Verhoogde uitstoot
Verhoogde uitstoot
Beste leden,
Bij mijn e60 535d uit november 2005 brandt er regelmatig een lampje(motorlampje) en de foutmelding op het navi beeld geeft dan aan: verhoogde uitstoot.
Ik heb mijn auto bij de dealer in zowel Nederland als Duitsland uit laten lezen. Ze konden het probleem niet achterhalen.
Iemand toevallig hetzelfde probleem gehad en opgelost?
PS: buiten het branden van het storingslampje is er verder niks verandert met mijn auto, hij rijdt nog steeds hetzelfde.
Alvast bedankt,
mvg.
Bij mijn e60 535d uit november 2005 brandt er regelmatig een lampje(motorlampje) en de foutmelding op het navi beeld geeft dan aan: verhoogde uitstoot.
Ik heb mijn auto bij de dealer in zowel Nederland als Duitsland uit laten lezen. Ze konden het probleem niet achterhalen.
Iemand toevallig hetzelfde probleem gehad en opgelost?
PS: buiten het branden van het storingslampje is er verder niks verandert met mijn auto, hij rijdt nog steeds hetzelfde.
Alvast bedankt,
mvg.
Re: Verhoogde uitstoot
Ik heb de melding toevallig afgelopen zondag gehad na het vervangen van mijn swirlflaps. De melding blijft bij mij echter vast in het systeem tot ik deze gereset heb met de pc.
Mijn oorzaak was dat ik mijn luchtslang nog niet goed aangesloten had op mijn EGR. Je zou wellicht je slang kunnen bekijken van je EGR? Dan kun je die in elk geval afstrepen.
Mijn oorzaak was dat ik mijn luchtslang nog niet goed aangesloten had op mijn EGR. Je zou wellicht je slang kunnen bekijken van je EGR? Dan kun je die in elk geval afstrepen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Verhoogde uitstoot
Toen mijn roetfilter vol zat gaf hij ook deze storing
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
-
Edgar1234
Re: Verhoogde uitstoot
Bij mijn 535d e61 ook..Kuupertie schreef:Toen mijn roetfilter vol zat gaf hij ook deze storing
Re: Verhoogde uitstoot
Auto staat momenteel op 260k en de roetfilter is bij 200k vervangen bij de dealer ( heeft de vorige eigenaar
laten vervangen. Bron: onderhoudsboek van mijn auto).
laten vervangen. Bron: onderhoudsboek van mijn auto).
Re: Verhoogde uitstoot
avdakker schreef:Ik heb de melding toevallig afgelopen zondag gehad na het vervangen van mijn swirlflaps. De melding blijft bij mij echter vast in het systeem tot ik deze gereset heb met de pc.
Mijn oorzaak was dat ik mijn luchtslang nog niet goed aangesloten had op mijn EGR. Je zou wellicht je slang kunnen bekijken van je EGR? Dan kun je die in elk geval afstrepen.
Bedankt voor de tip! Ik zal het controleren!
Re: Verhoogde uitstoot
Auto staat momenteel op 260k en de roetfilter is bij 200k vervangen bij de dealer ( heeft de vorige eigenaarKuupertie schreef:Toen mijn roetfilter vol zat gaf hij ook deze storing
laten vervangen. Bron: onderhoudsboek van mijn auto).
Re: Verhoogde uitstoot
Tsja...mijne is bij 250K gespoeld....en 10k verder zat ie weer vol.
Die onderhoudsboekjes zeggen niet altijd alles.
Misschien is er iets niet ok waardoor het filter snel weer vol raakt ?!
Dat wil niet zeggen dat het niets anders kan zijn natuurlijk.
Die onderhoudsboekjes zeggen niet altijd alles.
Misschien is er iets niet ok waardoor het filter snel weer vol raakt ?!
Dat wil niet zeggen dat het niets anders kan zijn natuurlijk.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Verhoogde uitstoot
Ik ben hier nu ook sinds een week mee bezig. Het kunnen volgens de BMW specialist hier een aantal dingen zijn. Roetfilter die vol zit, deze wordt komende week schoon gemaakt. Als dat het probleem niet verhelpt is het waarschijnlijk de Luchtmassameter.
Slangetjes van je EGR nakijken kan ook geen kwaad, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.
Slangetjes van je EGR nakijken kan ook geen kwaad, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.
1. BMW E60 530D 231PK
- 2. BMW F10 528i 245PK 
Re: Verhoogde uitstoot
Bij de BMW in NL zeiden ze dat het aan de 'dop' van het egr kan liggen,BicerO3 schreef:Ik ben hier nu ook sinds een week mee bezig. Het kunnen volgens de BMW specialist hier een aantal dingen zijn. Roetfilter die vol zit, deze wordt komende week schoon gemaakt. Als dat het probleem niet verhelpt is het waarschijnlijk de Luchtmassameter.
Slangetjes van je EGR nakijken kan ook geen kwaad, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.
Kosten vervanging: €330,- maar ze garandeerden niet dat dat het
Probleem zou zijn. Ik wil niet zomaar 330€ weggooien, eerst zeker weten wat het is.
Lijkt me sterk dat mijn roetfilter verstopt zit, is 60k geleden vervangen bij de dealer.
Ik las ook op een van de forums hier over regeneren van de auto o.a. Toerental blijft langer in de versnelling &
Zwaarder ('donkerder') geluid. Dat gebeurt ook wel eens bij mijn auto, en dat het regeren de reden is van een verstopte roetfilter.
Re: Verhoogde uitstoot
Hoi,
Hoe vaak is het zo dat hij in een hoger toerental blijft hangen ?
Het regenereren is niet de oorzaak van het verstopte roetfilter, maar het gevolg van.
Een verstopt roetfilter kan normaal zijn na een bepaald aantal KM of kan gevolg van het niet juist funktioneren van je motor sneller optreden.
Doordat het drukverschil voor en na roetfilter wordt gemeten, stelt de auto vast of er geregenereerd moet worden.
Als ik het goed heb, wordt dan je uitlaattemperatuur opgevoerd door bijvoorbeeld een hoger toerental (rpm) en het inschakelen van je gloeibougies. Als dit allemaal niet werkt, zal hij dus blijven of vaak regenereren.
Regenereren...of met name afbraak van dit traject heeft vervuiling van je motorolie tot gevolg. Dat is wel erg gevaarlijk.
Als jouw auto inhoudt zoals je beschrijft, zou ik (ben geen specialist) de EGR dicht laten schrijven, het roetfilter leeg laten halen en de olie verversen.
Hiermee sluit je ongelofelijk veel mogelijke oorzaken uit voor 550 euro.
Sommige mensen op dit forum hebben er ongetwijfeld meer verstand van en vinden dit geen oplossing.
Mij heeft dit van een lange zoektocht met veel kosten (door de vorige eigenaar) af geholpen met als extra een kleine OBD tuning (zit bij de prijs in).
De vorige eigenaar van mijn auto heeft o.a. roetfilter gereinigd, EGR gereinigd, LMM vervangen, gloeibougies vervangen, etc.
Hoe vaak is het zo dat hij in een hoger toerental blijft hangen ?
Het regenereren is niet de oorzaak van het verstopte roetfilter, maar het gevolg van.
Een verstopt roetfilter kan normaal zijn na een bepaald aantal KM of kan gevolg van het niet juist funktioneren van je motor sneller optreden.
Doordat het drukverschil voor en na roetfilter wordt gemeten, stelt de auto vast of er geregenereerd moet worden.
Als ik het goed heb, wordt dan je uitlaattemperatuur opgevoerd door bijvoorbeeld een hoger toerental (rpm) en het inschakelen van je gloeibougies. Als dit allemaal niet werkt, zal hij dus blijven of vaak regenereren.
Regenereren...of met name afbraak van dit traject heeft vervuiling van je motorolie tot gevolg. Dat is wel erg gevaarlijk.
Als jouw auto inhoudt zoals je beschrijft, zou ik (ben geen specialist) de EGR dicht laten schrijven, het roetfilter leeg laten halen en de olie verversen.
Hiermee sluit je ongelofelijk veel mogelijke oorzaken uit voor 550 euro.
Sommige mensen op dit forum hebben er ongetwijfeld meer verstand van en vinden dit geen oplossing.
Mij heeft dit van een lange zoektocht met veel kosten (door de vorige eigenaar) af geholpen met als extra een kleine OBD tuning (zit bij de prijs in).
De vorige eigenaar van mijn auto heeft o.a. roetfilter gereinigd, EGR gereinigd, LMM vervangen, gloeibougies vervangen, etc.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Verhoogde uitstoot
Regeneren gebeurt ook bij een NIET verstopte roetfilter. Elke ik meen 2000km zal regeneren plaatsvinden. Pas als een verhoogde tegendruk gemeten word zal hij vroeger Regeneren. Regeneren best niet af breken en een blijven rijden, zo niet begint het redeneren opnieuw de volgende rit.
Je hebt eerder een probleem als het regeneren nooit plaatsvind door bv kapotte thermostaat waardoor de motor niet goed op temperatuur komt en het regerenen niet start. Hierdoor geraakt de roetfilter vol.
Je hebt eerder een probleem als het regeneren nooit plaatsvind door bv kapotte thermostaat waardoor de motor niet goed op temperatuur komt en het regerenen niet start. Hierdoor geraakt de roetfilter vol.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Verhoogde uitstoot
Samenvattend:
Te vaak = niet goed
nooit = niet goed
Mogelijke oorzaken: erg veel
Mijn oplossing heb ik beschreven.
Te vaak = niet goed
nooit = niet goed
Mogelijke oorzaken: erg veel
Mijn oplossing heb ik beschreven.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Verhoogde uitstoot
Sinds een paar dagen geeft de auto specifiek aan dat het de Roetfilter is. Deze wordt zo snel mogelijk schoon gemaakt, het wachten is op het reinigingsmiddel die erin word gepompt terwijl de auto stationair draait. Vervolgens 30 tot 40 liter diesel verbruiken op hoge toerental (3000).
1. BMW E60 530D 231PK
- 2. BMW F10 528i 245PK 

