Afdekrolscherm gaat niet meer automatisch omhoog
Afdekrolscherm gaat niet meer automatisch omhoog
Een van de nokjes die het afdekrolscherm tegenhoudt, blijft bij ontgrendelen van de achterklep om zijn plaats. De ander trekt zich wel terug. Daardoor gaat het afdekrolscherm niet omhoog bij het openen. Wie heeft dat zelfde probleem (gehad)? Is het eenvoudig op te lossen? En zo ja, hoe?
BMW 530dA Touring Executive 2004 (E61)
Re: Afdekrolscherm gaat niet meer automatisch omhoog
Heb ik ook, heeeeel enkele keer doet hij het wel, vind het geen probleem en niet storend en heb er dus nogmniet naar laten kijken, smeren helpt in ieder geval niet, Ik hoor soms wel een motortje draaien/zoemen en heb dus zo'n idee dat deze de boosdoener is.
Dat motortje moet ook draaien, die 'trekt' het nokje naar binnen. Bij mij doet het motortje het wel aan beide kanten, maar eentje 'pakt' ie niet meer...Bart70 schreef:Heb ik ook, heeeeel enkele keer doet hij het wel, vind het geen probleem en niet storend en heb er dus nogmniet naar laten kijken, smeren helpt in ieder geval niet, Ik hoor soms wel een motortje draaien/zoemen en heb dus zo'n idee dat deze de boosdoener is.
Niemand anders die dit probleem heeft/had?
BMW 530dA Touring Executive 2004 (E61)
Dat motortje maakt af en toe een enorme herrie bij het openen van de klep maar het nokje trekt hij blijkbaar niet in.DurkieBoy schreef:Dat motortje moet ook draaien, die 'trekt' het nokje naar binnen. Bij mij doet het motortje het wel aan beide kanten, maar eentje 'pakt' ie niet meer...Bart70 schreef:Heb ik ook, heeeeel enkele keer doet hij het wel, vind het geen probleem en niet storend en heb er dus nogmniet naar laten kijken, smeren helpt in ieder geval niet, Ik hoor soms wel een motortje draaien/zoemen en heb dus zo'n idee dat deze de boosdoener is.
Niemand anders die dit probleem heeft/had?
Lijkt idd dat we uniek zijn met dit probleem

ik heb dit probleem ook maar een oplossing heb ik niet.
Het motortje wil nog wel eens scheuren ter hoogte van zijn bevestiging en kan hierdoor het palletje niet aansturen. Ander motortje bestellen en monteren dan werkt het weer. Wel even kijken of dit de oorzaak is, uiteraard.
Mvg ddv
Mvg ddv
"_______"
ik heb het ook gehad ,,hoorde alleen maar geratel,uit elkaar gehaald en toen bleek dat de tandjes waren versleten op het palletje.
het palletje heb ik toen omgedraaid waar nog tandjes zaten en toen deed tie het weer.
dus misschien voor hier ook de oplossing
het palletje heb ik toen omgedraaid waar nog tandjes zaten en toen deed tie het weer.
dus misschien voor hier ook de oplossing
eeuwigheid duurt het langst..........
-
Bij mij ene keer wel, andere keer weer niet.
Maar het stoort me niet dus weet de oplossing niet en zal er ook niet echt moeite voor gaan doen.
Toch volg ik het wel even, mocht er een hele makkelijke oplossing voor zijn zal ik er mogelijk toch even naar kijken.
Maar het stoort me niet dus weet de oplossing niet en zal er ook niet echt moeite voor gaan doen.
Toch volg ik het wel even, mocht er een hele makkelijke oplossing voor zijn zal ik er mogelijk toch even naar kijken.