Vincent - BMW e61/535d
Vincent - BMW e61/535d
Hallo,
Ik meld me bij deze aan op het forum
Ik ben Vincent (forum naam Vintiem) en rij nu een maand of 8 een BMW 535d touring
Een fantastische auto met ook wat ruimte voor onze kids.
Foto's moet ik maar eens gaan maken want dat doe ik echt nooit van mijn auto's. Ik rij er liever in dan er naar zitten te kijken zeg maar.
Uitvoering is aardig te noemen met HuD, night vision, ACC, panoramadak en M-pakket
Ik ben een enorme pietlut, dus als er iets niet 100% is met de auto dan ben ik daar (te)veel mee bezig. Echter ik zeg altijd maar ik rij niet voor niets een 535d. Het gaat me niet om het kunnen showen van het 535d type plaatje maar wat er onderhuids daadwerkelijk kan en zou moeten kunnen.
Geen liefhebber van plastic fantastic, alleen origineel BMW
Genoeg over mij, op naar het forum.
Mvg,
Vincent
Ik meld me bij deze aan op het forum
Ik ben Vincent (forum naam Vintiem) en rij nu een maand of 8 een BMW 535d touring
Een fantastische auto met ook wat ruimte voor onze kids.
Foto's moet ik maar eens gaan maken want dat doe ik echt nooit van mijn auto's. Ik rij er liever in dan er naar zitten te kijken zeg maar.
Uitvoering is aardig te noemen met HuD, night vision, ACC, panoramadak en M-pakket
Ik ben een enorme pietlut, dus als er iets niet 100% is met de auto dan ben ik daar (te)veel mee bezig. Echter ik zeg altijd maar ik rij niet voor niets een 535d. Het gaat me niet om het kunnen showen van het 535d type plaatje maar wat er onderhuids daadwerkelijk kan en zou moeten kunnen.
Geen liefhebber van plastic fantastic, alleen origineel BMW
Genoeg over mij, op naar het forum.
Mvg,
Vincent
Re: BMW e61/535d van Vincent
Welkom Vincent! Dat klinkt als een heerlijke Touring 
Plaatjes bij een verhaal zien we hier toch graag
.

Plaatjes bij een verhaal zien we hier toch graag

Welkom Vincent. Herkenbaar dat pietluttige gedrag, staat garant voor hoge kosten
Kun je iets meer vertellen, is het bijv een LCI, hoeveel gelopen et cetera. En pas op met dat pano dak...

BMW E61 530i 2007 (LCI)
Welkom!
E61 535d is zeker een fantastische auto, heb er zelf ook één gehad. Helaas ben ik er wel op leeggelopen
Kom maar op met wat foto's
E61 535d is zeker een fantastische auto, heb er zelf ook één gehad. Helaas ben ik er wel op leeggelopen

Kom maar op met wat foto's

Zoals gezegd hebben we de 535d nu een maand of 8. Het is een exemplaar uit 4-2006 en heeft inmiddels 245.000 gelopen. Hiervan hebben wij er 21.000 gereden
Hou je vast wat ik al heb gedaan, alles nieuw en OEM:
- nieuwe turbo's
- vacuumslangen (alle!)
- vacuum/regelventielen (alle!)
- EGR
- DPF
- lambdasonde
- gasklep
- extra waterpomp
- brandstoffilter
- olie en filter
- luchtinlaat, ook gelijk de nieuwe swirlkleppen eruit gehaald en blindflens erop
- 2 nieuwe injectoren, andere 4 gereinigd
- 6 nieuwe gloeispiralen
- klepseal bij de nokkenassen
- remblokken
- 4 nieuwe banden
- panoramadak hersteld
En ik zal nu vast iets vergeten.
Auto rijdt super in vergelijk toen ik hem kocht,
Dat leeglopen komt me dus bekend voor, terwijl bij aankoop er bij uitlezen niets aan de hand leek(!!)
Ik zou er nu ook vrede mee kunnen hebben als alles nu goed was, maar als ik andere 535d rij vallen mij twee dingen op
Positief: de mijne heeft veel power dan de andere exemplaren die ik getest heb
Negatief: auto reageert nog steeds niet direct op het gaspedaal, zit nog steeds een soort lag in en dat hadden de 535d die ik getest heb weer niet. Dit moet er gewoon uit want het hoort niet zo en geeft net even dat stukje irritatie dat je niet wil en daarom in een 535d rijd
Mvg,
Vincent
Hou je vast wat ik al heb gedaan, alles nieuw en OEM:
- nieuwe turbo's
- vacuumslangen (alle!)
- vacuum/regelventielen (alle!)
- EGR
- DPF
- lambdasonde
- gasklep
- extra waterpomp
- brandstoffilter
- olie en filter
- luchtinlaat, ook gelijk de nieuwe swirlkleppen eruit gehaald en blindflens erop
- 2 nieuwe injectoren, andere 4 gereinigd
- 6 nieuwe gloeispiralen
- klepseal bij de nokkenassen
- remblokken
- 4 nieuwe banden
- panoramadak hersteld
En ik zal nu vast iets vergeten.
Auto rijdt super in vergelijk toen ik hem kocht,
Dat leeglopen komt me dus bekend voor, terwijl bij aankoop er bij uitlezen niets aan de hand leek(!!)
Ik zou er nu ook vrede mee kunnen hebben als alles nu goed was, maar als ik andere 535d rij vallen mij twee dingen op
Positief: de mijne heeft veel power dan de andere exemplaren die ik getest heb
Negatief: auto reageert nog steeds niet direct op het gaspedaal, zit nog steeds een soort lag in en dat hadden de 535d die ik getest heb weer niet. Dit moet er gewoon uit want het hoort niet zo en geeft net even dat stukje irritatie dat je niet wil en daarom in een 535d rijd
Mvg,
Vincent
Laatst gewijzigd door Vintiem op 23 nov 2014, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Geweldige volle uitvoering als ik zo lees, paar fotootjes zou wel mooi zijn
En het bekende mega onderhoud wat bij deze diesels hoort, tsja, voor mij een reden om nooit een BMW diesel te kopen, maar als je veel kilometers rijd dan ontkom je er bijna niet aan.
Veel succes en hopelijk krijg je het laatste ook goed, bij mij koet ook altijd alles perfect zijn en kan me wel voorstellen dat je je hier aan ergert.

En het bekende mega onderhoud wat bij deze diesels hoort, tsja, voor mij een reden om nooit een BMW diesel te kopen, maar als je veel kilometers rijd dan ontkom je er bijna niet aan.
Veel succes en hopelijk krijg je het laatste ook goed, bij mij koet ook altijd alles perfect zijn en kan me wel voorstellen dat je je hier aan ergert.
Ik ben ook benieuwd naar de foto's
Dat 'leeglopen' gaat met een 530d ook vanzelf hoor,heb de mijne sinds eind april en heb er al €3500 aan gespendeerd (deels voorzorg omdat ik gewoon lang met de auto wil doen)

Dat 'leeglopen' gaat met een 530d ook vanzelf hoor,heb de mijne sinds eind april en heb er al €3500 aan gespendeerd (deels voorzorg omdat ik gewoon lang met de auto wil doen)
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
welkom!
eerst goed dan tuning, anders blijf je zoeken en een goede tuner werkt ook het beste met correct materiaalEdgar1234 schreef:Op maat laten tunen geen optie?
Dus dat wacht nog even
Mvg,
Vincent
Heb je gelijk in!
Ik dacht misschien dat er met maatwerk tuning de "dip" er uit te krijgen is..
Mijn 535d was ook getuned, wordt het een echte raceauto van
Ik dacht misschien dat er met maatwerk tuning de "dip" er uit te krijgen is..
Mijn 535d was ook getuned, wordt het een echte raceauto van