Voeding voor de versterker

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Johnnyveck

Voeding voor de versterker

Bericht door Johnnyveck » 24 apr 2014, 19:45

Hallo

Ik ben zaterdag begonnen met het inbouwen van een subwoofer in mijn bmw e46 compact.
Nou loop ik echter tegen een probleem aan hoe krijg ik mijn voedingskabel vanaf mijn accu bij mij versterker in de kofferbak, ik kan nergens een doorgang vinden. En hoe krijg ik de lijst van mijn deur af.

Mvg Johnny..

jeroen075

Re: Voeding voor de versterker

Bericht door jeroen075 » 25 apr 2014, 00:29

Geen ervaring met de compact, maar bij de sedan heb ik de achterbank er uitgehaald en zag je nog wat meer kabels lopen...
Daarlangs heb ik ook de voedingskabel gelegd

Nesh

Bericht door Nesh » 26 apr 2014, 13:11

weet niet of het bij de compact ook zo is maar heb zelf laatst ook een sub ingebouwd.als je je accu en de bevestiging loshaalt moet daar onder kabels zien lopen die naar binnengaan daar kan je de voedingskabel ook makkelijk doorheen voeren en kom dan onder de handschoenenkast uit bij je zekering kast. en naar je kofferbak zou aan de linker kant moeten kijken daar zit aan de zijkant ook een doorgang

Johnnyveck

Bericht door Johnnyveck » 07 mei 2014, 21:16

Bedankt voor de reacties helaas heb ik aan beide tips niks,

Ik heb nu wel op een Engels forum gevonden dat het een hoop werk is helaas stond daar niet bij hoe hij het gedaan heeft, dus alle tips zijn nog welkom.. :amen:

M.Masselink

Bericht door M.Masselink » 14 mei 2014, 19:38

Hoi Johny,

Je kan de plus kabel via een rubber in je schutbord naar het interieur brengen. Dit rubber vindt je door in de buurt van je accu de kabelboom te volgen tot waar deze door het rubber de auto ingaat. In dit rubber is doorgaans wel een tunneltje over waar je plus kabel doorheen kan. Even met een scherp mes een inkeping maken. Dan kom je dus achter het dashboard uit en is het een kwestie van deze op te zoeken en verder de auto in te trekken. Een beetje vet aan het rubber maakt het doorvoeren van de kabel wel makkelijker.

Op de vraag hoe je dorpel kappen loskrijgt. Nou heel voorzichtig met een platte schroevendraaier er onder vanuit het interieur en de kap omhoog wippen. Let op als het plastic wat ouder is kan het knappen.

Succes!
528i '82
540i '00 touring.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”