Motoroliedruk te laag..
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Motoroliedruk te laag..
Jongens, ik kwam vandaag thuis aan en net voor het stoppen op de oprit geeft mijn boordcomputer aan dat de "motoroliedruk te laag is" en dat ik "dringend de auto langzaam moet stoppen"... . Ik stop de auto en check onmiddelijk de oliepeil maar die staat juist perfect en voor de rest is er precies ook helemaal niets abnormaals(op eerste zicht toch!) onder de motorkap... .
Heb hem terug gestart en gestopt en dit paar keer en melding kwam niet terug maar toch vrijt het natuurlijk aan je en hiermee wou ik hier even vragen of iemand er ervaring mee heeft of eventueel weet wat deze (valse mss)melding kan betekenen en wat de oorzaak ervan zou kunnen zijn??
Ps: neem het toch wat ernstiger omdat de motorolie toch wel iets serieus is aangezien je erdoor de motor helemaal prak kunt rijden??
Heb hem terug gestart en gestopt en dit paar keer en melding kwam niet terug maar toch vrijt het natuurlijk aan je en hiermee wou ik hier even vragen of iemand er ervaring mee heeft of eventueel weet wat deze (valse mss)melding kan betekenen en wat de oorzaak ervan zou kunnen zijn??
Ps: neem het toch wat ernstiger omdat de motorolie toch wel iets serieus is aangezien je erdoor de motor helemaal prak kunt rijden??
Re: Motoroliedruk te laag..
Dit vond ik op een ander forum ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ik weet niet of het al is opgelost, maar de kans is igroot dat je één van de drie slangen (waar de slang van de carterventilatie deel van uitmaakt) verduurd, gescheurd of los is.
Dit is vooral een kwaal van de e60.
Ik heb laatst exact dezelfde klacht gehad en nu is ie verholpen.
De slang van de carterventilatie vervangen is wel even werk, daarom zou ik altijd de andere slangen ook direct vervangen. Dit zijn namelijk de kosten niet.
Ook bij mij begon de auto op een heel laag toerental te lopen en wat te schudden. Daarna begon ie te pluimen en gaf de melding 'oliedruk te laag'.
Nu hij gerepareerd is, rijdt ie weer perfect!
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ik weet niet of het al is opgelost, maar de kans is igroot dat je één van de drie slangen (waar de slang van de carterventilatie deel van uitmaakt) verduurd, gescheurd of los is.
Dit is vooral een kwaal van de e60.
Ik heb laatst exact dezelfde klacht gehad en nu is ie verholpen.
De slang van de carterventilatie vervangen is wel even werk, daarom zou ik altijd de andere slangen ook direct vervangen. Dit zijn namelijk de kosten niet.
Ook bij mij begon de auto op een heel laag toerental te lopen en wat te schudden. Daarna begon ie te pluimen en gaf de melding 'oliedruk te laag'.
Nu hij gerepareerd is, rijdt ie weer perfect!
BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport
BMW 520D G30 Msport
Re: Motoroliedruk te laag..
Oliedruk te laag is zowat de ergste melding die je kan krijgen. Ik zou er niet meer mee rijden.
Laatst gewijzigd door tom_il op 16 jul 2014, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
- patjuh1978
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
- Locatie: Zeewolde
Re: Motoroliedruk te laag..
Mijn touring is daar dus aan overleden.. paar slagen zonder oliedruk en ook met een paar duizend euro er tegenaan niet meer kunnen repareren. R I P
Zeker spelen, stil laten tot je het zeker hebt gefikst imo.
Zeker spelen, stil laten tot je het zeker hebt gefikst imo.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Motoroliedruk te laag..
Bedank voor de moeite!vato55 schreef:Dit vond ik op een ander forum
Ik weet niet of het al is opgelost, maar de kans is igroot dat je één van de drie slangen (waar de slang van de carterventilatie deel van uitmaakt) verduurd, gescheurd of los is.
Dit is vooral een kwaal van de e60.
Ik heb laatst exact dezelfde klacht gehad en nu is ie verholpen.
De slang van de carterventilatie vervangen is wel even werk, daarom zou ik altijd de andere slangen ook direct vervangen. Dit zijn namelijk de kosten niet.
Ook bij mij begon de auto op een heel laag toerental te lopen en wat te schudden. Daarna begon ie te pluimen en gaf de melding 'oliedruk te laag'.
Nu hij gerepareerd is, rijdt ie weer perfect!
Heb ook al wat zitten rondneuzen maar er kunnen nog andere dingen de oorzaak zijn het schijnt.. . Vraag me echt af of het iets te maken kan hebben dat het lok toevallig tijd is voor groot onderhoud?? Over 1000km moet ik olie(+filter wisselen).
Ja neem het ook heel serieus want er zijn er bij die zeggen 'rijdt tot het niet meer gaat en/of mss dat het vals melding is".. . Maja aan de andere kant heb ik ook nog andere 'zware' meldingen gehad in't verleden gelijk "Electronica storing zet de auto aan de kant en ga naar de dichtsbijzijnde BMW (st)dealer"... : heb er ook mee blijven rijden en het is nu een half jaar later en niks aan de hand gehad maar ja... het blijft "russisch(/duits :d) roulette" natuurlijk.tom_il schreef:Oliedruk te laag is zowat het ergste melding die je kan krijgen. Ik zou er niet meer mee rijden.
Toch bedankt voor de tip!
Sh***t dat meen je niet man!!!??? RIP nigga!!! Echt bedankt dat je het vertelt hier!! Kan zoooo belangrijk zijn voor mij!! Maar wat bedoel je met 'een paar slagen' want heb daarna een klein half uurtje rondgereden om te kijken of het terugkwam maar 't was niet. Zou die half uur schade hebben berokkend?? Voor de rest heb ik niets abnormaals gemerkt hoor.. noch aan de snelheid, het trekken,.... .patjuh1978 schreef:Mijn touring is daar dus aan overleden.. paar slagen zonder oliedruk en ook met een paar duizend euro er tegenaan niet meer kunnen repareren. R I P
Zeker spelen, stil laten tot je het zeker hebt gefikst imo.
Kun je mij 'ongeveer' vertellen hoeveel km's of hoeveel tijd je hebt door blijven rijden na die melding?? En kreeg je die melding herhaaldelijk of was het ook maar eenmalig??
Trouwens.. , hebben ze achteraf exact kunnen zeggen aan wat het lag dan?? Was het gelijk bovenvermeld een darm die kapot was, mss de oliepomp,.. etc etc... .
Re: Motoroliedruk te laag..
Als er iets is dat een motor nodig heeft dan is het oliedruk. Oliedruk te laag staat gelijk aan motor stilleggen.
Als de oliedruk compleet wegvalt dan is de motor bijna altijd dood als je er niet vlug genoeg bijbent.
In hoeverre dat de motor of turbo beschadigd is, is onmogelijk te zeggen. Hangt er vanaf hoe laag de druk geweest is.
Kan een valse melding zijn. Maar oliedruk is zowat de enige waar je gewoon geen risiko op kan nemen.
Als de oliedruk compleet wegvalt dan is de motor bijna altijd dood als je er niet vlug genoeg bijbent.
In hoeverre dat de motor of turbo beschadigd is, is onmogelijk te zeggen. Hangt er vanaf hoe laag de druk geweest is.
Kan een valse melding zijn. Maar oliedruk is zowat de enige waar je gewoon geen risiko op kan nemen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Motoroliedruk te laag..
Ok bedankt man!! Ik ga er ook geen enkel risico mee nemen hoor.. integendeel ik ga morgen paar plaatsen bellen om eens te zien wat ze zeggen en kijken wie tijd heeft om zo snel mogelijk die probleem kan onderzoeken. Ik wil allereerst eens een analyse en dan kijken wat er moet/kan/zal gebeuren!?tom_il schreef:Als er iets is dat een motor nodig heeft dan is het oliedruk. Oliedruk te laag staat gelijk aan motor stilleggen.
Als de oliedruk compleet wegvalt dan is de motor bijna altijd dood als je er niet vlug genoeg bijbent.
In hoeverre dat de motor of turbo beschadigd is, is onmogelijk te zeggen. Hangt er vanaf hoe laag de druk geweest is.
Kan een valse melding zijn. Maar oliedruk is zowat de enige waar je gewoon geen risiko op kan nemen.
Zouden ze dat niet 'direkt' kunnen zien als ze het aansluiten op de computer?? Heb ook gelezen dat het eventueel de klepjes in de oliedeksel kunnen zijn als er eentje kapot is ofzo?? Heb het nagekeken en ze bleken toch 'normaal' hoor.. .
Zeg Tom kan de groot onderhoud er iets mee te maken hebben want over 1000km's moet ik olie+filter veranderen.. .
Ps: denk mss beter bij de ECHTE service binnendoen voor een analyse nee?? Hun blijven toch de 'echte' specialisten hé??
Ik ga hem alvast niet meer starten tot ik zeker ben!!
Jongens heb op een engelstalige forum gevonden dat er iemand die juist het exacte probleem had geholpen is door de "oil pressure switch"="oliedrukschakelaar ; oliedrukcontact" te veranderen. Maar is dat hetzelfde als de "oliedruk sensor" dan?? Weet iemand ook toevallig of dat veel werk is en/of wat het ongeveer kost??
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Motoroliedruk te laag..
Laat die auto ophalen door een goede garage, laat die ernaar kijken en het ook maken. Combineer dat gelijk met de servicebeurt die de auto nodig heeft en je kunt er weer tegenaan. Kost een keer veel geld, maar dan ben je er wel weer vanaf.
Oliedrukmeldingen zijn niet iets om de gok mee te nemen dat het niks is. Dat is verkeerde zuinigheid. Een diagnose laten stellen bij een specialist/dealer is in alle gevallen goedkoper dan dat die melding toch wel klopte en er een cilinder buiten het blok komt kijken.
Oliedrukmeldingen zijn niet iets om de gok mee te nemen dat het niks is. Dat is verkeerde zuinigheid. Een diagnose laten stellen bij een specialist/dealer is in alle gevallen goedkoper dan dat die melding toch wel klopte en er een cilinder buiten het blok komt kijken.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Motoroliedruk te laag..
Mannen.. bedankt voor al jullie tips maar.. 'raar maar waar' en 'de waarheid' is: ik ga toch blijven doorrijden met mijn wagen en ga die oliedruk probleem niet laten nakijken en de reden is: 2 (1 geen bmw garage, en 1 onafhankelijke bmw garage) garages hebben tegen verteld dat ik gewoon moet blijven rijden omdat kijk.. hun zeggen dat als een turbo maar 8 SECONDEN ZONDER enig olie zit dat het eraan gaat.. dus zeggen ze als ik geen druk moest hebben dat mijn motor allang eraan zou geweest zijn!!! En ergens is het ook waar!!?? Heb die melding ook niet meer gehad!
Nog iets: en dit gebeurt meestal op koude motor het schijnt.. als ik geen olie meer moest hebben vanwege geen druk dan zou het op koude motor zo van die heel scherpe 'tik tik' geluiden moeten maken.. dan zou ik het onmiddelijk moeten stilleggen maar.. , het schijnt dat er dan eig nog niets aan de hand zou zijn indien ik NIET verderrij en mijn auto naar een garage laat takelen.
Wie stemt eig met dit in en wie niet??![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Graag jullie mening forumbrothers!!![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Nog iets: en dit gebeurt meestal op koude motor het schijnt.. als ik geen olie meer moest hebben vanwege geen druk dan zou het op koude motor zo van die heel scherpe 'tik tik' geluiden moeten maken.. dan zou ik het onmiddelijk moeten stilleggen maar.. , het schijnt dat er dan eig nog niets aan de hand zou zijn indien ik NIET verderrij en mijn auto naar een garage laat takelen.
Wie stemt eig met dit in en wie niet??
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Graag jullie mening forumbrothers!!
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Re: Motoroliedruk te laag..
En waarom vervang je dan de sensor niet?
Als jij risico's wil nemen, is dat jouw keuze.
Als jij risico's wil nemen, is dat jouw keuze.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Motoroliedruk te laag..
![smile :stupid:](./images/smilies/stupid-1.gif)
Maar kom dan niet huilen dat je blok in elkaar gedraaid is
![smile :zwaai:](./images/smilies/zwaai.gif)
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Motoroliedruk te laag..
Hoeveel werk is dat eig(ongeveer)? Weet je dat? En hoeveel kost zo'n sensor?tom_il schreef:En waarom vervang je dan de sensor niet?
Als jij risico's wil nemen, is dat jouw keuze.
Beetje respect graag en respecteer ieders mening..... . Of moet ik tegen jou stomme ezel beginnen te zeggen mss??streamline schreef:
Als ik voor elke melding naar de dealer had moeten lopen dan was ik nu ettelijke euro'tjes armer hoor... .streamline schreef:kom dan niet huilen dat je blok in elkaar gedraaid is
Re: Motoroliedruk te laag..
Rustig jongen, je ziet toch de tekening een pijl omhoog geeft. Hij zegt gewoon dat hij akkoord is met wat ik zeg.Bmw 525 Berline schreef:Beetje respect graag en respecteer ieders mening..... . Of moet ik tegen jou stomme ezel beginnen te zeggen mss??streamline schreef:
Geen idee hoe gemakkelijk die sensor te vervangen is. Had je best gevraagd toen je voor info vroeg bij je specialist.
Laatste keer dat ik je vertelde hoe de verwarming te reparen begon je mij te verwijten, en geloofde je mij niet.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motoroliedruk te laag..
Als ik deze storing een keer zou krijgen zou ik er toch wel even wat verder naar laten kijken aangezien deze niet voor niets een keer is opgedoken. Je zult zien dat hij nog een keer terug komt en dan precies op het moment wanneer het erg slecht uitkomt. Het is nou ook niet echt een storing die je kan negeren om nog even naar huis te rijden.
Als je dus toch gaat rijden, rij dan naar een specialist om de oorzaak van de storing te achterhalen. Dat zou mijn advies zijn![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Als je dus toch gaat rijden, rij dan naar een specialist om de oorzaak van de storing te achterhalen. Dat zou mijn advies zijn
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
- patjuh1978
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
- Locatie: Zeewolde
Re: Motoroliedruk te laag..
Iedereen doet, en moet doen wat hem/haar het beste lijkt.
Ik dacht er destijds ook niet heel zwaar aan, dat komt pas als je 11k verliest door het niet meer kunnen repareren van je auto. Anyway, antwoordend op je vraag :
Ik had de pech een caravan achter de auto te hebben op dat moment, uitzetten van de motor was geen optie.. in zijn vrij zo snel mogelijk stoppen wel waarbij de ontstane schade is geweest door de laatste slag of mogelijk zelfs door het stationair korte vervolg. Ik kon wel gelijk merken (0.5 sec na lampje) dat het goed mis was omdat de motor bijna tegelijk met het lampje in hield en stond de bonken in stationair toen ik stil stond.
Als je dat allemaal niet hebt gehad valt het bij jou wellicht mee.
Ik dacht er destijds ook niet heel zwaar aan, dat komt pas als je 11k verliest door het niet meer kunnen repareren van je auto. Anyway, antwoordend op je vraag :
Ik had de pech een caravan achter de auto te hebben op dat moment, uitzetten van de motor was geen optie.. in zijn vrij zo snel mogelijk stoppen wel waarbij de ontstane schade is geweest door de laatste slag of mogelijk zelfs door het stationair korte vervolg. Ik kon wel gelijk merken (0.5 sec na lampje) dat het goed mis was omdat de motor bijna tegelijk met het lampje in hield en stond de bonken in stationair toen ik stil stond.
Als je dat allemaal niet hebt gehad valt het bij jou wellicht mee.