Cabrio gaat niet open

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mpower32

Cabrio gaat niet open

Bericht door Mpower32 » 07 apr 2014, 14:36

Beste leden

Sinds een paar dage geleden krijg ik mijn cabrio niet open. Weet er toevallig iemand wat het kan zijn?

Groetjes :///m:

von jot

Re: Cabrio gaat niet open

Bericht door von jot » 08 apr 2014, 06:00

Even de dakbak opnieuw omhoog en omlaag zetten. Is hij elektrisch? Rood lampje, oranje lampje? Wat meer info...

@@lgra

Bericht door @@lgra » 08 apr 2014, 09:58

Accuspanning voldoende? Anders eerst motor starten en daarna dak openen. Uit voorzorg bedien ik het dak uitsluitend bij draaiende motor. ;) en inderdaad: als je cassette in de kofferbak niet geheel uitgevouwen is werkt er niets.

Alperen20

Bericht door Alperen20 » 09 apr 2014, 16:05

Doet het dak helemaal niets meer?
Hoor je de pomp wel als je het dak bedient?
Achter in je kofferbak heb je opbergvak of wat het mag ook heten.. Moet wel omlaag zijn om je dak te bedienen.
Anders brandt/knippert er een oranje lampje en kan het dak niet open

kenneth.BMW

Bericht door kenneth.BMW » 09 apr 2014, 21:59

wat hierboven vermeld word, is je cabrio bak in de kofferbak niet ingeklapt? dmv de hendel weer uitklappen

of heb je toevallig je softtop op slot gezet in je hemel?

succes verder.
Echt rijplezier begint hier.

Mpower32

Bericht door Mpower32 » 10 apr 2014, 09:59

Elektrisch,ik hoor de pomp maar gaat niet open en heb het proberen open doen met het sleutel in deurslot te draaien daar doet ie het ook niet, heb het dan manueel tot de helft opegedaan toe ging het ook niet dan maar als ik mijn sleutel in deurslot deed en toedraai dan gaat het wel dicht. Herkent iemand dit probleem ???

Thnx al voor de reacties groetjes :///m:

@@lgra

Bericht door @@lgra » 10 apr 2014, 14:24

Ik snap niet alles van wat je zegt. Je geeft ook geen antwoord op de suggesties die gegeven zijn. Om een goede diagnose te stellen moet je eerst dingen gaan uitsluiten. Pas daarna weer verder gaan met onderzoek. -_-

Dus: Accuspanning ok? Ev proberen bij draaiende motor kap te openen en uiteraard eerst controleren of je cassette in de goede stand staat en het lampje gaat branden als je de kap bedient.

Mpower32

Bericht door Mpower32 » 10 apr 2014, 14:42

Ja heb dit allemaal gedaan,en het lampje brandt rood , werkt nog niet.

Ocram

Bericht door Ocram » 10 apr 2014, 15:59

Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad.

-Heb je hem al met draaiende motor geprobeerd?

-Als het rode lampje blijft branden bij je open/sluitknop hielp het bij mij om hem met een imbus deels open te draaien. daarna kon ik hem automatisch weer sluiten en werkte hij weer. Volgens mij heb je dat al geprobeerd.

-Dan rest nog de sensor in de kofferbak van het inklapgedeelte om ruimte te winnen, als die hapert gaat hij ook geen kant op.

-Succes
BMW rulez

Mpower32

Bericht door Mpower32 » 14 apr 2014, 07:39

Ocram schreef:Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad.

-Heb je hem al met draaiende motor geprobeerd?

-Als het rode lampje blijft branden bij je open/sluitknop hielp het bij mij om hem met een imbus deels open te draaien. daarna kon ik hem automatisch weer sluiten en werkte hij weer. Volgens mij heb je dat al geprobeerd.

-Dan rest nog de sensor in de kofferbak van het inklapgedeelte om ruimte te winnen, als die hapert gaat hij ook geen kant op.

-Succes

Thnx voor de tip maar hoe doe ik dit met de imbus en waar is dit gelegen:) :///m:

Ocram

Bericht door Ocram » 14 apr 2014, 07:44

Boven je binnenspiegel moet je een kapje wegpeuteren daarachter zit het gat voor de imbus.
Staat ook in je boekje volgens mij.
BMW rulez

Mpower32

Bericht door Mpower32 » 14 apr 2014, 09:39

Oke thnx , ja men wagen komt van Duitsland ,Duitse boekje.oke thnx ga dit eens proberen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”