318ci E46 schommelend toerental ALLEEN met starten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BeamerM

318ci E46 schommelend toerental ALLEEN met starten

Bericht door BeamerM » 04 okt 2014, 16:55

Goeieavond ,

Ik heb een maand geleden ongeveer mijn ketting spanner ketting en geleider vervangen. Kort daarna had ik opeens de klacht dat het toerental schommelt bij starten van de motor maakt niet uit of die koud of warm is.

Uitgelezen maar hier gaf die geen enkele storing aan , Luchtmassameter stekker heb ik los gehaald en toen deed hij dit niet meer, er van uitgaand dat de LMM kapot was heb ik deze vervangen. Probleem nog niet weg , maar zodra ik de LMM stekker eruit trek schommelt het toerental niet meer.

Dus vandaar mijn vraag of iemand een idee heeft wat dit verder nog zou kunnen zijn?

info

Re: 318ci E46 schommelend toerental ALLEEN met starten

Bericht door info » 19 okt 2014, 18:35

Bij een diesel dient je nieuwe LMM ingesteld te worden met de pc, ik heb geen idee of dit ook voor benzine geldt. Misschien kan iemand anders er iets over zeggen.

rob75

Re: 318ci E46 schommelend toerental ALLEEN met starten

Bericht door rob75 » 19 okt 2014, 20:32

Als het loshalen van de LMM dit effect heeft, dan zijn er twee dingen:
LMM defect
Mengselbereiding niet goed.

Dat eerste is onwaarschijnlijk aar kan wel.
Het tweede is lastiger, want dan met je gaan kijken wat er mis is. Valse lucht, brandstofdruk, luchtfilter, bougies. Als je een koude motor hebt, dan doet de lambada nog niets. Temperatuursensoren kunnen ook bijdragen aan een verkeerde meting en dus een vreemde stationair loop.

Succes,
Rob.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”