Hallo mede BMW liefhebbers,
Even voorstellen, Guido uit Den Haag, 32 jaar en op zoek naar een BMW e46! Ik heb altijd Amerikaanse auto's gereden en wil nu een overstap maken naar BMW, altijd al een fan geweest van degelijkheid en rijeigenschappen van BMW. Ik heb nu een 22 jaar oude Buick, een fijne auto maar qua veiligheid niet meer van deze tijd, ABS werkt niet meer, geen noemenswaardige hoofdsteunen en alleen een airbag voor de bestuurder. Zeker met een kleine op komst wil ik in iets veiligers gaan rijden. Het lijkt erop dat ik de auto deze week kan gaan verkopen en ga dan zoeken naar een e46 320i, 325i of zelf 330i, met automaat.
Ik hoop hier een hoop te leren en op den duur ook nog een nuttige bijdrage te kunnen leveren!
grtzz
Even voorstellen!
Re: Even voorstellen!
Welkom!
Ik heb zelf ook nog altijd een zwak voor een oude Amerikaan, en dan wel helemaal de muscle cars van de 70's.
Maar ook een groot fan van de BMW's van de jaren '00 tot '10. Ik heb zelf een 325 handgeschakeld en heb ook ervaring met een 320 automaat. Een 325 handbak is voor dagelijks gebruik meer dan snel genoeg maar ik vond de 320 automaat wel wat traag. Als het even kan zou ik dus voor een 325 of 330 gaan met voorkeur naar de 3 liter. Qua verbruik is er geen noemenswaardig verschil, maar het plezier, de souplesse en de klank van de grotere 6 cilinders is zoveel fijner. Kosten qua onderhoud vallen en staan bij de algehele staat van de auto. Ik ben voor mijn 325 een stuk minder kwijt aan onderhoud dan mijn 320, terwijl het onderhuids dezelfde auto's waren van dezelfde leeftijd en dezelfde kilometerstand.
Mijn voorkeur zou dus in dit geval voor een 325 of 330 gaan, en doorslaggevende factor zou toch staat van onderhoud zijn.

Ik heb zelf ook nog altijd een zwak voor een oude Amerikaan, en dan wel helemaal de muscle cars van de 70's.

Maar ook een groot fan van de BMW's van de jaren '00 tot '10. Ik heb zelf een 325 handgeschakeld en heb ook ervaring met een 320 automaat. Een 325 handbak is voor dagelijks gebruik meer dan snel genoeg maar ik vond de 320 automaat wel wat traag. Als het even kan zou ik dus voor een 325 of 330 gaan met voorkeur naar de 3 liter. Qua verbruik is er geen noemenswaardig verschil, maar het plezier, de souplesse en de klank van de grotere 6 cilinders is zoveel fijner. Kosten qua onderhoud vallen en staan bij de algehele staat van de auto. Ik ben voor mijn 325 een stuk minder kwijt aan onderhoud dan mijn 320, terwijl het onderhuids dezelfde auto's waren van dezelfde leeftijd en dezelfde kilometerstand.
Mijn voorkeur zou dus in dit geval voor een 325 of 330 gaan, en doorslaggevende factor zou toch staat van onderhoud zijn.

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Welkom op BP 

Leuk, muscle cars zijn inderdaad gaaf, jammer dat ze zo duur zijn320ciE46 schreef:Welkom!![]()
Ik heb zelf ook nog altijd een zwak voor een oude Amerikaan, en dan wel helemaal de muscle cars van de 70's.![]()

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as
Goeie tips over de 325 en 330, ik heb vaak gelezen dat dit toch wel de motoren zijn die je moet hebben zeker in combinatie met een automaat.. Ik heb vroeger les gehad in een e39 520i handgeschakeld en ik kan me herinneren dat die wel wat power onderin miste.
Ik ga een topic openen in de e46 sectie met wat vragen iig!
Dikke pooierbak man!
Ik zou zelf een 325 handgeschakeld nemen en bij een 330 meer wat je zelf wilt. Zelf schakelen is leuk, maar ik vind de koppeling niet geweldig van de E46. De automaatbakken in de E46 zijn wel goed te noemen, al zijn ze wel iets trager dan een handgeschakelde, en kunnen lang mee mits ze ook onderhoud gehad hebben. BMW zegt dat er "longlife" olie in zit, maar een keer spoelen of helemaal onderhanden laten nemen door ZF in Duitsland of Delfgauw is wel een must bij hogere kilometerstanden of hogere leeftijden.

Ik zou zelf een 325 handgeschakeld nemen en bij een 330 meer wat je zelf wilt. Zelf schakelen is leuk, maar ik vind de koppeling niet geweldig van de E46. De automaatbakken in de E46 zijn wel goed te noemen, al zijn ze wel iets trager dan een handgeschakelde, en kunnen lang mee mits ze ook onderhoud gehad hebben. BMW zegt dat er "longlife" olie in zit, maar een keer spoelen of helemaal onderhanden laten nemen door ZF in Duitsland of Delfgauw is wel een must bij hogere kilometerstanden of hogere leeftijden.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||