stuurbediening e46 318i werkt niet.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Erik-R

stuurbediening e46 318i werkt niet.

Bericht door Erik-R » 28 jul 2014, 19:16

Hallo beste forumleden,

Ik heb een probleem met de stuurbediening van mijn e46. zowel de radio bediening als de cruisecontrol werken niet. Ook verschijnt er geen lampje op het dashboard. Ik heb alle zekeringen in het dashboardkastje bekeken, maar hier was niet mis mee. Ook heb ik de luchtmassameter schoongemaakt. Heeft iemand hier misschien een idee wat ik verder kan doen? Werd ook niet veel wijzer van google.

Groet,

Erik

blitzyj

Re: stuurbediening e46 318i werkt niet.

Bericht door blitzyj » 28 jul 2014, 20:07

De luchtmassameter heeft toch niks te maken met de stuurbediening dus snap de link niet echt?

Als je kunt uitlezen zou ik eerst eens uitlezen met de computer, anders even de airbag uit het stuur halen om te kijken of de draden zijn aangesloten. Op youtube staat hoe je de airbag eruit kan halen:

Als draden zijn aangesloten zouden de sleepringen kapot ofwel versleten kunnen zijn, kun je met multimeter nameten.

Succes

Erik-R

Bericht door Erik-R » 28 jul 2014, 21:26

Bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dat wanneer je luchtmassameter niet naar behoren werkt of vies is, je cruisecontrol niet meer werkt. Ik dacht dat de cruisecontrol mogelijk in verband stond met de radiobediening. De kabels heb ik gecheckt. Deze zijn goed aangesloten. Zal eens naar de sleepringen kijken. Iemand nog andere ideeën?

Jeremy

Bericht door Jeremy » 28 jul 2014, 22:56

Ik kan bevestigen dat wanneer de LMM niet werkt/vies is/losgekoppeld is, de cruise control niet werkt. Ik heb een paar maanden geleden gekeken bij mijn 325 of de LMM nog goed was door 'm te ontkoppelen. Deze werkt schijnbaar gewoon, maar tijdens het rijden met losgekoppelde LMM werkte de CC inderdaad niet. Het opnieuw aansluiten, de auto uit- en aanzetten verhielp het "probleem".

Erik-R

Bericht door Erik-R » 28 jul 2014, 23:42

Ik zal de auto morgen even een uurtje van de accu afsluiten. Misschien dat de boel dan gereset wordt en de stuurbediening het weer doet.

Erik-R

Bericht door Erik-R » 05 aug 2014, 17:47

Heb de sleepring inmiddels vervangen. Helaas geen succes. Zowel de radio als de cruisecontrol bediening op het stuur werken nog steeds niet. Heb alle zekering nogmaals gecheckt en heb de radio eruit gehad om te kijken of hier iets niet goed was aangesloten. Ook is de auto een uur van de accu afgehaald. Heb bmw dealer gebeld maar die zeggen dat de kans niet groot is dat hier iets uitkomt. Wie o wie kan mij helpen???

Jeremy

Bericht door Jeremy » 05 aug 2014, 18:08

Ik vermoed dan toch dat het in het bedieningspaneel zelf zit. De radiobediening heeft niks met de LMM te maken, als het slechts de CC is dan zou het wel kunnen.

Misschien een tweedehands stuurtje bij de sloop halen? Misschien kan je aan de beste man/vrouw daar vragen of je 'm ter plekke kunt/mag (laten) monteren om te kijken of dat het probleem oplost.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”