Mulf kapot, vervangen door MULF2 zonder programmeren?
-
Mulf kapot, vervangen door MULF2 zonder programmeren?
Mijn Bluetooth e.d. deden gek. Mulf losgehaald en nu werkt alles weer. Ik wil een Mulf2 plaatsen. Kan dat zo maar? Kan iemand mij helpen? Wat moet ik programmeren / welke opties moet ik aanzetten?
wie heeft er een MUlF2 liggen?
alvast bedankt
wie heeft er een MUlF2 liggen?
alvast bedankt
-
Re: Mulf kapot, vervangen door MULF2 zonder programmeren?
Het gaat om een E60 eind 2004
Waarom zou je een Mulf 2 willen hebben als ik mag vragen ?, wat kan deze meer of beter ?
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
-
de mulf heeft vaker problemen. schijnt met name door vocht en warmte te komen. De Mulf2 zou dit niet hebben. Hij heeft ook extra koelribben. Daarnaast schijnt hij ook meer mogelijkheden te hebben. Ik gebruik nu een oortje en dat is niks als je een paar uur per dag in de auto zit. Ik wil de originele Bluetooth weer aan de praat krijgen.
Ik had al een paar jaar gekke problemen met de idrive e.d. en met name wanneer de airco flink moest werken. Vorige week heeft hij definitief de geest gegeven . na ca een uur kwam er nu en dan weer leven in maar alles lag er dan uit. Geen geluid geen navigatie geen idrive, heel irritant.
Ik had al een paar jaar gekke problemen met de idrive e.d. en met name wanneer de airco flink moest werken. Vorige week heeft hij definitief de geest gegeven . na ca een uur kwam er nu en dan weer leven in maar alles lag er dan uit. Geen geluid geen navigatie geen idrive, heel irritant.
Ik had eerst business navi met mulf 1.
Heb mijn navi omgebouwd naar professional, bluetooth met mulf 1 bleef gewoon werken kon er alles mee bellen gebeld worden etc alleen kon ik mijn telefoon lijst enz niet meer zien omdat ik geen mulf 2 had.
Vervolgens heb ik goedkoop een 2ehands mulf2 op de kop kunnen tikken en direct gemonteerd zonder programmeren, en het werkte gewoon..
Heb mijn navi omgebouwd naar professional, bluetooth met mulf 1 bleef gewoon werken kon er alles mee bellen gebeld worden etc alleen kon ik mijn telefoon lijst enz niet meer zien omdat ik geen mulf 2 had.
Vervolgens heb ik goedkoop een 2ehands mulf2 op de kop kunnen tikken en direct gemonteerd zonder programmeren, en het werkte gewoon..
Ik heb een klant gehad die MULF 2 had geinstalleerd.
Maar dat werkte niet en moet ik voor hem coderen.
Maar dat werkte niet en moet ik voor hem coderen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
-
ralf,
wat moet je dan coderen? welke optie aanzetten met welke waardes
ik heb ncsexpert.
alvast bedankt
wat moet je dan coderen? welke optie aanzetten met welke waardes
ik heb ncsexpert.
alvast bedankt
Ik weet niet waar MULF precies voor staat. Maar als hiermee de CCC bedoelt wordt en je vervangt de eerste serie door de tweede serie (ik meen vanaf bj 2007?) dan moet je het hele audio systeem eerst programmeren met de diagnosesysteem van bmw. Als het systeem herkent is werkt het systeem weer. Het enige is dat de acht sneltoetsen dan niet herkent worden omdat de auto wordt ingeleerd op basis van het systeem dat oorspronkelijk geinstalleerd was. Je moet daarna de acht knoppen op actief zetten (dus van NICHT ACTIV naar ACTIV). Ik meen dat iets van "keys" heet. Als je toch bezig bent met coderen kun je gelijk de AUX functie ook aanzetten en met een kabeltje op een bt dongel zetten. Dan kun je muziek m.b.t. BT streamen.
F31 320DA en E88 120i cabrio
-
ik heb vandaag een mulf2 gemonteerd. is wel even puzzelen. De BT kabel was helaas een fractie anders en kreeg ik niet in elkaar. Ik had een hele set met kabel en modules gekocht en heb de BT-module en bijbehorende kabel gebruikt
alles werkt weer. ook voice control en ik zie nu een ander teken bij mijn BT verbinding.
Ik krijg alleen de telefoonrs niet door. hij blijft wachten op gegevens van mijn sony xperia z. Het zijn wel heel veel telefoonnrs (meer dan 1000). Heeft iemand hier een oplossing voor ? moet ik toch iets coderen?
alles werkt weer. ook voice control en ik zie nu een ander teken bij mijn BT verbinding.
Ik krijg alleen de telefoonrs niet door. hij blijft wachten op gegevens van mijn sony xperia z. Het zijn wel heel veel telefoonnrs (meer dan 1000). Heeft iemand hier een oplossing voor ? moet ik toch iets coderen?