Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Hallo Allemaal,
Op het forum is genoeg te vinden over het inleren van de twee sleutels met afstandsbediening.
In mijn geval heb ik maar één sleutel met AB, deze moet ingeleerd worden. Volgens het normale protocol lukt het me niet, moet ik iets anders doen?
Betreft een E39 528I touring uit '97
Bedankt alvast!
Op het forum is genoeg te vinden over het inleren van de twee sleutels met afstandsbediening.
In mijn geval heb ik maar één sleutel met AB, deze moet ingeleerd worden. Volgens het normale protocol lukt het me niet, moet ik iets anders doen?
Betreft een E39 528I touring uit '97
Bedankt alvast!
Re: Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Is de batterij nog wel oké? Bij dit model is alleen nog sprake van een niet oplaadbare. Reageert het rode lampje in de sleutel wel op indrukken van alle drie de knopjes?
Re: Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Hallo beste Spete,
U neemt contact op met de BMW dealer/magazijn, en u bestelt gewoon een tweede sleutel.
Vervolgens zegt u dat deze ingeleerd dienen te worden, de beide sleutels!
Bij het ophalen van de sleutels, komt er een monteur met u mee, en hij zal de sleutels voor u inleren/initialiseren.
Deze service, die kost u niets, het inleren wel te verstaan, ik heb dit ook laten doen, gemakkelijker kan dus niet.
De magazijn man, die zal wel naar de laatste 7 karakters, ( bijvoorbeeld GS12345 ) van uw chassis nr, vragen, dit noemt men de VIN code.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
U neemt contact op met de BMW dealer/magazijn, en u bestelt gewoon een tweede sleutel.
Vervolgens zegt u dat deze ingeleerd dienen te worden, de beide sleutels!
Bij het ophalen van de sleutels, komt er een monteur met u mee, en hij zal de sleutels voor u inleren/initialiseren.
Deze service, die kost u niets, het inleren wel te verstaan, ik heb dit ook laten doen, gemakkelijker kan dus niet.
De magazijn man, die zal wel naar de laatste 7 karakters, ( bijvoorbeeld GS12345 ) van uw chassis nr, vragen, dit noemt men de VIN code.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Ja heb er een nieuw batterijtje in gedaan, lampje reageert gewoon. Als ik de normale inleerprocedure uitvoer dan lijkt de sleutel te reageren door meerdere malen te knippen, maar daarna werkt de afstandsbediening toch niet. Eerst dacht ik aan de module van de centrale vergrendeling, maar met de sleutel in de deur openen/sluiten wel alle deuren tegelijk.
Ik dacht eerst ook aan het bijbestellen van een nieuwe sleutel. De auto staat te koop en ik heb eigenlijk geen zin om er geld aan uit te geven, aangezien je dat bij een model als deze nooit terug krijgt bij de verkoop.
Iemand een tip?
Ik dacht eerst ook aan het bijbestellen van een nieuwe sleutel. De auto staat te koop en ik heb eigenlijk geen zin om er geld aan uit te geven, aangezien je dat bij een model als deze nooit terug krijgt bij de verkoop.
Iemand een tip?
Re: Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Hallo beste Spete,
Ja, de BMW staat te koop aangeboden.
Maar als de koper nu eens naar de resterende sleutels vraagt??
Ik koop echt geen auto, zonder de reserve sleutels, en de verplaats sleutel, dat is vaak een vol kunststof sleutel, met een chip.
Ik zou er echt op staan, dat er alle sleutels bijgeleverd worden, en dat de verloren gegane sleutels bij de dealer worden geblokkeerd, want dat is dus gewoon allemaal mogelijk.
Ik heb dus een sleutel verloren, en ik heb de volgende dag direct een nieuwe sleutel besteld, en bij het ophalen van de nieuwe sleutel, heeft de monteur deze netjes allemaal in geleerd, en de verloren gegane sleutel geblokkeerd. Deze service koste mij niets extra's, service van de dealer.
De kans dat u een koper er bij krijgt, dat deze ook om de reserve sleutels gaat vragen, net als ik dus.
De A B dient gewoon te reageren, bij elke toets op de knop.
Best een grote kans, dat de toetsen vuil zijn, of versleten.
Dat komt dus vaker voor, na de jaren van gebruik, daarom gebruik ik dus met regelmaat ook de andere sleutel.
Dat is het grote voordeel van een reserve sleutel.
Het grote nadeel als er geen reserve sleutel aanwezig is, en de sleutel reageert dus helemaal niet meer, dan is het einde oefening.
En dient men eerst een sleutel besteld te worden, en daarna in geleerd te worden, tenminste dat was bij mij het geval, bij de E39 FL.
Als ik een sleutel zou bezitten, en deze zou dus niet reageren, dan blijft de auto afgesloten.
Dan zou ik de deur kunnen openen, door met de sleutel het slot te bedienen, echter gaat dan bij mijn E39 FL het alarm loeien, en dat gaat echt loei hard!
De sleutel werkt dus niet, en kan ik het alarm dus ook niet uitschakelen, dan heb je dus echt een heel groot probleem, zeer boze buren, denk ik!
Men denk even een draad los trekken, nee hoor, kan je niet direct bij, zit te goed weg gewerkt.
Nee, ik zorg gewoon dat ik alle sleutels in mijn bezit heb, en gebruik deze wel om en om, dan worden deze sleutels ook netjes op geladen door de ring antenne bij het contactslot.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, de BMW staat te koop aangeboden.
Maar als de koper nu eens naar de resterende sleutels vraagt??
Ik koop echt geen auto, zonder de reserve sleutels, en de verplaats sleutel, dat is vaak een vol kunststof sleutel, met een chip.
Ik zou er echt op staan, dat er alle sleutels bijgeleverd worden, en dat de verloren gegane sleutels bij de dealer worden geblokkeerd, want dat is dus gewoon allemaal mogelijk.
Ik heb dus een sleutel verloren, en ik heb de volgende dag direct een nieuwe sleutel besteld, en bij het ophalen van de nieuwe sleutel, heeft de monteur deze netjes allemaal in geleerd, en de verloren gegane sleutel geblokkeerd. Deze service koste mij niets extra's, service van de dealer.
De kans dat u een koper er bij krijgt, dat deze ook om de reserve sleutels gaat vragen, net als ik dus.
De A B dient gewoon te reageren, bij elke toets op de knop.
Best een grote kans, dat de toetsen vuil zijn, of versleten.
Dat komt dus vaker voor, na de jaren van gebruik, daarom gebruik ik dus met regelmaat ook de andere sleutel.
Dat is het grote voordeel van een reserve sleutel.
Het grote nadeel als er geen reserve sleutel aanwezig is, en de sleutel reageert dus helemaal niet meer, dan is het einde oefening.
En dient men eerst een sleutel besteld te worden, en daarna in geleerd te worden, tenminste dat was bij mij het geval, bij de E39 FL.
Als ik een sleutel zou bezitten, en deze zou dus niet reageren, dan blijft de auto afgesloten.
Dan zou ik de deur kunnen openen, door met de sleutel het slot te bedienen, echter gaat dan bij mijn E39 FL het alarm loeien, en dat gaat echt loei hard!
De sleutel werkt dus niet, en kan ik het alarm dus ook niet uitschakelen, dan heb je dus echt een heel groot probleem, zeer boze buren, denk ik!
Men denk even een draad los trekken, nee hoor, kan je niet direct bij, zit te goed weg gewerkt.
Nee, ik zorg gewoon dat ik alle sleutels in mijn bezit heb, en gebruik deze wel om en om, dan worden deze sleutels ook netjes op geladen door de ring antenne bij het contactslot.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Een OEM bmw alarm dat loeihard afgaat? Dat bestaat niet.
Re: Sleutel inleren, wat als je er maar één hebt?
Hallo beste Streamline,
Nou komt u dan maar eens heerlijk mee genieten dan, het is echt kermis bij deze E39 touring!
Je word er echt horendol van, je wilt dit niet eens aanhoren zelfs, ik tenminste niet!
Afgelopen week, ging dat alarm af, jeetje, wat een klere herrie geeft dat alarm.
En, het is dus een echt origineel BMW alarm!
Dus waarschijnlijk bestaan ze dan toch echt!
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou komt u dan maar eens heerlijk mee genieten dan, het is echt kermis bij deze E39 touring!
Je word er echt horendol van, je wilt dit niet eens aanhoren zelfs, ik tenminste niet!
Afgelopen week, ging dat alarm af, jeetje, wat een klere herrie geeft dat alarm.
En, het is dus een echt origineel BMW alarm!
Dus waarschijnlijk bestaan ze dan toch echt!
Met vriendelijke groet,
Ad