Houdt in
Houdt in
Mijn 318i uit 2001 houdt sinds een tijdje in bij een koude motor, het is dan net alsof hij op 3 poten loopt. Terwijl hij stationair spint als een tevreden poes, zonder onregelmatig verloop of wat dan ook. Ook is het als ik wegrij en toeren maak, net alsof ik een Turbo heb (wish it was true), hij fluit dan net zo, en dit is alleen buiten te horen.
Nu zag ik dat van die zwarte pot links voor (secundaire luchtpomp), het deksel onder en boven niet goed vast zitten. Zou dit de oorzaak kunnen zijn??? Zou dit dan ook direct de oorzaak kunnen zijn dat mijn motormanagement lampje steeds gaat branden??
We hebben hem diverse keren uit laten lezen, de eerste keer kwam er lambdasonde uit. Vervangen, maar toch weer dat lampje.
Weer uit laten lezen en dit keer gaf hij de pingelsensor aan. Vervangen, maar helaas weer dat lampje aan.
Nu zag ik dat bij deze pot de bovenste en onderste deksel niet goed dicht zitten en wanneer ik dit dicht knijp de mmotor stiller wordt en anders gaat lopen.
Nu zag ik dat van die zwarte pot links voor (secundaire luchtpomp), het deksel onder en boven niet goed vast zitten. Zou dit de oorzaak kunnen zijn??? Zou dit dan ook direct de oorzaak kunnen zijn dat mijn motormanagement lampje steeds gaat branden??
We hebben hem diverse keren uit laten lezen, de eerste keer kwam er lambdasonde uit. Vervangen, maar toch weer dat lampje.
Weer uit laten lezen en dit keer gaf hij de pingelsensor aan. Vervangen, maar helaas weer dat lampje aan.
Nu zag ik dat bij deze pot de bovenste en onderste deksel niet goed dicht zitten en wanneer ik dit dicht knijp de mmotor stiller wordt en anders gaat lopen.
Re: Houdt in
Wat houdt je tegen om hem dus even goed dicht te maken en rond te gaan rijden?
Re: Houdt in
Ja wilde ik ook doen ware het niet dat ik net van werk naar huis wil rijden en hij bijna niet meer weg komt. Sputteren knetteren etc. Blijkt hij voor de middendemper flink gek te doen en te roken. Nu wachten tot een vriend van me me komt halen.
Re: Houdt in
Hij blijkt inderdaad op 3 cylinders te lopen. Stationair prima op 4, maar zodra het gas in gaat wordt hij gesmoord en gooit hij er een cylinder af.
Re: Houdt in
Als het om een N42 motor gaat dan kun je de slang die bovenop de secundaire pomp zit gerust afdoppen.
De pomp wordt alleen gebruikt bij koude motor om extra lucht in de uitlaat te blazen en zo de kat sneller op te warmen.
Bij latere updates van de ECU is deze softwarematig uitgeschakeld.
Overigens geeft de veel te veel extra lucht deze genoemde "storingen" op de lambdasonde.
Succes,
Rob
De pomp wordt alleen gebruikt bij koude motor om extra lucht in de uitlaat te blazen en zo de kat sneller op te warmen.
Bij latere updates van de ECU is deze softwarematig uitgeschakeld.
Overigens geeft de veel te veel extra lucht deze genoemde "storingen" op de lambdasonde.
Succes,
Rob
Re: Houdt in
Dank. Ik zal dit eens doorgeven aan mijn maatje die hem nu onder handen neemt
Re: Houdt in
Het verhaal gaat verder.
Nadat de auto onder handen werd genomen, werd er bij het uitlezen aangegeven dat de gasklep positie sensor niet goed meer was, hij gaf steeds door dat de klep maar 10% open stond.
Vervangen, maar helaas, hij liep nog steeds als een natte krant zoals mijn maatje het noemde.
Weer uit laten lezen en analyseren bij BMW en nu kwam er uit dat de sensor in de luchtmassameter niet goed is.
Deze wordt morgen vervangen, en hopelijk is het dan eens einde verhaal.
Nadat de auto onder handen werd genomen, werd er bij het uitlezen aangegeven dat de gasklep positie sensor niet goed meer was, hij gaf steeds door dat de klep maar 10% open stond.
Vervangen, maar helaas, hij liep nog steeds als een natte krant zoals mijn maatje het noemde.
Weer uit laten lezen en analyseren bij BMW en nu kwam er uit dat de sensor in de luchtmassameter niet goed is.
Deze wordt morgen vervangen, en hopelijk is het dan eens einde verhaal.