ruitenwissers stoppen
ruitenwissers stoppen
Ik heb een E60 520d van 2007. Sinds een week stopt de ruitenwisser na een tijdje gewerkt te hebben. Dan moet ik stoppen en dan doen het weer. Heb ook 1 keer gehad dat het na stoppen het niet deed, wel na 2 minuten stilstaan.
ik hoor relais of de ruitenwissermotor.
Iemand ervaring of idee?
Ik hoor het graag
Groeten,
Mas
ik hoor relais of de ruitenwissermotor.
Iemand ervaring of idee?
Ik hoor het graag
Groeten,
Mas
Re: ruitenwissers stoppen
Doet hij dit in automatische stand dan kan het de sensor zijn.
Zoneen, als hij stopt is dit in op het einde in rustpositie ?
Zoneen, als hij stopt is dit in op het einde in rustpositie ?
525d E61 2007 pre-LCI
Hij doet in alle standen, stop ook in alle positie. Je kan dan alles proberen, maar werkt dan niet. Als je even stopt doet hij het weer. Heb 1 keer gehad dat het dan niet werkte, maar over paar minuten.
Het viel mij wel op, dat hij vorige week voordat hij dit probleem deed, dat de ruitenwisser bij snelle stand deed net of hij stopt in het midden en ging weer door.
Het viel mij wel op, dat hij vorige week voordat hij dit probleem deed, dat de ruitenwisser bij snelle stand deed net of hij stopt in het midden en ging weer door.
- 530d-sport
vandaag is het mij ook overkomen, net dat het heftig regende. Ik moest op de vluchtstrook stoppen, na paar minuten kon ik weer verder omdat die plots weer werkte.
Werkt altijd....

-
- Contacteer:
Het vet wat het wormwiel smeert wil nog wel eens tussen de sleepcontacten gaan zitten. Motor eruit halen en schoonmaken helpt dan al 

Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
In tegenstelling tot wat hierboven als oplossing is aangedragen, denk ik eerder aan het relais van de ruitenwisser.
Zeker omdat de topicstarter aangeeft dat het als je stopt ze het zo weer kunnen doen. Dat klinkt niet als de ruitenwisser-motor.
Heb het zelf gehad met de E46 --> op de vluchtstrook komen te staan in een forse regenbui. ANWB dacht aan ruitenwissermotor, maar na enig speuren op de symptomen leek het relais me waarschijnlijker. Deze is vervangen en het tijdelijk uitvallen is daarna nooit meer voorgekomen.
Het relais is dan roestig geworden waardoor de contactpunten niet mooi schoon zijn. Dit wordt dan versterkt met extreem vochtig weer wat we de laatste dagen hier in Nederland gehad hebben.
Zeker omdat de topicstarter aangeeft dat het als je stopt ze het zo weer kunnen doen. Dat klinkt niet als de ruitenwisser-motor.
Heb het zelf gehad met de E46 --> op de vluchtstrook komen te staan in een forse regenbui. ANWB dacht aan ruitenwissermotor, maar na enig speuren op de symptomen leek het relais me waarschijnlijker. Deze is vervangen en het tijdelijk uitvallen is daarna nooit meer voorgekomen.
Het relais is dan roestig geworden waardoor de contactpunten niet mooi schoon zijn. Dit wordt dan versterkt met extreem vochtig weer wat we de laatste dagen hier in Nederland gehad hebben.
-
- Contacteer:
Ik heb dus eerst het relais gewisseld zonder resultaat. Daarnaast geeft ts aan dat het relais wel tikt.
Bij mij stopte de wissers ook te pas en te onpas. Een slinger aan de schakelaar was altijd voldoende om het zooitje weer aan de gang te krijgen.
Bij mij stopte de wissers ook te pas en te onpas. Een slinger aan de schakelaar was altijd voldoende om het zooitje weer aan de gang te krijgen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ik heb dinsdag de relais vervangen, woensdag ochtende regende niet veel hier, maar heb de ruitenwisser wel aan gehad en geen probleem gehad met de ruitenwissers.
Ben benieuwd, van mij gmag gaan regenen
Ben benieuwd, van mij gmag gaan regenen