Oliefilter vervangen 535d

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
///M535D

Oliefilter vervangen 535d

Bericht door ///M535D » 01 jul 2014, 19:48

Beste leden,

Ik laat altijd mijn oliebeurt altijd(nieuwe olie+oliefilter) bij de dealer doen (250€).
10 liter castrol edge 5w30 is voor 83€ Online te bestellen en een originele oliefilter voor €10.
Dat is een heel ander bedrag dan €250.
Nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik mijn e60 535d uit 2005 een oliebeurt moet geven?

Alvast bedankt,

Mvg

Patrickk

Re: Oliefilter vervangen 535d

Bericht door Patrickk » 01 jul 2014, 21:16

Youtube -> oil change e60

Volgens mij kan je vandaag de dag met youtube je hele auto overhalen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

avdakker

Bericht door avdakker » 02 jul 2014, 10:30

Ik heb mijn 530D een paar weken terug nog gedaan. Stelt echt geen bal voor als je een brug kunt huren. Ik heb in Eindhoven een brug gehuurd (woon ik kort op) wat alles wat simpeler maakt.
Oliefilter/rubber afdichtingsring, olie en messing pakking plug bestellen.
Auto op brug, motorklep open. Oliefilter opzoeken en opendraaien met ratel en dopsleutel.
Oliedop haal ik er ook altijd af om maximaal aan ventilatie te hebben boven in het blok bij het leeglaten van de olie.
Doek onder filter houden bij verwijderen ivm druppen en alles even aan de kant leggen.
Auto omhoog en in bodemplaat bij plug klein gedeelte open halen (paar schroeven) in bodemplaat.
Olieopvanger of grote bak van circa 10ltr gereed houden. Plug voorzichtig opendraaien en de oude olie opvangen.
na een kwartiertje zal de olie er wel uit zijn. Nieuwe messing pakking om plug doen en deze terug monteren.
Afdichting in bodemplaat terug schroeven en de auto laten zakken.
Oliefilter in dop verwijderen en nieuw filter erin duwen. Nieuwe pakking insmeren met olie en het geheel terugschroeven in de auto.
Hierna de nieuwe olie middels trechter in je blok gieten en voor de laatste fles olie even de motor laten draaien (10 seconden) en dan afzetten. Je olie even peilen om te kijken hoe ver deze staat.
Indien nodig de laatste fles olie ook nog toevoegen.

Is een 20 minuten werk met een brug welke je vaak voor een tientje kunt huren. Stelt geen bal voor.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

///M535D

Bericht door ///M535D » 02 jul 2014, 22:20

avdakker schreef:Ik heb mijn 530D een paar weken terug nog gedaan. Stelt echt geen bal voor als je een brug kunt huren. Ik heb in Eindhoven een brug gehuurd (woon ik kort op) wat alles wat simpeler maakt.
Oliefilter/rubber afdichtingsring, olie en messing pakking plug bestellen.
Auto op brug, motorklep open. Oliefilter opzoeken en opendraaien met ratel en dopsleutel.
Oliedop haal ik er ook altijd af om maximaal aan ventilatie te hebben boven in het blok bij het leeglaten van de olie.
Doek onder filter houden bij verwijderen ivm druppen en alles even aan de kant leggen.
Auto omhoog en in bodemplaat bij plug klein gedeelte open halen (paar schroeven) in bodemplaat.
Olieopvanger of grote bak van circa 10ltr gereed houden. Plug voorzichtig opendraaien en de oude olie opvangen.
na een kwartiertje zal de olie er wel uit zijn. Nieuwe messing pakking om plug doen en deze terug monteren.
Afdichting in bodemplaat terug schroeven en de auto laten zakken.
Oliefilter in dop verwijderen en nieuw filter erin duwen. Nieuwe pakking insmeren met olie en het geheel terugschroeven in de auto.
Hierna de nieuwe olie middels trechter in je blok gieten en voor de laatste fles olie even de motor laten draaien (10 seconden) en dan afzetten. Je olie even peilen om te kijken hoe ver deze staat.
Indien nodig de laatste fles olie ook nog toevoegen.

Is een 20 minuten werk met een brug welke je vaak voor een tientje kunt huren. Stelt geen bal voor.
Bedankt voor je reactie! Zag ook een filmpje op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=1kk3BjeSnaM&hd=1

Heb 10liter 5w30 castrol edge al besteld (€83), en een filter van bosch of mann filter kost €10. Ga de auto opkrikken of een brug huren idd. Zelf vervangen is leuker en veel goedkoper dan het door een dealer te laten doen! :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”