Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een E46 323i, die ik heb ingeruild tegen mijn E36. Deze auto is voorzien van een origineel alarm vanuit BMW zelf.
Nu hoort het zo te zijn dat het alarm inschakelt bij het vergrendelen van de auto met de sleutel. Dit is ook in het begin het geval geweest en het werkte prima.
Nu heb ik sinds kort het probleem dat bij het vergrendelen van de auto de volgende zaken niet meer werken:
- De knipperlichten knipperen niet meer bij het sluiten;
- De alarminstallatie schakelt niet in;
- Ook is me opgevallen dat de BMW geen melding meer geeft wanneer ik de lichten vergeet uit te zetten.
Ik ben zelf niet zo technisch en heb dus geen idee of deze "symptomen" gemakkelijk op te lossen zijn. Wel verwacht ik dat het aan elkaar gerelateerd is.
Ten slotte is het misschien wel belangrijk om te melden dat hij het af en toe nog wel goed doet en dan werkt ook al het bovengenoemde wel. (Misschien heeft het iets te maken met een los contact of iets dergelijks, maar nogmaals ik heb hier geen verstand van).
Graag zou ik wat hulp of een antwoord ontvangen. Bij voorbaat dank!
Alarm schakelt niet in bij vergrendelen auto.
Re: Alarm schakelt niet in bij vergrendelen auto.
Zo te horen is de schakelaar in het bestuurdersslot kapot aan het gaan. In het slot zit een schakelaar die een signaal doorgeeft. Misschien zie je tijdens de storing dan ook geen lampje op het dashboard dat de deur geopend is, of het lampje blijft juist branden ook bij gesloten deur. In dat geval: slot geheel vervangen, is niet te repareren.
Dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Ik heb zojuist even getest en het volgende is me opgevallen:
Wanneer ik de:
- Passagiers deur
- Een van de achterdeuren
- Kofferbak
Open maak, geeft hij dit aan op het dashboard met het welbekende autootje met de rode deur (die dan open is)
Echter als ik de bestuurders deur open heb, geeft hij dit inderdaad niet aan. Ik begrijp uit je verhaal dat het dus met de schakelaar in het bestuurdersslot te maken heeft. Is dit een dure reparatie of wat moet ik me hier bij voorstellen.
Alvast bedankt voor je antwoord!
Wanneer ik de:
- Passagiers deur
- Een van de achterdeuren
- Kofferbak
Open maak, geeft hij dit aan op het dashboard met het welbekende autootje met de rode deur (die dan open is)
Echter als ik de bestuurders deur open heb, geeft hij dit inderdaad niet aan. Ik begrijp uit je verhaal dat het dus met de schakelaar in het bestuurdersslot te maken heeft. Is dit een dure reparatie of wat moet ik me hier bij voorstellen.
Alvast bedankt voor je antwoord!
Een los slot kost nieuw bij de dealer rond de 100 euro. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen.
Laten vervangen is natuurlijk duurder bij een dealer, dan bij een algemene garage.
In je slot zit een microswitch, als het lampje zoals je aangeeft niet gaat branden dan lijkt het er wat mij betreft op dat de deur dus geen signaal doorgeeft. Op dat signaal reageert het alarm en de knipperlichten vervolgens ook. Dus; signaal microschakelaar weg=alarm niet ingeschakeld=geen knipperlichten.
Laten vervangen is natuurlijk duurder bij een dealer, dan bij een algemene garage.
In je slot zit een microswitch, als het lampje zoals je aangeeft niet gaat branden dan lijkt het er wat mij betreft op dat de deur dus geen signaal doorgeeft. Op dat signaal reageert het alarm en de knipperlichten vervolgens ook. Dus; signaal microschakelaar weg=alarm niet ingeschakeld=geen knipperlichten.
Oke bedankt voor je reactie! Ik zie dat je uit Geldrop komt, zelf kom ik ook uit die omgeving. Heb je misschien een garage of dealer die je aan kunt raden?JdM schreef:Een los slot kost nieuw bij de dealer rond de 100 euro. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen.