3.23 meer pk
3.23 meer pk
Ik heb een3.23 uit 2000. En is op velgen na origineel.
Hoe kan ik hem het simpelst beetje opvoeren.?
Ik zat zelf aan luchtfilter en spruitstukken te denken?
Iemand tips?
Hoe kan ik hem het simpelst beetje opvoeren.?
Ik zat zelf aan luchtfilter en spruitstukken te denken?
Iemand tips?
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: 3.23 meer pk
Hoi ik ben Bart, wie ben jij?
Verder niks aan doen. Veel meer vermogen ga je er niet uitkrijgen.
Verder niks aan doen. Veel meer vermogen ga je er niet uitkrijgen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: 3.23 meer pk
Opvoeren ... die heb ik een tijd niet gehoord. Hoeveel vermogen wil je erbij, wat is het budget en wat is het kennis niveau?
Re: 3.23 meer pk
De-cat met spaghetti spruitstukken en open filter, Zag laatst een persoon op facebook met een 323 die op de dyno 185pk en 335nm deed.
Vermogen niks speciaals, maar koppel van jewelste.
Vermogen niks speciaals, maar koppel van jewelste.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 3.23 meer pk
Okey bedankt ga ik even kijke voor een spagetti spruitstuk.
Het is dus niet waar dat je dan een 2.5 liter hebt?
Het is dus niet waar dat je dan een 2.5 liter hebt?
Re: 3.23 meer pk
Ik ben steven trouwens sinds gister lid hier.
Mijn broer heeft een 3.25xi coupe.
Zou leuk zijn als ik t win van hem .
Mijn broer heeft een 3.25xi coupe.
Zou leuk zijn als ik t win van hem .

-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: 3.23 meer pk
een winst van 15pk en 90nm met enkel een luchtfilter en spaghetti spruitstukken. Laat je toch niks wijsmaken...Dutchie schreef:De-cat met spaghetti spruitstukken en open filter, Zag laatst een persoon op facebook met een 323 die op de dyno 185pk en 335nm deed.
Vermogen niks speciaals, maar koppel van jewelste.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: 3.23 meer pk
Dyno run bevestigt het, de OEM spruitstukken zijn zo geknepen dat je een hoop verliest, uiteraard ook met de cats. een betere flow door spaghetti spruitstukken en geen cats zorgt dus voor aanzienlijk meer koppel.
Wel heeft hij een E46 M3 diff (kortere overbrenging dus), hiermee realiseer je ook meer koppel op de wielen.
Wel heeft hij een E46 M3 diff (kortere overbrenging dus), hiermee realiseer je ook meer koppel op de wielen.
Laatst gewijzigd door Dutchie op 27 mei 2014, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 3.23 meer pk
323 is ook een 2.5Boheemen schreef:Okey bedankt ga ik even kijke voor een spagetti spruitstuk.
Het is dus niet waar dat je dan een 2.5 liter hebt?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: 3.23 meer pk
Dutchie schreef:Dyno run bevestigt het, de OEM spruitstukken zijn zo geknepen dat je een hoop verliest, uiteraard ook met de cats. een betere flow door spaghetti spruitstukken en geen cats zorgt dus voor aanzienlijk meer koppel.
Wel heeft hij een E46 M3 diff (kortere overbrenging dus), hiermee realiseer je ook meer koppel op de wielen.
Ook een dynorun voor de mods gezien?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: 3.23 meer pk
Nee dat heb ik niet gezien, maar alles bij elkaar zou het zomaar kunnen kloppen
Koppel heeft ie vooral te danken aan het diff, dat is gewoon te bereken. ik ga zelf nu van een standaart 330 diff (2,93) naar een 328i automaat diff (3,46), dit zorgt alleen al voor +- 20% meer koppel aan de wielen.
Intake en uitlaat aanpassing zal +- 15 pk zijn.

Koppel heeft ie vooral te danken aan het diff, dat is gewoon te bereken. ik ga zelf nu van een standaart 330 diff (2,93) naar een 328i automaat diff (3,46), dit zorgt alleen al voor +- 20% meer koppel aan de wielen.
Intake en uitlaat aanpassing zal +- 15 pk zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: 3.23 meer pk
met een sportfiltertje pak je echt niet zoveel pk en ook met een kat removal niet. Ik denk hooguit een pk of 5-10 max, maar dat ga je dus echt niet merken. Die 15 pk al niet. Je kunt dan idd een korter diff pakken. Maar dan rijd je weer veel hogere toeren op de snelweg.
Turbo op een 323 is ook bijna niet te doen. Zijn er genoeg in de VS die da hebben geprobeerd, maar het blok leent daar zich niet zo goed voor. Wat je wel kunt doen is een compressor er op, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. Als je begint over een sportfilter en andere spruitstukken verwacht ik niet dat je echt zo diep in de buidel wil/kunt tasten.
Turbo op een 323 is ook bijna niet te doen. Zijn er genoeg in de VS die da hebben geprobeerd, maar het blok leent daar zich niet zo goed voor. Wat je wel kunt doen is een compressor er op, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. Als je begint over een sportfilter en andere spruitstukken verwacht ik niet dat je echt zo diep in de buidel wil/kunt tasten.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: 3.23 meer pk
Beste Dutchie,
De meeste Dyno's vertrouw ik niet zo eerlijk gezegd.
Het meten komt heel erg nauw.
De waardes die jij opnoemt klinken mij persoonlijk ook erg onwaarschijnlijk in de oren, vooral het koppel van bijna 100nm extra.
Maar daarbij ik ben ook geen expert, die wie weet zou het kunnen.
Voor deze motor de M52 kun je een M50 inlaatspruitstuk plaatsen en dat zou 20pk extra geven.
Maar deze extra pk's zitten erg hoog in de toeren en onderin lever je juist weer in .
Ik zou er dan ook niet aan beginnen, het verneukt ook gelijk de hele karakteristiek van de motor.
Moet het sneller ga dan voor een 328i/330i.
Of nog beter een M3.
De meeste Dyno's vertrouw ik niet zo eerlijk gezegd.
Het meten komt heel erg nauw.
De waardes die jij opnoemt klinken mij persoonlijk ook erg onwaarschijnlijk in de oren, vooral het koppel van bijna 100nm extra.
Maar daarbij ik ben ook geen expert, die wie weet zou het kunnen.
Voor deze motor de M52 kun je een M50 inlaatspruitstuk plaatsen en dat zou 20pk extra geven.
Maar deze extra pk's zitten erg hoog in de toeren en onderin lever je juist weer in .
Ik zou er dan ook niet aan beginnen, het verneukt ook gelijk de hele karakteristiek van de motor.
Moet het sneller ga dan voor een 328i/330i.
Of nog beter een M3.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: 3.23 meer pk
Met alle respect voor de TS, dit wordt weer topic 4575849 waarin men van een klein vermogen een hoop probeert te maken...zoals hierboven gezegd...wil je veel vermogen uit een atmosferisch blok? auto kopen met veel vermogen...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: 3.23 meer pk
Daarom moet er gewoon eens stickie komen met de titel, meer vermogen uit je auto.
Vervolgens opent iedereen die en dan staat er, koop een auto met grotere motor.
Vervolgens opent iedereen die en dan staat er, koop een auto met grotere motor.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem