Mijn 528i Touring uit 1997
Mijn 528i Touring uit 1997
Hallo beste forumleden,
inmiddels heb ik mijn BMW 2 jaar en bevalt nog goed.
[url=http://s1298.photobucket.com/user/ibico ... 5.jpg.html][/url
Hij staat momenteel op zijn winterbanden
Jammer genoeg heb ik er wat roest op zitten, en hier moet nodig wat aan worden gedaan. Dit staat voor komende zomer op het programma, inclusief achterklep, die valt bijna uit elkaar. Dus hiervoor opzoek naar een goede gebruikte.
Inmiddels heb ik 370.000 km op de teller staan. Dus moet er eerst wat technisch onderhoud worden gedaan, voor ik met de carrosserie begin.
Afgelopen week heb ik de radiateur, thermostaat, en de waterpomp vervangen. Nu moet ik de VANOS nog laten vervangen, en kijken wat er dan nog meer aan de motor moet gebeuren. Ik heb namelijk last van wat vermogensverlies.
Ik zal het hier bij houden, wand als hij technisch nog goed is, willen we hem zeker houden.
inmiddels heb ik mijn BMW 2 jaar en bevalt nog goed.
[url=http://s1298.photobucket.com/user/ibico ... 5.jpg.html][/url
Hij staat momenteel op zijn winterbanden
Jammer genoeg heb ik er wat roest op zitten, en hier moet nodig wat aan worden gedaan. Dit staat voor komende zomer op het programma, inclusief achterklep, die valt bijna uit elkaar. Dus hiervoor opzoek naar een goede gebruikte.
Inmiddels heb ik 370.000 km op de teller staan. Dus moet er eerst wat technisch onderhoud worden gedaan, voor ik met de carrosserie begin.
Afgelopen week heb ik de radiateur, thermostaat, en de waterpomp vervangen. Nu moet ik de VANOS nog laten vervangen, en kijken wat er dan nog meer aan de motor moet gebeuren. Ik heb namelijk last van wat vermogensverlies.
Ik zal het hier bij houden, wand als hij technisch nog goed is, willen we hem zeker houden.
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Mooie respectabele kilometerstand zeg
Onderhoud heb je dan zeker ja maar wel mooi dat je de auto goed behoud op deze manier, ziet er zo te zien nog goed uit.
Onderhoud heb je dan zeker ja maar wel mooi dat je de auto goed behoud op deze manier, ziet er zo te zien nog goed uit.
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Vandaag de bogies vervangen, was ook wel eens nodig. Zaten er al een tijdje in.
De Auto heeft inmidels een kilometerstand van 372.000 km, en de waterpomp operatie schijnt goed gegaan te zijn. Zie hiervoor: viewtopic.php?f=107&t=42698
Toen ik echter de eerste (of de 6e) bobiene er af draaide, viel het mij op dat hier wat olie onder zat. KAn het zijn dat dit is van wat gemorste olie van het bijvullen ??
De Auto heeft inmidels een kilometerstand van 372.000 km, en de waterpomp operatie schijnt goed gegaan te zijn. Zie hiervoor: viewtopic.php?f=107&t=42698
Toen ik echter de eerste (of de 6e) bobiene er af draaide, viel het mij op dat hier wat olie onder zat. KAn het zijn dat dit is van wat gemorste olie van het bijvullen ??
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Kleppendeksel pakking is vorig jaar nog vervangen. En de oli lag op de metalen strip waar de bobiele op geschroefd zit.
Oude bougies waren droog.
Zal morgen even een foto hier plaatsen van hoe het er uit zag.
Oude bougies waren droog.
Zal morgen even een foto hier plaatsen van hoe het er uit zag.
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Afgelopen weekend zijn mijn vrouw en ik naar naar mijn ouders gereden, Familie bezoek moet af en toe ook zijn. Dus met de BMW 250 km heen, en de volgende dag weer 250 km terug. Inmiddels zit de trouwe BMW op 382.000 km
Echter op de terugweg, vlak voordat we thuis waren, kwam er ineens een heel raar (dof tikkend) geluid uit de motor.
Dat klinkt dus niet best. Nu stond al op het programma om de slang achter de luchtmassameter te vervangen, en aangezien dit een simpel klusje is, doe ik dat zelf. Dus naar BMW Maraal, om de slang te kopen en gevraagd wat het geluid kon zijn.
Beetje een raar antwoord ¨dit hebben wij nog nooit gehoord, maar u kunt er rustig nog me rijden. Maak voor volgende week maar even een afspraak, dan onderzoeken we de gehele auto. Duurt ongeveer 2 dagen" Dus raar geluid uit de motor, we kennen het niet, maar rij maar door, kan geen kwaad
Hier niet gerust op, naar Auto Molenaar geweest. Ik kende ze niet, maar zijn echt vakmensen. Diagnose was naar 10 seconden luisteren al gesteld "Daar zit een bougie los" Hebben ze direct allemaal gecontroleerd, en geluid weg, Motor loopt weer als een zonnetje,
En de luchtslang achter de luchtmassameter heb ik daarnaar zelf maar vervangen.
Echter op de terugweg, vlak voordat we thuis waren, kwam er ineens een heel raar (dof tikkend) geluid uit de motor.
Dat klinkt dus niet best. Nu stond al op het programma om de slang achter de luchtmassameter te vervangen, en aangezien dit een simpel klusje is, doe ik dat zelf. Dus naar BMW Maraal, om de slang te kopen en gevraagd wat het geluid kon zijn.
Beetje een raar antwoord ¨dit hebben wij nog nooit gehoord, maar u kunt er rustig nog me rijden. Maak voor volgende week maar even een afspraak, dan onderzoeken we de gehele auto. Duurt ongeveer 2 dagen" Dus raar geluid uit de motor, we kennen het niet, maar rij maar door, kan geen kwaad
Hier niet gerust op, naar Auto Molenaar geweest. Ik kende ze niet, maar zijn echt vakmensen. Diagnose was naar 10 seconden luisteren al gesteld "Daar zit een bougie los" Hebben ze direct allemaal gecontroleerd, en geluid weg, Motor loopt weer als een zonnetje,
En de luchtslang achter de luchtmassameter heb ik daarnaar zelf maar vervangen.
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Dealers ...daarom kom ik er ook nooitIbico schreef:dit hebben wij nog nooit gehoord, maar u kunt er rustig nog me rijden. Maak voor volgende week maar even een afspraak, dan onderzoeken we de gehele auto. Duurt ongeveer 2 dagen"
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Vandaag maar even weer een kleine update.
De BMW heeft inmiddels 393.678 KM gelopen, en is kapot............
Niets ernstigs, ongeveer 2 week geleden is de deurhendel bestuurderskant aan de binnenkant afgebroken. Lastig met uitstappen.
Dus bij auto molenaar in Heerhugowaard een gebruikte gekocht. Echter hadden ze daar alleen maar exemplaren zonder verlichting. Bij mijn BMW zijn namelijk de schalen achter de deurhendels verlicht.
Dus vandaag maar eens vervangen, bekleding van de deur verwijderen zag er op YouTube makkelijker uit als dat het was maar is gelukt.
Bij demontage van de oude deurhendel, kwam ik er dus ook achter waarom ze me bij molenaar zo raar aankeken, wegens verlichting er in. Dit heeft de vorige eigenaar dus zelf ingebouwd, en met een boormachine even een gaatje booren in de nieuwe deurhendel, ledje er in klikken, alles weer in elkaar schroeven, klaar.....
Volgende punten op het programma:
Olie, filter en bougies vervangen.
Remvloeistof lampje is gaan branden, dus vervangen.
Nieuwe remblokken en schijven voor.
Radio ontvangst na kijken (versterker kapot???)
PS. voor mijn werk heb ik er nu een goedkope (500€) Volvo 850 estate op LPG bij gekocht, dus de BMW mag het wat rustiger aan gaan doen, en word weer langzaam opgeknapt. Moet ook nog roest weg werken. Of hij word ingeruild tegen een 540 met lederen bekleding. Dat weten we nog niet.
De BMW heeft inmiddels 393.678 KM gelopen, en is kapot............
Niets ernstigs, ongeveer 2 week geleden is de deurhendel bestuurderskant aan de binnenkant afgebroken. Lastig met uitstappen.
Dus bij auto molenaar in Heerhugowaard een gebruikte gekocht. Echter hadden ze daar alleen maar exemplaren zonder verlichting. Bij mijn BMW zijn namelijk de schalen achter de deurhendels verlicht.
Dus vandaag maar eens vervangen, bekleding van de deur verwijderen zag er op YouTube makkelijker uit als dat het was maar is gelukt.
Bij demontage van de oude deurhendel, kwam ik er dus ook achter waarom ze me bij molenaar zo raar aankeken, wegens verlichting er in. Dit heeft de vorige eigenaar dus zelf ingebouwd, en met een boormachine even een gaatje booren in de nieuwe deurhendel, ledje er in klikken, alles weer in elkaar schroeven, klaar.....
Volgende punten op het programma:
Olie, filter en bougies vervangen.
Remvloeistof lampje is gaan branden, dus vervangen.
Nieuwe remblokken en schijven voor.
Radio ontvangst na kijken (versterker kapot???)
PS. voor mijn werk heb ik er nu een goedkope (500€) Volvo 850 estate op LPG bij gekocht, dus de BMW mag het wat rustiger aan gaan doen, en word weer langzaam opgeknapt. Moet ook nog roest weg werken. Of hij word ingeruild tegen een 540 met lederen bekleding. Dat weten we nog niet.
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Daar zul je geen moment spijt van krijgenIbico schreef:Of hij word ingeruild tegen een 540 met lederen bekleding. Dat weten we nog niet.
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Kilometerstand is nu 394.104 km en gister de volgende werkzaamheden uitgevoerd.
Remblokken en slijtcontact voor vervangen, alle remleidingen gecontroleerd.
Schijven bleken nog goed te zijn, dus die blijven er nog wel even onder
Olie en olie filter vervangen. (5W30 van Valvoline)
Remblokken en slijtcontact voor vervangen, alle remleidingen gecontroleerd.
Schijven bleken nog goed te zijn, dus die blijven er nog wel even onder
Olie en olie filter vervangen. (5W30 van Valvoline)
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Tegenwoordig gebruikt mijn vrouw de BMW wat vaker, dus komen er weer kwaaltjes naar boven die ik zelf al had gemerkt.
Auto start slecht, loopt stationair wat onrustig.
Dus na wat inlezen in de problemen (en uitlezen van de auto) Nokkenassensor kapot.
Nieuwe besteld bij Maaral in Alkmaar. Niet op voorraad duurt even. Geen probleem.
Gister zit ik in de auto (van het werk) onderweg naar huis telefoon. Boze vrouw . BMW start niet, vrouw wil naar huis.
Dus naar het werk van mijn vrouw gereden, Ik dacht zal wel mee vallen. Door kapotte sensor start de auto wel vaker slecht
aangekomen, zie ik 4 man (behulpzaam ?) bij de vrouw en de BMW staan. Alle 4 hadden de zelfde diagnose: hij doet het niet!
duuhhuuuhhuu.
Even proberen, conclusie: Accu leeg gestart. Startkabels, weer proberen conclusie startmotor overleden.........
dus de 4 (behulpzame ?) mannen maar even vriendelijk gevraagd of ze mee wilde helpen de auto aan te duwen....
(Na enige uitleg wat ik hier mee bedoelde )
Geprobeerd Auto loopt
Maar naar Molenaar in Heerhugowaard gebracht, nieuwe startmotor, en ook direct maar de nokkenassensor er in laten zetten.
Morgen auto weer ophalen. bijna 500 euro lichter. Ben benieuwt.
Overigens hebben we besloten om de BMW te houden, hij word helemaal opgeknapt. En heb het idee om hem rood te laten spuiten, met zwarte leren bekleding, met witte stiksels. dit word overigens wel een meer jaren "projectje" Overigens geïnspireerd, door een project dat ik hier op het forum heb gezien (weet niet meer van wie) die een sedan heel mooi rood hat laten spuiten.
(En wat die 4 mannen betreft, 4 man, en er komt niet een op het idee om een auto aan te duwen ?? wat is er aan de hand in deze wereld ? "Maar dat is een heel ander thema")
Auto start slecht, loopt stationair wat onrustig.
Dus na wat inlezen in de problemen (en uitlezen van de auto) Nokkenassensor kapot.
Nieuwe besteld bij Maaral in Alkmaar. Niet op voorraad duurt even. Geen probleem.
Gister zit ik in de auto (van het werk) onderweg naar huis telefoon. Boze vrouw . BMW start niet, vrouw wil naar huis.
Dus naar het werk van mijn vrouw gereden, Ik dacht zal wel mee vallen. Door kapotte sensor start de auto wel vaker slecht
aangekomen, zie ik 4 man (behulpzaam ?) bij de vrouw en de BMW staan. Alle 4 hadden de zelfde diagnose: hij doet het niet!
duuhhuuuhhuu.
Even proberen, conclusie: Accu leeg gestart. Startkabels, weer proberen conclusie startmotor overleden.........
dus de 4 (behulpzame ?) mannen maar even vriendelijk gevraagd of ze mee wilde helpen de auto aan te duwen....
(Na enige uitleg wat ik hier mee bedoelde )
Geprobeerd Auto loopt
Maar naar Molenaar in Heerhugowaard gebracht, nieuwe startmotor, en ook direct maar de nokkenassensor er in laten zetten.
Morgen auto weer ophalen. bijna 500 euro lichter. Ben benieuwt.
Overigens hebben we besloten om de BMW te houden, hij word helemaal opgeknapt. En heb het idee om hem rood te laten spuiten, met zwarte leren bekleding, met witte stiksels. dit word overigens wel een meer jaren "projectje" Overigens geïnspireerd, door een project dat ik hier op het forum heb gezien (weet niet meer van wie) die een sedan heel mooi rood hat laten spuiten.
(En wat die 4 mannen betreft, 4 man, en er komt niet een op het idee om een auto aan te duwen ?? wat is er aan de hand in deze wereld ? "Maar dat is een heel ander thema")
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Ben benieuwd hoe het afloopt! en tja die 4 mannen... laten we daar maar over zwijgen!
Volgens mij heb je het trouwens over peter zijn E39, die gespoten was in Imola rood.
Volgens mij heb je het trouwens over peter zijn E39, die gespoten was in Imola rood.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Vandaag even bij Molenaar langs geweest om te kijken hoever de BMW is.
Zit een nieuwe startmotor in. Nokkenassensor is ook vervangen en BMW start nog steeds slecht.
Na uitlezen bleek dat nu ook de krukassenzor defect is. Deze ook besteld, en word vervangen.
Hoop maandag de auto weer op te kunnen halen.
Overigens zag mijn vrouw vandaag bij Molenaar een E34 Alpina in het rood.
Toen vond ze rood ineens niet meer mooi.
Zit een nieuwe startmotor in. Nokkenassensor is ook vervangen en BMW start nog steeds slecht.
Na uitlezen bleek dat nu ook de krukassenzor defect is. Deze ook besteld, en word vervangen.
Hoop maandag de auto weer op te kunnen halen.
Zou je best eens gelijk in kunnen hebben dat het de E39 van Peter was. Ga ik even weer op zoekenBartS schreef:Ben benieuwd hoe het afloopt! en tja die 4 mannen... laten we daar maar over zwijgen!
Volgens mij heb je het trouwens over peter zijn E39, die gespoten was in Imola rood.
Overigens zag mijn vrouw vandaag bij Molenaar een E34 Alpina in het rood.
Toen vond ze rood ineens niet meer mooi.
BMW E39 540i 2000 Touring
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
BMW E39 540i 1997 Sedan
BMW E39 535i 1999 Sedan
Re: Mijn 528i Touring uit 1997
Hahahaha, vrouwen, een E34 in het rood lijkt me supergaaf, moet wel een goede kleur rood zijn, die van Peter was echt supergaaf !