Sinds vorige week ben ik eigenaar van een BMW 330CiA uit 04-2002 en het is mij opgevallen dat, wanneer ik een snelheid van 100 km/h of hoger een 'golvende' resonantie hoor. Met golvend bedoel ik dat het geluid middels een interval opkomt en weer wegebt. Hoe harder ik rijd hoe korter de interval wordt. Het geluid is niet heel hard, maar doordat het een hele lage, diepe toon heeft, stoort het me wel.
Overigens heb ik géén trilling in het stuur en zijn de banden alle vier vervangen door een andere set en hierdoor is het probleem t.o.v. de vorige set niet veranderd.
De auto heeft 190.000 km gelopen.
Voor zover ik de locatie van het geluid kan vaststellen, komt het geluid vanuit de voorzijde van de auto, dus niet van achter.
Bij 163.000 km is de olie en het filter van de automaat vervangen. De bak zelf schakelt heel soepel op en af en de motor vertoont ook voldoende trekkracht.
Voordat ik allerlei onderdelen ga aanschaffen om bepaalde zaken proefondervindelijk te vervangen, ben ik benieuwd of iemand deze symptomen herkent en weet waar dit aan ligt?
Ik sta open voor alle suggesties

Dankjewel!