein reliëf erin. Interieur is zwart leer. Heeft iemand ervaring met lijsten wrappen? Is het reliëf in de lijsten een belemmering voor het wrappen? Zijn de lijsten makkelijk te (de)monteren. En hebben jullie ideeën over wat voor wrap mooi zou staan (Carbon, patroon kleur etc..)

Orginele lijsten bestellen bij de dealer vind ik te duur, gaat ruim over de duizend heen en de dealer raden het om die reden ook af. Namaak schijnt vaak niet mooi te sluiten dus ook geen optie.

Ik ben benieuwd naar jullie mening, ervaring en advies.

Mvg,
Lennart

avdakker

Re: Interieulijsten wrappen

Bericht door avdakker » 19 mar 2014, 16:14

Ik wil dit zelf ook gaan doen bij mijn wagen. Ik heb het in mijn vorige A6 ook gedaan op de middenconsole met een carbonwrap. Je bent er aardig wat tijd aan kwijt maar het kan lonend zijn. Voor wat betreft je vragen, het zou prima moeten kunnen op je huidige lijkt mij. De stickers trek je strak over de profielen heen, desnoods de profielen eerst vlak maken met opvulprimer en licht glad schuren.
Voor wat betreft Carbon, dat pak ik zelf nooit meer. Dat ziet er als wrap gewoon niet uit vind ik persoonlijk.
Piano Zwart lijkt mij heel mooi maar zal weer kras gevoelig zijn. Dat is minder met 2 van die koters op je achterbank.....
Ikzelf zit te denken voor mijn bolide aan geborsteld staal. Dat patroon zit voelbaar in de wrapfolie en het oogt erg mooi denk ik.
Mocht je het laten doen, zorg dat ze de luchtroosters uit je paneel verwijderen zodat de wrap echt om de randen heen valt. Dat levert het meest mooie resultaat.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

530d-sport

Bericht door 530d-sport » 21 mar 2014, 21:07

Bij wrapfolie zou ik me niet echt zorgen maken om krassen, want het is cast/polymeer folie.

De zelfde folie gebruiken wij ook voor wrappen van voertuigen, als de gewrapte voertuig uit de wasstraat komt met krassen door de borstels. Na een kwartier in felle zonlicht, zal je de krassen niet meer zien.

Koop wel een folie met micro air channels, zodat de lucht makkelijk eruit zal gaan. Gebrushed zilver of piano zwart zou wel dik eruit zien.

freekje

Bericht door freekje » 24 mar 2014, 23:22

mijn lijsten haal ik er morgen uit, deze worden gewrapt in een heel donkere kleur antraciet/zwart geborsteld aluminium, ik heb nu een notenhouten kleur en vind dit zelf geen gezicht bij een volledige zwarte binnenkant :)
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”