Steven's E46 330i
-
Steven's E46 330i
Hallo Allemaal
Na het voorsteltopic ook maar een showroom aanmaken: viewtopic.php?f=698&t=42220
Vorige week een BMW e46 330i gekocht.
Origineel in USA geleverd en na een jaar mee terug genomen naar Nederland.
BMW is in goede staat en voorzien van wat fijne opties:
Lederen bekleding (elektrisch met memory)
Glazen schuif/kanteldak
Harman Kardon installatie
16:9 Navigatie
Al Gedaan
Nieuwe Navigatie CD's
Wintervelgen
Dension Ipod integratie
Heldere knipperlichten
Rood/Witte achterlichten
Kofferbaklip gemonteerd
Borbet LS
Hoogglans zwarte interieurlijsten
Korte M pook
M-stuur
Plannen
Nieuwe ''luxe'' kentekenplaten + stootlijsten voor
Xenon koplampen --> Twijfel tussen retrofit en DEPO
Auto bij aankoop
Huidige staat
Na het voorsteltopic ook maar een showroom aanmaken: viewtopic.php?f=698&t=42220
Vorige week een BMW e46 330i gekocht.
Origineel in USA geleverd en na een jaar mee terug genomen naar Nederland.
BMW is in goede staat en voorzien van wat fijne opties:
Lederen bekleding (elektrisch met memory)
Glazen schuif/kanteldak
Harman Kardon installatie
16:9 Navigatie
Al Gedaan
Nieuwe Navigatie CD's
Wintervelgen
Dension Ipod integratie
Heldere knipperlichten
Rood/Witte achterlichten
Kofferbaklip gemonteerd
Borbet LS
Hoogglans zwarte interieurlijsten
Korte M pook
M-stuur
Plannen
Nieuwe ''luxe'' kentekenplaten + stootlijsten voor
Xenon koplampen --> Twijfel tussen retrofit en DEPO
Auto bij aankoop
Huidige staat
Laatst gewijzigd door Steven 330I op 02 mar 2015, 08:15, 4 keer totaal gewijzigd.
E46 330i Sedan LCI
Re: Steven's E46 330i
Welkom!
Nette stijlvolle sedan! Kan die classy wielen wel waarderen onder zo'n non M-tech E46! Motor is ook een pareltje, toch jammer dat dat blok niet in de mijne ligt haha, maar mag niet klagen..
Voor de iPod integratie zou ik eens kijken bij Dension. Ik heb zelf een 16:9 OEM BMW navigatiesysteem met een Bluetooth module van Dension. Daardoor kan ik mijn audio via Bluetooth streamen vanaf mijn iPhone en heb verder ook nog een USB en aux-in input. Wel even in de gaten houden dat je er eentje specifiek voor Harman&Kardon neemt want zit verschil in schijnbaar.
Nette stijlvolle sedan! Kan die classy wielen wel waarderen onder zo'n non M-tech E46! Motor is ook een pareltje, toch jammer dat dat blok niet in de mijne ligt haha, maar mag niet klagen..
Voor de iPod integratie zou ik eens kijken bij Dension. Ik heb zelf een 16:9 OEM BMW navigatiesysteem met een Bluetooth module van Dension. Daardoor kan ik mijn audio via Bluetooth streamen vanaf mijn iPhone en heb verder ook nog een USB en aux-in input. Wel even in de gaten houden dat je er eentje specifiek voor Harman&Kardon neemt want zit verschil in schijnbaar.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
Dankje!
Blok is inderaad super, vooral de souplesse onderin vergeleken met de 1.8T (200pk) welke ik hiervoor reed.
Een 325ci, zeker hoe die van jou erbij staat kan geen behelpen zijn
Heb vanmiddag een 2e handse Dension Gataway 100 besteld, moet als het goed is op de originele aansluiting passen.
Blok is inderaad super, vooral de souplesse onderin vergeleken met de 1.8T (200pk) welke ik hiervoor reed.
Een 325ci, zeker hoe die van jou erbij staat kan geen behelpen zijn
Heb vanmiddag een 2e handse Dension Gataway 100 besteld, moet als het goed is op de originele aansluiting passen.
E46 330i Sedan LCI
Ja zijn fijne blokken hè die 6 cilinders M54. De 325ci is inderdaad ook zeker niet slecht, is toch behoorlijk gelijk aan de 328 van de vorige generatie blokken, maar ik heb ook al van de 3 liter mogen proeven en is toch nog wel een verschil hoor. Maar inderdaad, zoals mijn 325 er nu bij staat mag ik niet klagen en gaat ie ook zeker niet weg voor iedere 330.
Mooi en stijlvol zo;zeker met deze velgen
Mooie wintervelgjes! Ik heb ze ook
- Outside the Box
Vette bak! Ook lekker snel
Ik dacht alleen te zien dat de achter lichten pre-facelift zijn?
Ben ik nou abuis of??
Ik dacht alleen te zien dat de achter lichten pre-facelift zijn?
Ben ik nou abuis of??
mijn showroom viewtopic.php?f=29&t=40928
E46 328 Coupe
E46 328 Coupe
-
Rijdt idd heerlijk!
Staat nu op Rial Flair 17inch, komen volgende week nieuwe winterbanden op en krijgt die nieuwe olie.
Raden jullie nog andere olie aan of de standaard 5W30?
Is een USA uitvoering vandaar die lampen. Komen nog andere op.
zijn DEPO koplampen en achterlichten een aanrader?
Staat nu op Rial Flair 17inch, komen volgende week nieuwe winterbanden op en krijgt die nieuwe olie.
Raden jullie nog andere olie aan of de standaard 5W30?
Is een USA uitvoering vandaar die lampen. Komen nog andere op.
zijn DEPO koplampen en achterlichten een aanrader?
E46 330i Sedan LCI
Ik gooi er altijd Kroon 5w30 in
Persoonlijk zou ik voor originele lichten gaan. Ik weiger zelfs om bij mij leds erin te doen Misschien ben ik wat te principieel..
Persoonlijk zou ik voor originele lichten gaan. Ik weiger zelfs om bij mij leds erin te doen Misschien ben ik wat te principieel..
Niels 100% eens.
Lekker OEM uitstraling.
Ik heb ook xenon met halogeen stadslicht. Laat ik ook lekker zo !
Origineel geen led, dan ook geen led erin vind ik
Lekker OEM uitstraling.
Ik heb ook xenon met halogeen stadslicht. Laat ik ook lekker zo !
Origineel geen led, dan ook geen led erin vind ik
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
-
Twijfel ook tussen LED en de OEM achterlichten.
Zit helaas geen xenon in, is het enige wat ik mis t.o.v. van de ibiza.
Denk een retrofit setje erin.
Zit helaas geen xenon in, is het enige wat ik mis t.o.v. van de ibiza.
Denk een retrofit setje erin.
E46 330i Sedan LCI
Ik heb zelf Castrol Edge 5W40, geen olieverbruik en altijd een soepele koude start. Bij Agip 5W40 was dit wel anders, een liter op 6000km verbruik en koude start beduidend minder soepel en minder mooie koude loop.
Verder zou ik inderdaad proberen om er OEM Xenon in te zetten. Staat toch wat netter en is wat beter compitabel met oa de boordcomputer. Ondanks je geen foutmeldingen krijgt had ik met mijn vorige coupe toch af en toe last van uitvallende koplampen en tellerbak foutjes.
Verder zou ik inderdaad proberen om er OEM Xenon in te zetten. Staat toch wat netter en is wat beter compitabel met oa de boordcomputer. Ondanks je geen foutmeldingen krijgt had ik met mijn vorige coupe toch af en toe last van uitvallende koplampen en tellerbak foutjes.
Erg mooie sedan. Ik zou er niks meer aan doen en lekker zo laten en goed onderhouden.
Ik vind de oranje knippers juist erg netjes staan.
Xenon ombouw is nog wel een upje. Retrofit hoor ik ook erg goede verhalen over en schijnen een beter lichtbeeld te geven dan origineel. (ik moet hem zelf ook nog inbouwen )
Olie gebruik ik 5w40 van kroon.
Ik vind de oranje knippers juist erg netjes staan.
Xenon ombouw is nog wel een upje. Retrofit hoor ik ook erg goede verhalen over en schijnen een beter lichtbeeld te geven dan origineel. (ik moet hem zelf ook nog inbouwen )
Olie gebruik ik 5w40 van kroon.
- Amsterdammer
Hoewel ik persoonlijk voorstander ben van facelift onderdelen monteren, blijft het prachtig om ze origineel te zien bij een ander!