zomaar wat technische vraagjes over mijn X5

Voor alle technische vragen over de BMW X5
Bert928GT

zomaar wat technische vraagjes over mijn X5

Bericht door Bert928GT » 17 okt 2014, 14:06

Hallo allemaal,

ik heb mij net geregistreerd en voorgesteld op het forum en heb meteen wat vragen. Mijn net aangeschafte X5 heeft de N62 V8 motor (eind 2005) met dubbel Vanos en 73500 km gelopen. Voor dat ik de auto kocht heb ik mij natuurlijk hier en daar een beetje ingelezen en dat roept meteen vragen op.

Bekend probleem van de N62 motor is de koelvloeistof lekkage tussen de cylinderbanken. Nu zie ik dat daar in principe de hele motor voor uit elkaar zou moeten, maar er wordt ook een telescopische buis aangeboden door AGA waardoor de reparatie binnen een dag gebeurd is. Heeft iemand daar ervaring mee of komt het probleem nauwelijks voor?

Tweede technische vraag betreft het vanos systeem. Wat zijn de kosten om dit te reviseren voor beide cylinderbanken en vanaf welke kilometerstand kun je er problemen mee verwachten?

Derde vraag, heeft het zin om nu al de automaat te spoelen?

Veel vragen voor een nieuweling ik weet het.

Groet Bert928GT

a90

Re: zomaar wat technische vraagjes over mijn X5

Bericht door a90 » 17 okt 2014, 21:03

Bert welkom,

Ik heb geen idee hoe het zit met de X5 maar hoe kom je nou van zoiets moois naar een SUV van BMW ? :gek:

Afbeelding
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Bert928GT

Bericht door Bert928GT » 18 okt 2014, 10:05

tja goeie vraag. Mijn 928GT was zeldzaam mooi, ik denk dat er sowieso geen drie meer te vinden zijn in Nederland, wel nog behoorlijk wat exemplaren van de S4, maar de GT is nagenoeg uitgestorven. Er zijn er ook maar een paar van gebouwd. Hij was zwart met volledig zwart leer en hij rijdt nu weer in zijn geboorteland rond. Stom toevallig zag ik op het Duitse forum dat iemand er een zocht en die heeft hem meteen gekocht. Hij wordt alleen nog maar meer waard. Bij mij was het de derde auto en ik gebruikte hem alleen in de zomer, nu heb ik er nog twee, waaronder de X5. Als techneut wil ik natuurlijk precies weten wat ik zou kunnen verwachten de komende tijd, vandaar mijn vragen. De telescopische buis tussen de cylinderbanken vind ik een superoplossing voor de koelvloeistoflekkage, die zou ik er zelf tussen fixen. Mijn 928GT heb ik ook helemaal zelf onderhouden.
Nu zoek ik natuurlijk een werklplaatshandboek.

Groet Bert928GT

Bombadil

Bericht door Bombadil » 07 dec 2014, 23:13

Lekkage, zo lees ik, komt voor vanaf 150.000 km maar kan ook veel later pas opspelen.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 07 dec 2014, 23:25

Beste Bombadil,

Het is de gewoonte op dit forum om je eerst even netjes voor te stellen, ik zie dat je dit tot nu toe nog niet gedaan hebt, wordt wel erg op prijs gesteld.

Mocht je hulp nodig hebben of vragen over het forum, dan kun je ons altijd benaderen :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E53) Techniek”