BMW Sound Module

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
singhjunior

BMW Sound Module

Bericht door singhjunior » 22 nov 2008, 12:49

Hoi,

Ik heb een BMW Sound Module system in mijn auto. Maar kan nergens op het internet informatie hierover vinden. Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn van dit systeem. Want volgens het boekje zou er een subwoofer bij moeten horen alleen zie ik dit niet in mijn auto.

Weet iemand hier meer over?

alvast bedankt,

Janesh

Farl

Re: BMW Sound Module

Bericht door Farl » 22 nov 2008, 13:15

Ik heb het eens nagekeken in het accessoiresboekje van BMW. En over de BMW SoundModul staat dit geschreven.
BMW SoundModul
Er gaat een nieuwe wereld van geluid voor u open. Daarvoor zorgen een speciaal ontwikkelde, bijzonder krachtige versterker (4x 50 watt muziekvermogen), grote luidsprekers en een betere frequentierespons. De BMW SoundModul kan alleen worden gecombineerd met het BMW stereosysteem.
Er staat dus niets over de Subwoofer van BMW. De subwoofer staat in mijn accessoires boekje apart vermeld. En indien aanwezig zal deze op de plaats van je reservewiel zitten.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 22 nov 2008, 17:18

Klopt helemaal. Het boekje van mijn auto "spreekt" ook over een sound modul maar eenmaal in de kofferbak gekeken zijn er niet meer dan alleen de aansluitingen te vinden bij het reserve wiel. Ik heb dus het BMW stereosysteem maar de BMW SoundModul ontbreekt bij mij ook.

Een speurtocht op Internet levert niet veel meer op dan een lege subwoofer behuizing op Ebay die op de plaats van het reserve wiel geplaatst kan worden.
Indien de BMW SoundModul niet aanwezig is je auto zal je toch echt BMW moeten vragen wat het werkelijke verschil is in geluid en natuurlijk ook meteen wat zo'n apparaat gaat kosten. Uiteindelijk wil ik deze stap ook nog een keer maken en ben best wel benieuwd eerlijk gezegd naar zowel geluid (verbetering?) als de kosten. ;)
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Sibe

Bericht door Sibe » 30 nov 2008, 12:31

als je een sound module inbouwt krijg je een versterker die onder het dashboard komt en zes andere speakers die de originele vervangen. ik denk als je het nu nieuw koopt dat je een 750 kwijt bent. je kunt het uitbreiden met een subwoofer in de reserve wiel bak, die kost ongeveer hetzelfde, voor de liefhebbers wil ik best morgen even op mijn werk kijken wat het kost

Sibe

Bericht door Sibe » 30 nov 2008, 12:35

oh ja, als je het sound module systeem hoort dan is dat behoorlijk krachtiger dan het standaard, de woofer heb ik in het echt nog nooit gezien.

voor dat geld koop je echter ook 2e hands HK, alleen iets meer werk om in te bouwen :)
ik verwacht zelf binnen een week mijn nieuwe (2e handse HK) en zodra ik er achter ben hoe ik foto's plaats zal ik een DIY maken.

Farl

Bericht door Farl » 30 nov 2008, 13:09

Sibe schreef:oh ja, als je het sound module systeem hoort dan is dat behoorlijk krachtiger dan het standaard, de woofer heb ik in het echt nog nooit gezien.

voor dat geld koop je echter ook 2e hands HK, alleen iets meer werk om in te bouwen :)
ik verwacht zelf binnen een week mijn nieuwe (2e handse HK) en zodra ik er achter ben hoe ik foto's plaats zal ik een DIY maken.
Goede informatie! Ik ben wel benieuwd hoe je het verschil tussen Harman Kardon en de Sound Module.

Chris

Bericht door Chris » 30 nov 2008, 13:18

even voor de duidelijkheid.. bedoelen jullie nu de subwoofer die bij een coupe zit? of juist die bij een sedan/touring?

ik weet wel dat een subwoofer die in het reserve wiel ruimte moet dat die 575,- kost. ex bekabeling. dan komt er nog 67,- bij.
//.00.-// > /.-////.-///.-

MindWarp

Bericht door MindWarp » 01 dec 2008, 16:17

Om niet al te veel af te dwalen het gaat hier om de Sound Modul die BMW zelf levert.

In het geval van de topic starter, als ook mijzelf, is het BMW audio systeem uitgebreid met een voorbereiding in de kofferbak waarop een Sound Modul ( subwoofer ) aangesloten kan worden die dan inderdaad op het reservewiel of in de plaats van het reservewiel geplaatst kan worden. Zowel de stroom voorziening als de audio aansluitingen zijn al OEM onder de kofferbak vloerbekleding aanwezig (naast de krik). Hierop kan dus een "sub" aangesloten worden zonder dat er gesleuteld hoeft te worden. Vervanging van speakers, extra versterkers plaatsen enz enz is dus niet nodig tenzij je over de standaard speakers niet tevreden bent. Er is echter over deze Sound Modul van BMW zelf weinig of geen info te vinden op internet en het gaat dus niet om een systeem dat b.v. bavariansoundworks voor de E46 in de verkoop heeft.
Chris schreef:...bedoelen jullie nu de subwoofer die bij een coupe zit?

ik weet wel dat een subwoofer die in het reserve wiel ruimte moet dat die 575,- kost. ex bekabeling. dan komt er nog 67,- bij.
Het gaat in dit geval dus inderdaad om de coupe. Iets dat niet hoeft te betekenen dat andere uitvoeringen deze voorbereiding niet kunnen hebben natuurlijk ... :W
Met de prijs die je noemt ben ik wel heel erg benieuwd geworden naar de prestaties van de OEM Sound Modul ... 8)
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Chris

Bericht door Chris » 02 dec 2008, 21:59

bmw-nr 82830027822, price 575,--

Aktiv-Subwoofer im Gehäuse, mit 160-mm-Langhub-Lautsprecher. Mit 100 Watt Musikleistung in einem Frequenzbereich von 22-100 Hz. Erhältlich für: 3er Limousine bis 02/05, 3er Touring bis 09/05, 3er Coupé bis 08/06, 3er Cabrio.
//.00.-// > /.-////.-///.-

MindWarp

Bericht door MindWarp » 02 dec 2008, 22:06

Kijk das nog eens info ... thnx 8)
Afbeelding

singhjunior

Bericht door singhjunior » 07 dec 2008, 00:15

hoi,

thanks voor de reacties. ik heb dus ook een coupe en de bekabeling ligt idd al klaar voor de subwoofer.
ik heb alle boxen ook nagekeken en die zijn allemaal van BMW sound modul. het geluid is al goed, maar ik mis net dat laatste zware dreun van daar dat ik interesse erin heb.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 21 dec 2008, 00:38

Nu had ik dat in me vorige 330d sedan ook, ik heb echter deze draden nooit per ongeluk gevonden in de kofferbak.
Ik had in de voordeuren een 3 delige composet, in de achterdeuren 2 delige compo (d8 ik) en in de hoedenplank 2 subspeakers, al met al een aardige sound voor origineel.
Totaal 12 speakers was toch wel aardig, beter dan wat ik nu origineel heb. (Ben met de aanpassing bezig. ;) )

greetz
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”