Pat's E60/2009

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
patjuh1978
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
Locatie: Zeewolde

Pat's E60/2009

Bericht door patjuh1978 » 23 jun 2014, 15:54

Hoi allemaal,

Nieuw hier (zie voorstellen als het je boeit) en ik dacht laat ik dan ook maar een foto achterlaten. Sinds begin 2000 ergens BMW rijder waarmee ik ben gestart met een (e36?) 6cil 2.5l coupe uit eind 96. Van daaruit door naar een compact uit 2001 en vervolgens naar een touring uit 2003 die uiteindelijk motorisch overleed na revisie :(

Recentelijk een 5 serie gekocht met 60k op de teller uit october 2009 :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tnx voor het lezen!
Laatst gewijzigd door patjuh1978 op 14 jul 2014, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan-Pieter
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2009, 09:20

Re: Pat's E60/2009

Bericht door Jan-Pieter » 24 jun 2014, 12:00

Mooie wagen! :duimen: Veel rijplezier gewenst! :duim:

Kevv18
Berichten: 321
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:52
Locatie: Sittard

Re: Pat's E60/2009

Bericht door Kevv18 » 11 jul 2014, 18:10

Mooie kleur

ik heb dezelfde :duim:

Gebruikersavatar
patjuh1978
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
Locatie: Zeewolde

Re: Pat's E60/2009

Bericht door patjuh1978 » 14 jul 2014, 13:56

'Elo wederom,

Ik heb zojuist de optielijst van mijn auto opgevraagd maar weet niet zeker wat sommige dingen zijn, misschien kan iemand wat duidelijkheid geven.. wordt gewaardeerd :duim:

Engine M57/T2
Displacement 3.00
Power 145
Drive HECK
Transmission AUT
Colour SPACEGRAU METALLIC (A52)
Upholstery LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW)
Prod.date 2009-09-22
BMWVIN.COM - Online BMW Vin Decoder
Code
Description (interface) Description (EPC)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 UMFANG CO2 package
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific
S2HHA LM RAEDER RADIALSP. 244 / NL BMW LA radialspoke 244w flat-runn. prop.
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer
S300A NOTRAD Emergency spare wheel
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roller sun vizor, rear lateral
S439A INTERIEURLEISTEN Interior trim finishers
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S442A GETRAENKEHALTER Cup holder
S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Climatised fornt seats
Code
Description (interface) Description (EPC)
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory
S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S4UNA DURCHLADEOEFF. M. INTEGR. ABLAGEF. Load-thr. opening w/integr. st. compart
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
S563A LICHTPAKET Light package
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic belt warning
Code
Description (interface) Description (EPC)S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe
S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Language version, Dutch
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Dutch
S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL Coding alarm signal
S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec.
S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
BMWVIN.COM - Online BMW Vin Decoder
Code Description (interface) Description (EPC)
S346A CHROME LINE EXTERIEUR Chrome Line exterieur
S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer

Sommige dingen heb ik wel een idee bij maar weet het niet zeker. Blijkbaar niet de enige want kom op google op dezelfde zaken dezelfde vragen tegen..

In vet gedrukt wat mij te weinig of niets zegt.

tnx !

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Pat's E60/2009

Bericht door Bart70 » 14 jul 2014, 14:31

Ziet er goed uit ! Mis natuurlijk het geijkte m-pakketje :whistle:

Deze weet ik wel, maar jij zelf ook denk :
S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Language version, Dutch

Nederlands gesproken navi en nederlandse tekst boordcomputer (tenminste, ga ik van uit :shine: )

Gebruikersavatar
patjuh1978
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
Locatie: Zeewolde

Re: Pat's E60/2009

Bericht door patjuh1978 » 14 jul 2014, 14:48

M-Pakket staat op de lijst inderdaad maar de auto was nogal duur voor mijn budget dus even opnieuw sparen :leip:

Ik dacht inderdaad ook dat het BC/Navi was maar zat heel stout te hopen dat het de Voice Control van de auto zat, had die graag gehad :)

tnx voor de reply !

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Pat's E60/2009

Bericht door Bart70 » 14 jul 2014, 15:14

YW !

Deze : S1CBA CO2 UMFANG CO2 package

Heeft volgens mij met roetfilter en dergelijke te maken, regenererend roetfilter, weet ik ook niet zeker, rijd geen diesel :zwaai:

Als ik het mis heb wordt ik wel gecorrigeerd hier :duimen:

Gebruikersavatar
patjuh1978
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
Locatie: Zeewolde

Re: Pat's E60/2009

Bericht door patjuh1978 » 14 jul 2014, 15:22

Dat dacht ik dus ook maar zag in het boekje dat (*) er een filter in kan zitten die de gevaarlijke stoffen van buiten -> binnen voor je filtert.. Zit iedergeval een dubbele functie op de knop waar je normaal de luchtcirculatie van buiten naar binnen mee uitschakeld. Die knop doet nu : Uit (niets), Aan (lucht binnenin cyclen maar niet aanvoeren van buiten) en dus nog een stand...

Ben benieuwd wat het nu uiteindelijk is, maar idd... iemand hier zal het zeker weten :duim:

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Pat's E60/2009

Bericht door tom_il » 14 jul 2014, 18:09

Die extra stand is de automatische stand. Je hebt dus af, manueel en automatisch recirculeren. Recirculeren heeft niets met die filter te maken. De interieur filter filtert allen de inkomende lucht.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Pat's E60/2009

Bericht door tom_il » 14 jul 2014, 18:14

Ik vermoed dat het co2 package de actieve flappen zijn die voor de radiator staan. Deze verbeteren de stroomlijn en verlagen zo de co2 uitstoot.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
patjuh1978
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
Locatie: Zeewolde

Re: Pat's E60/2009

Bericht door patjuh1978 » 17 jul 2014, 14:43

Hoi om het verhaal af te ronden : Vanuit mijn dealer het e.e.a. op kunnen vragen.. Meeste is nu beantwoord maar de automatische stand op recirculeren zorgt er (blijkbaar) dus ook voor dat b.v. gas, methaan e.d. niet de auto in komen. Het filter registreert het en het wordt in de auto. stand dan dusdanig geregeld dat de auto geen lucht van buitenaf binnen blaast. Is er niets aan de hand doet hij dit wel in auto. stand.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Pat's E60/2009

Bericht door tom_il » 17 jul 2014, 16:44

Klopt dat is de bedoeling van de automatische stand. Maar deze "zou" niet in praktijk niet geweldig effectief zijn. Heb er wat onderzoek rond verricht toen ik deze geretrofit heb. Sensor zit bij de LCI aan de passagiers zijde voorop de deksel van de microfilter, naast de schakelaar die het openen van de motorkap detecteerd. En bij de pre-lci naast de radiator. Vermoed dat hij bij de pre-lci niet zo effectief was, heb hem dan ook geplaatst zoals op de lci.
525d E61 2007 pre-LCI

bmw530i
Berichten: 877
Lid geworden op: 23 jul 2011, 21:35

Re: Pat's E60/2009

Bericht door bmw530i » 22 jul 2014, 22:28

Die co2 package heeft niets met flappen bij de radiateur te maken.
Die zijn voor in de winter om auto sneller warm te krijgen en zitten alleen op pre facelift.
Ik heb zelf een lci met ook co2 package en houd volgens mijn niets meer in dan een roetfilter.
Er zijn er namenlijk ook zonder roetfilter.
Ik zou hem er meteen onder uit halen heb ik ook gedaan en ben er zeer goed tevreden over had alleen de cat miss moeten laten zitten, huj stinkt nu wel naar een oude diesel
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Pat's E60/2009

Bericht door tom_il » 23 jul 2014, 07:25

Die flappen hebben een dubbel doel. Verbeteren van de stroomlijn en dus co2 besparen en sneller opwarmen van de motor waardoor je weeral brandstof bespaart en dus ook een lager co2 uitstoot hebt. Ik heb ze op mijn wagen geplaatst omdat ik ze wel cool vond.
Deze zijn wel degelijk aanwezig bij de lci, daar zijn ze zelfs actief. Bij de pre-lci worden ze dichtgehouden dmv een magneet schakelaar.
Dat package "zou" wel degelijk die flappen zijn. Volgens wat ik op het net terugvind. Wat totaal niet duidelijk is, is wanneer de flappen aanwezig zijn, zowel bij de pre-lci als bij de lci zijn er wagens met en zonder, zonder veel logica.

Roetfilter is standaard op de diesel behalve op de allereerste 530d, te herkennen aan de naar beneden gerichte uitlaat pijpjes, is zelfs verplicht door Europa vanaf september 2009 wegens sterk verstrengde roetuit stoot normen.
525d E61 2007 pre-LCI

bmw530i
Berichten: 877
Lid geworden op: 23 jul 2011, 21:35

Re: Pat's E60/2009

Bericht door bmw530i » 24 jul 2014, 11:16

tom_il schreef:Die flappen hebben een dubbel doel. Verbeteren van de stroomlijn en dus co2 besparen en sneller opwarmen van de motor waardoor je weeral brandstof bespaart en dus ook een lager co2 uitstoot hebt. Ik heb ze op mijn wagen geplaatst omdat ik ze wel cool vond.
Deze zijn wel degelijk aanwezig bij de lci, daar zijn ze zelfs actief. Bij de pre-lci worden ze dichtgehouden dmv een magneet schakelaar.
Dat package "zou" wel degelijk die flappen zijn. Volgens wat ik op het net terugvind. Wat totaal niet duidelijk is, is wanneer de flappen aanwezig zijn, zowel bij de pre-lci als bij de lci zijn er wagens met en zonder, zonder veel logica.

Roetfilter is standaard op de diesel behalve op de allereerste 530d, te herkennen aan de naar beneden gerichte uitlaat pijpjes, is zelfs verplicht door Europa vanaf september 2009 wegens sterk verstrengde roetuit stoot normen.
Tomil ik moet je vaak gelijk geven maar deze keer toch niet.
Kijk maar eens bij het onderdelen programma van bmw, de flaps zitten niet op een lci.
De lci is ook leverbaar zonder roetfilter, raar maar waar waarschijnlijk is dit ook maar tot 2009 en heeft de laatste kleine facelift van 2009 dit idd niet meer.
Dat je co 2 omlaag gaat bij sneller bedrijfs temperatuur klopt. Of dat ook echt de bedoeling was weet ik niet.
Ik zou het zelf op mijn auto maken voor het sneller warm worden in de winter bij korte afstanden.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”