Interieur verlichting zonnenklep

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Yoricktemebel

Interieur verlichting zonnenklep

Bericht door Yoricktemebel » 10 sep 2014, 19:51

Hallo.
Ik heb nu een zwarte hemel gehaald, en nu vraag ik me af hoe ik dit lampje met de zonnenklep aansluit?
Afbeelding
Zelf zat ik te denken aan plus kabel naar de zonneklep en dan een kabel van zonneklep naar lampje en dan van lampje een kabel naar min. Klopt dit of hoe moet ik dit aansluiten?
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Mvg
Yorick
E91 325i gechipt naar 277pk

kenneth.BMW

Re: Interieur verlichting zonnenklep

Bericht door kenneth.BMW » 11 sep 2014, 05:35

het lampje zelf heeft gewoon een massa en een plus aansluiting.
deze zal wel geschakeld zitten via de zonneklep, Als ik dit goed hebt en wat jij beschrijft zit er in de zonneklep op het moment je deze opent eens schakelaartje die het lampje doet laten branden in de normale situatie.

zitten er nergens afgeknipte stekkers om het precies te volgen.? heel ingewikkeld is het niet, maar zoals je het verteld moet dit lukken.
Echt rijplezier begint hier.

Yoricktemebel

Bericht door Yoricktemebel » 11 sep 2014, 08:49

kenneth.BMW schreef:het lampje zelf heeft gewoon een massa en een plus aansluiting.
deze zal wel geschakeld zitten via de zonneklep, Als ik dit goed hebt en wat jij beschrijft zit er in de zonneklep op het moment je deze opent eens schakelaartje die het lampje doet laten branden in de normale situatie.

zitten er nergens afgeknipte stekkers om het precies te volgen.? heel ingewikkeld is het niet, maar zoals je het verteld moet dit lukken.
Wat bedoel je met afgeknipte stekkers? er zitten wel stekkers aan de zonneklep en lampje. Boven de hemel zitten geen stekkers aangezien ik orgineel die lampjes er niet heb zitten.

kenneth.BMW

Bericht door kenneth.BMW » 11 sep 2014, 11:27

je kan de zonneklep en het lampje aan elkaar verbinden neem ik aan. maar de voeding en en de massa kwamen toch ook ergends vandaan.
Echt rijplezier begint hier.

rob75

Bericht door rob75 » 11 sep 2014, 11:43

Volgens WDS zit deze verlichting als volgt:

Lampje krijgt voeding vanaf zekering F6. Lampje wordt aan massa geschakeld door de schakelaar in de zonneklep (draadje wat waaruit komt).

Ik denk alleen dat zekering F6 niet in jouw auto zit, dus je zult een andere moeten zoeken die geschakeld wordt door de GM5, zodat de verlichting nog even blijft werken na het uitzetten van het contact.

Succes,
Rob

Yoricktemebel

Bericht door Yoricktemebel » 11 sep 2014, 12:20

kenneth.BMW schreef:je kan de zonneklep en het lampje aan elkaar verbinden neem ik aan. maar de voeding en en de massa kwamen toch ook ergends vandaan.
Ik heb er nu geen lampjes zitten dus nu liggen er geen kabels

Yoricktemebel

Bericht door Yoricktemebel » 11 sep 2014, 12:22

rob75 schreef:Volgens WDS zit deze verlichting als volgt:

Lampje krijgt voeding vanaf zekering F6. Lampje wordt aan massa geschakeld door de schakelaar in de zonneklep (draadje wat waaruit komt).

Ik denk alleen dat zekering F6 niet in jouw auto zit, dus je zult een andere moeten zoeken die geschakeld wordt door de GM5, zodat de verlichting nog even blijft werken na het uitzetten van het contact.

Succes,
Rob
Dan moet ik ze denk ik op de binnenverlichting aansluiten waar die continu stroom krijgt zodat als ik het klepje van de spiegel open shuif dat die een gesloten verbinding maakt

rob75

Bericht door rob75 » 11 sep 2014, 14:24

Probleem is dat die daar (waarschijnlijk) niet zit. Alleen als je de leeslampjes voor hebt en als deze volgens de standaard zijn aangesloten, dan heb je een constante spanning daar.

De schakelaar van de verlichting is een contact om de GM5 te vertellen dat de lampjes aan moeten en geen koppeling met een 12V punt.

Succes,
Rob

Yoricktemebel

Bericht door Yoricktemebel » 11 sep 2014, 15:48

Dus als ik een plus en min van die gm5 module zou pakken dan zou het moeten werken?
En waar zou ik de f6 zekering kunnen vinden?

rob75

Bericht door rob75 » 11 sep 2014, 20:09

Klopt. GM5 zorgt voor dit soort aansturing.

Zekering F6 zit in het handschoenenkastje.

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”