F10 Connected drive
F10 Connected drive
ik heb bmw 520 d- bouwjaar 03/2013. Wagen is uitgerust met de optie connected drive. Helaas geraak ik niet ingelogd noch via Belgische site noch via Duitse site. België kan mij niet helpen omdat het een ingevoerde wagen is (Duitse wagen). Volgens info van hun, heeft de wagen de wagen code 612 en kan enkel BMW Duitsland de connectie in orde maken. Tel. de kundenservice van Duitsland. Zij kunnen de connectie NIET activeren aangezien ik niet gedomicilieerd ben in Duitsland... en dat in een Verenigd Europa. Noch BMW België noch BMW Duitsland wil mij helpen. De wagen gaat helaas ook niet bij dealer in onderhoud maar bij onafhankelijke BMW garage. Wie kan mij helpen of wie heeft hetzelfde probleem voorgehad
Re: F10 Connected drive
Beste Chuck,
Ik heb een ingevoerde F11 uit Duitsland. Gekocht bij BMW dealer in Nederland en had min of meer hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met BMW Nederland. Die vertelde me dat het connected drive nog geactiveerd was in Duitsland op de oude eigenaar. Ik heb toen een kopie van kentekenbewijs moeten mailen naar BMW Nederland zodat ze een bewijs hadden dat de auto daadwerkelijk niet meer op de oude eigenaarsnaam stond. Vervolgens hebben hun contact gezocht met BMW Duitsland om de code vrij te regelen. Daarna hebben ze geregistreerd op mijn naam en werkte alles zoals het zou moeten werken. Nam ongeveer 6 weken in beslag. Werd me van te voren ook gezegd dat het even kon duren. Wellicht zelfde procedure eens volgen. Moet lukken.
Ik heb een ingevoerde F11 uit Duitsland. Gekocht bij BMW dealer in Nederland en had min of meer hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met BMW Nederland. Die vertelde me dat het connected drive nog geactiveerd was in Duitsland op de oude eigenaar. Ik heb toen een kopie van kentekenbewijs moeten mailen naar BMW Nederland zodat ze een bewijs hadden dat de auto daadwerkelijk niet meer op de oude eigenaarsnaam stond. Vervolgens hebben hun contact gezocht met BMW Duitsland om de code vrij te regelen. Daarna hebben ze geregistreerd op mijn naam en werkte alles zoals het zou moeten werken. Nam ongeveer 6 weken in beslag. Werd me van te voren ook gezegd dat het even kon duren. Wellicht zelfde procedure eens volgen. Moet lukken.
mijn geïmporteerde F11 uit Duitsland hetzelfde, contact opgenomen met KIS 0800 - 0992234 en het was binnen 2 weken geregeld. hij moet eerst op de server in Duitsland worden gedeactiveerd, daarna krijg je van KIS mailtje met daarin nieuwe inlog gegevens en is het voor elkaar. succes
BMW 520 D M Sport 8 step automatic - Alpinewit - Leder Dakota/oyster Exclusief - HUD - Surround view - Navigation system Professional - Multifunctional instrument display - Automatische uitklapbare trekhaak - Connected Drive - Panorama dak - enz.
- BMW530xdrive
Zojuist geprobeerd om Connected Drive van mijn geïmporteerde F10 over te zetten naar mijn naam via KIS. Dit is op dit moment niet mogelijk vanwege de overgang naar een nieuw systeem. Pas in september nemen ze dit soort verzoeken weer op. Tot die tijd is het systeem onbruikbaar....
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Bummer, ik maak er nog iedere dag graag gebruik van.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Ik zit met soortgelijke uitdaging. Kreeg vandaag volgende mail terug:
=====
Voor deze BMW staat BMW ConnectedDrive nog gekoppeld aan BMW Duitsland. Dit komt doordat uw BMW is geïmporteerd. Om uw persoonlijke BMW ConnectedDrive account te activeren en de diensten in het Nederlands weer te geven, moet deze worden omgezet. Helaas is het tijdelijk niet mogelijk om het land van registratie te wijzigen. Naar verwachting zal dit in de loop van het 4e kwartaal van 2015 weer mogelijk zijn. Wij helpen u op dat moment graag verder om uw BMW ConnectedDrive account te activeren.
Uw BMW ConnectedDrive aanvraag is voor nu geannuleerd.
=====
Toch nog even geduld dus...
=====
Voor deze BMW staat BMW ConnectedDrive nog gekoppeld aan BMW Duitsland. Dit komt doordat uw BMW is geïmporteerd. Om uw persoonlijke BMW ConnectedDrive account te activeren en de diensten in het Nederlands weer te geven, moet deze worden omgezet. Helaas is het tijdelijk niet mogelijk om het land van registratie te wijzigen. Naar verwachting zal dit in de loop van het 4e kwartaal van 2015 weer mogelijk zijn. Wij helpen u op dat moment graag verder om uw BMW ConnectedDrive account te activeren.
Uw BMW ConnectedDrive aanvraag is voor nu geannuleerd.
=====
Toch nog even geduld dus...
F11 525D 3.0 High Executive M Sport uit 2011 in Carbonzwart
F11 Alpina D5 Biturbo uit 2012 in Brillantweiss metallic
- BMW530xdrive
Ik heb sinds maandag mijn F10 uit Duitsland aan mijn ConnectedDrive account in NL kunnen koppelen. Hiervoor moest ik een formulier + kopie van Kentekenbewijs opsturen naar KIS.
Heb meteen de connected app en Remote Service geactiveerd. Best geinig. Ik kan nu:
- Auto op afstand openen
- Auto op aftsand sluiten
- Claxon op afstand
- Lampen op afstand aan
- Interieur voorverwarmen (handig voor in de winter, ontdooit de voorruit). Werkt direct of op timer.
- Google maps bestemming naar mijn auto pushen.
- In de auto diverse services voor nieuws, mail, weer, etc gebruiken.
Vond de prijs wat aan de hoge kant (basispakket kost 89,- per 6 maanden). Vandaar dat ik het voor 6 maanden besteld heb, kijken of het wat is voor in de winter.
Heb meteen de connected app en Remote Service geactiveerd. Best geinig. Ik kan nu:
- Auto op afstand openen
- Auto op aftsand sluiten
- Claxon op afstand
- Lampen op afstand aan
- Interieur voorverwarmen (handig voor in de winter, ontdooit de voorruit). Werkt direct of op timer.
- Google maps bestemming naar mijn auto pushen.
- In de auto diverse services voor nieuws, mail, weer, etc gebruiken.
Vond de prijs wat aan de hoge kant (basispakket kost 89,- per 6 maanden). Vandaar dat ik het voor 6 maanden besteld heb, kijken of het wat is voor in de winter.
Ah, das handig. Werkte bij mij nog niet. Moest wachten tot september. Dus dat moment lijkt er nu te zijn. Zeker handig voor de standkachel met de winter in aantocht!
Ben er meteen mee aan de slag gegaan. Mijn auto hadden ze al eerder toegevoegd aan mijn account, maar ik kon nergens de diensten aanschaffen/activeren. Doe je dat online op de PC of moet er in de auto wat worden aangezet?
- BMW530xdrive
Zodra mijn auto gekoppeld was kon ik additionele services toevoegen in de ConnectedDrive Portal. Moest wel eerst een credit card toevoegen. Ik hoefde niets meer in de auto te dien.
Ik had Tele services reeds aan staan. Ik heb de light versie gepakt van de additionele service: BMW Online/Assist. Zijn wat verschillen met het premium pakket, maar niets wat ik ga missen.
Ik had Tele services reeds aan staan. Ik heb de light versie gepakt van de additionele service: BMW Online/Assist. Zijn wat verschillen met het premium pakket, maar niets wat ik ga missen.
Vermoedelijk is jouw connected services versie iets nieuwer dan de mijne. Ik heb nog pre-LCI en die zouden 3e kwartaal worden toegevoegd. Mijn auto is gekoppeld en geactiveerd, maar nog geen diensten die ik kan kiezen, toevoegen en betalen. Ik houd mijn geld dus nog even vast ;-)
Ik heb een auto die origineel in NL geleverd is (en dus niet geïmporteerd) uit 02-2011. Wanneer ik miijn auto wil toevoegen aan connected drive, dan krijg ik de melding dat dat niet kan, aangezien mijn auto niet voorzien is van een GSM-voorziening:
Terwijl ik gewoon zie staan dat een auto kan worden toegevoegd aan ConnectedDrive wanneer de auto beschikt over de volgende opties:
• sa606 of sa609: Navigatiesysteem (Business of Professional)
• sa612: BMW Assist
• sa614: Internet preparation: (alleen i.c.m. sa609)
• sa615: Extended BMW Online Information
• sa616: BMW Online
• sa633 of sa6NL: Uitgebreide telefoonvoorbereiding (indien sa633 dan ook sa6VC Combox)
Alle vetgedrukte opties zijn ook daadwerkelijk gemonteerd in mijn auto volgens de opgevraagde optielijst.
Toch kan ik mijn auto niet toevoegen....
Ik heb gelijk maar even een mailtje gestuurd met de vrag waarom ik mijn auto niet kan toevoegen aan Connected Drive.... ik hoor het hopelijk snel van ze.
Terwijl ik gewoon zie staan dat een auto kan worden toegevoegd aan ConnectedDrive wanneer de auto beschikt over de volgende opties:
• sa606 of sa609: Navigatiesysteem (Business of Professional)
• sa612: BMW Assist
• sa614: Internet preparation: (alleen i.c.m. sa609)
• sa615: Extended BMW Online Information
• sa616: BMW Online
• sa633 of sa6NL: Uitgebreide telefoonvoorbereiding (indien sa633 dan ook sa6VC Combox)
Alle vetgedrukte opties zijn ook daadwerkelijk gemonteerd in mijn auto volgens de opgevraagde optielijst.
Toch kan ik mijn auto niet toevoegen....
Ik heb gelijk maar even een mailtje gestuurd met de vrag waarom ik mijn auto niet kan toevoegen aan Connected Drive.... ik hoor het hopelijk snel van ze.
Ik kan niet meer mijn VIN opties opvragen. Nog een site over waar dat kan?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- BMW530xdrive
Zijn er meerdere, maar ik gebruik nu http://www.bimmer.work/
Hmm, ik heb ook al die opties behalve sa614
Ik krijg de melding:
De auto kan niet aan uw gebruikersaccount toegevoegd worden.
Deze auto heeft geen GSM-voorziening. De auto kan daarom niet aan uw account toegevoegd worden.
Vreemd, ik heb wel degelijk GSM voorzieningen.
Ik krijg de melding:
De auto kan niet aan uw gebruikersaccount toegevoegd worden.
Deze auto heeft geen GSM-voorziening. De auto kan daarom niet aan uw account toegevoegd worden.
Vreemd, ik heb wel degelijk GSM voorzieningen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.