Ronald E46 316i Touring facelift (oud) E61 525i (nieuw)
Ronald E46 316i Touring facelift (oud) E61 525i (nieuw)
Hoi,
Ik ben Ronald, ben instrumentatie (meet en regel) technicus en heb vanaf aanstaande woensdag een 316i Touring LPG-G3 uit 2004 op de oprit staan met een zeer volwassen kilometerstand van 300.000+km. Natuurlijk is daar ook de aanschafprijs naar en heb ik tijdens de proefrit al het eerste mankement ontdekt. Het is wel een hele strak niet uitgeleefd exemplaar.
Ik woon in Midden Limburg tussen de grintgaten en heb via dit forum al wat informatie verzameld over het probleem dat ik moet gaan oplossen. De aandrijflijn heeft een gemene brom tijdens optrekken en afremmen bij een bepaalde snelheid.
De werkzaamheden doe ik voornamelijk zelf. Ik heb hiervoor al voldoende ervaringen opgedaan met mijn overige vervoermiddelen. Deze zijn onder andere een Volkswagen kever (in restauratie), Golf3 variant met 400.000+km en nog een aantal golfjes 1.
De reden dat ik nu bij BMW aanklop, heeft te maken met de mooie lijn die ik dit model vind hebben.
In het verleden heb ik vanalles gereden van Opel via Japanners tot Volkswagen (er zit een stijgende lijn in in ieder geval )
Ik zal de foto's plaatsen vanaf de advertentie. Als ik hem hier heb staan zal ik zelf wat foto's schieten en dan plaats ik die ook!
Ik hoop veel van jullie te leren en misschien leren jullie ook eens iets van mij.
Ik ben Ronald, ben instrumentatie (meet en regel) technicus en heb vanaf aanstaande woensdag een 316i Touring LPG-G3 uit 2004 op de oprit staan met een zeer volwassen kilometerstand van 300.000+km. Natuurlijk is daar ook de aanschafprijs naar en heb ik tijdens de proefrit al het eerste mankement ontdekt. Het is wel een hele strak niet uitgeleefd exemplaar.
Ik woon in Midden Limburg tussen de grintgaten en heb via dit forum al wat informatie verzameld over het probleem dat ik moet gaan oplossen. De aandrijflijn heeft een gemene brom tijdens optrekken en afremmen bij een bepaalde snelheid.
De werkzaamheden doe ik voornamelijk zelf. Ik heb hiervoor al voldoende ervaringen opgedaan met mijn overige vervoermiddelen. Deze zijn onder andere een Volkswagen kever (in restauratie), Golf3 variant met 400.000+km en nog een aantal golfjes 1.
De reden dat ik nu bij BMW aanklop, heeft te maken met de mooie lijn die ik dit model vind hebben.
In het verleden heb ik vanalles gereden van Opel via Japanners tot Volkswagen (er zit een stijgende lijn in in ieder geval )
Ik zal de foto's plaatsen vanaf de advertentie. Als ik hem hier heb staan zal ik zelf wat foto's schieten en dan plaats ik die ook!
Ik hoop veel van jullie te leren en misschien leren jullie ook eens iets van mij.
Laatst gewijzigd door Ronnie62 op 24 mei 2018, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ronald E46 316i Touring facelift
Welkom, mooie Touring.
Veel plezier hier en met je wagen!
Dank je wel, dat gaat helemaal goedkomenBeens1 schreef:Welkom, mooie Touring.
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Ziet er goed uit
Welkom Ronald wij komen maar niet van elkaar af he .
Nee Twan, ook ik innoveer
Moet nog wat olielekkage verhelpen, dan blijft mijn oprit wat schoner
Moet nog wat olielekkage verhelpen, dan blijft mijn oprit wat schoner
Re: Ronald E46 316i Touring facelift {oud) E61 525i (nieuw)
Ik zal mijn voorsteltopic even gaan bijwerken. Sinds een paar weken ben ik een trotse bezitter van een E61 met een 2,5liter motor 525i en automaat. Er zitten veel opties op, maar het is geen full option . Ik heb hem zelf geïmporteerd uit Duitsland voor een leuke prijs, maar natuurlijk zitten daar wel wat werkzaamheden aan vast. Ik zal die later in het 5-serie aankaarten.
Foto's komen nog, nog even geduld daarvoor.
OH ja. de E46 is te koop vanaf nu
Foto's komen nog, nog even geduld daarvoor.
OH ja. de E46 is te koop vanaf nu
Re: Ronald E46 316i Touring facelift (oud) E61 525i (nieuw)
Welkom dan mede E61 525i rijder ;-)
Benieuwd naar de fotootjes !
Benieuwd naar de fotootjes !
Dank je wel Bart. Heb al veel van jou zien langskomen, respect hoe je alles aanpakt!
Ik zal even kijken of ik er een paar foto's bij geplaatst krijg.
Kleur is Silbergrau (A08)
Kijk nog even niet naar de beschadigde bumpers en de zwarte pdc sensor. Dit wordt allemaal aangepakt tzt.
Ik zal even kijken of ik er een paar foto's bij geplaatst krijg.
Kleur is Silbergrau (A08)
Kijk nog even niet naar de beschadigde bumpers en de zwarte pdc sensor. Dit wordt allemaal aangepakt tzt.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 19 jun 2018, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qoute van een een vorig bericht is onnodig, dus ook niet toegestaan.
Netjes.
Panodak vastgezet ? het achterste deel ?
Panodak vastgezet ? het achterste deel ?
Panodak werkt zoals het bedoeld is. Heb het in het begin wel moeten smeren en initialiseren
Laatst gewijzigd door mieske90 op 19 jun 2018, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.