Vervangen uitlaatspruitstuk en swirl flaps

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
vato55

Vervangen uitlaatspruitstuk en swirl flaps

Bericht door vato55 » 18 jul 2014, 09:49

Beste leden,

Gisteren hebben we het uitlaatspruitstuk van m'n E60 vervangen. Zo ziet een scheur er dus van dichtbij uit :'(

Ik miste al wat vermogen en de auto hield steeds een paar seconden in als ik op het gas trapte, maar die problemen zijn dus allemaal verdwenen. Daarnaast hebben we de swirl flaps vervangen en blanking plates gemonteerd. Wat een troep zat er in die gaten (waar die swirl flaps in zitten). Schijnt door de EGR te komen nu ik dit gezien te hebben laat ik dit z.s.m. uitschrijven.

Auto gaat weer als de brandweer :driving:

Afbeelding
BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport

Bmw 525 Berline

Re: Vervangen uitlaatspruitstuk en swirl flaps

Bericht door Bmw 525 Berline » 18 jul 2014, 23:09

Heb de inlaatspruitstuk(=uitlaatcollector) ook eens moeten vervangen want er zaten 7 of 8 zware scheuren in en begon roet af te geven.. . Ik heb echt geluk gehad dat we het 'toevallig' ontdekt hebben want als je zo blijft verderrijden kun je de turbo ook naar de vaantjes rijden.. . Had eig wel verandering in geluid van trekken gemerkt maar stond er niet bij stil.

Swirl flaps heb ik ook laten verwijderen want die kl*tejong kunnen uw leven zwaar zuur maken door kapot te gaan en in de motorblok terecht te komen waar ze NIET gewenst zijn.. :)

Al bij al 'Vato' heel goed gedaan jongen!! VATOS LOCOS!! :)

Johnny530d

Re: Vervangen uitlaatspruitstuk en swirl flaps

Bericht door Johnny530d » 01 sep 2016, 15:45

vato55 schreef:Beste leden,

Gisteren hebben we het uitlaatspruitstuk van m'n E60 vervangen. Zo ziet een scheur er dus van dichtbij uit :'(

Ik miste al wat vermogen en de auto hield steeds een paar seconden in als ik op het gas trapte, maar die problemen zijn dus allemaal verdwenen. Daarnaast hebben we de swirl flaps vervangen en blanking plates gemonteerd. Wat een troep zat er in die gaten (waar die swirl flaps in zitten). Schijnt door de EGR te komen nu ik dit gezien te hebben laat ik dit z.s.m. uitschrijven.

Auto gaat weer als de brandweer :driving:

Beetje laat maar wat kost dat grapje als ik vragen mag?>
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”