Radio niet aan en geen geluid.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
LuMen

Radio niet aan en geen geluid.

Bericht door LuMen » 02 aug 2014, 18:52

Hallo,

Ik heb vorige week een bmw e39 535i aangeschaft. Wat een fijne auto :D.

Alleen nu werkt de radio niet, ik heb een radio cassette + navigatie en een cd wisselaar. Het is zn 4:3 radio en scherm.

Als ik de accu een paar minuten los haal, en daarna weer aansluit, dan gaat het radio gedeelte wel aan maar ik heb dan geen geluid. Dit werkt voor ongeveer 1 minuut en daarna valt het radio gedeelte weer uit.

Waar kan dit aan liggen?

Mvg,

RLU

Re: Radio niet aan en geen geluid.

Bericht door RLU » 19 aug 2016, 19:36

Hoi, heb je inmiddels iets hier op gevonden? Ik heb hetzelfde ...
in de ochtend:
- radio doet het even, daarna valt de radio uit (ook op het schermpje is de radio uit, alleen het normale info scherm is te zien), de CD speler doet het overigens uitstekend. Het lijkt alsof dit probleem erger wordt
- vanochtend wilde het oranje lampje bij het aan/uit knopje niet branden (radio was dan ook niet aan)

In de middag:
- De radio speelt normaal (de auto heeft dan de hele dag in de zon gestaan), wellicht een temperatuurprobleempje ergens

soms lijkt het er op indien ik over een drempel rijd dat de radio uitvalt .. maar daar ben ik niet zeker van ...

Iemand enig idee? Het zou best een los contact kunnen zijn, maar waar dan?

Peerke007

Re: Radio niet aan en geen geluid.

Bericht door Peerke007 » 23 aug 2016, 21:18

Leg jullie probleem eens voor aan Jurjen in Den Helder. Naast de pixel reparaties doet hij ook reparaties aan de radio units uit o.a. de e39.

Je kan hem vast vinden via marktplaats als je zoekt op pixel reparatie e39, of op dit forum onder de naam Jurjene39.

Ik ben bij hem langs geweest voor de pixel reparatie en het vervangen van mijn 16:9 scherm. Prima vakman, met een hart voor de e39.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”