vermogen 323

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
prutser
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008, 20:46

vermogen 323

Bericht door prutser » 07 dec 2008, 17:11

heey
ik had even een vraag
ik rij een 323 benzine uit 2000 (e46) met 170 pk en ik heb hem is zitten vergelijken met een 325 met 190 pk daar zit dus gewoon porecies hetzelfde blok in..
nu heb ik heb even nagevraagd en de 1 zegt dat dat verschil zit in software van de computer en de andere zegt dat mn 323 begrensd is in het inlaatspruitstuk?????
wie heeft hier ervaring mee en kan mij het goeie antwoord geven?
Verplaatst naar 'Performance'

Moderatoropmerking Griffendahl

Marc 320d

Re: vermogen 323

Bericht door Marc 320d » 07 dec 2008, 22:39

Zover mij bekend is zit de restrictie inderdaad in de inlaat. Er worden ook op bijv. Ebay spruitstukken aangeboden om dat weer te verhelpen. (ik meen me iets te herinneren dat een spruitstuk van een M50 een goede keuze was, maar dat is een vage herinnering, zonder te weten wat hier aan aanpassingen voor nodig zijn).

Gebruikersavatar
Guiding
Berichten: 711
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:03

Re: vermogen 323

Bericht door Guiding » 08 dec 2008, 06:26

met een andere inlaat / en of uitlaat en chiptuning, zit je al zo op de 190pk van een 325
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: vermogen 323

Bericht door hanse46 » 08 dec 2008, 11:59

Marc 320d schreef:Zover mij bekend is zit de restrictie inderdaad in de inlaat. Er worden ook op bijv. Ebay spruitstukken aangeboden om dat weer te verhelpen. (ik meen me iets te herinneren dat een spruitstuk van een M50 een goede keuze was, maar dat is een vage herinnering, zonder te weten wat hier aan aanpassingen voor nodig zijn).
Dit is alleen mogelijk bij de E36 zover ik weet. Daar kon je inderdaad de inlaatbrug van een M50 plaatsen op een 323/328. Je kreeg dan wel meer vermogen, maar miste daardoor weer koppel onderin! Je krijgt dan echt een toerenmotor, terwijl de kracht van BMW motoren juist het koppel onderin is.

Of het bij de E46 mogelijk is, weet ik eerlijk gezegd niet! Ik heb er nog nooit iets van gezien. Je zou misschien een inlaatspruitstuk van een 325 kunnen plaatsen, maar waarschijnlijk moet je dan ook het gasklephuis, het luchtfilter en de software aanpassen.

Conclusie: ik zou aan dergelijke dingen niet beginnen. Wil je wat snellers, dan kun je beter gewoon een 325, 328 of 330 kopen. Ik denk dat je redelijk wat kosten op je nek haalt met zo'n conversie.

Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: vermogen 323

Bericht door hanse46 » 08 dec 2008, 12:08

Guiding schreef:met een andere inlaat / en of uitlaat en chiptuning, zit je al zo op de 190pk van een 325
+20 pk winst op een atmosferische motor is veel hoor..

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 888
Lid geworden op: 09 jun 2008, 14:20
Contacteer:

Re: vermogen 323

Bericht door joost » 08 dec 2008, 16:50


Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: vermogen 323

Bericht door Niels » 10 dec 2008, 01:44

De M52TU uit een 2000 323i is een dubbel vanos (TU) en daarop werkt de spruitstuk truuk niet. Alleen op een enkel vanos.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”