Marc 320d schreef:Zover mij bekend is zit de restrictie inderdaad in de inlaat. Er worden ook op bijv. Ebay spruitstukken aangeboden om dat weer te verhelpen. (ik meen me iets te herinneren dat een spruitstuk van een M50 een goede keuze was, maar dat is een vage herinnering, zonder te weten wat hier aan aanpassingen voor nodig zijn).
Dit is alleen mogelijk bij de E36 zover ik weet. Daar kon je inderdaad de inlaatbrug van een M50 plaatsen op een 323/328. Je kreeg dan wel meer vermogen, maar miste daardoor weer koppel onderin! Je krijgt dan echt een toerenmotor, terwijl de kracht van BMW motoren juist het koppel onderin is.
Of het bij de E46 mogelijk is, weet ik eerlijk gezegd niet! Ik heb er nog nooit iets van gezien. Je zou misschien een inlaatspruitstuk van een 325 kunnen plaatsen, maar waarschijnlijk moet je dan ook het gasklephuis, het luchtfilter en de software aanpassen.
Conclusie: ik zou aan dergelijke dingen niet beginnen. Wil je wat snellers, dan kun je beter gewoon een 325, 328 of 330 kopen. Ik denk dat je redelijk wat kosten op je nek haalt met zo'n conversie.