olielek
olielek
Goedemorgen leden,
Tijdje geleden ben ik opzoek gegaan naar een E60. Uiteindelijk is me blik to u gevallen op een E39 die ik nu pas een week heb. Een mooie 525i automaat. Foto's volgen nog (moeten wel beetje mooie zijn Lekkerbekje)
Maar nu mijn vraag. Gister toen ik onder de auto keek zag ik dat de bodemplaat nat was van de olie. Tijdens de aankoop was deze droog. Hij is nat rechts voor/richting het midden. Ter hoogte van het wiel.
Ook zag ik vanmorgen een paar druppeltjes op de oprit liggen. Zal dit de automaat zijn die lekt? Of is het eerder een plug van de motor? Dat het blok olie lekt?
Iemand ook dit probleem gehad? Of iemand ideeën waar het aan kan liggen? Ga er deze week mee naar een monteur maar dan heb k al enig idee.
Tijdje geleden ben ik opzoek gegaan naar een E60. Uiteindelijk is me blik to u gevallen op een E39 die ik nu pas een week heb. Een mooie 525i automaat. Foto's volgen nog (moeten wel beetje mooie zijn Lekkerbekje)
Maar nu mijn vraag. Gister toen ik onder de auto keek zag ik dat de bodemplaat nat was van de olie. Tijdens de aankoop was deze droog. Hij is nat rechts voor/richting het midden. Ter hoogte van het wiel.
Ook zag ik vanmorgen een paar druppeltjes op de oprit liggen. Zal dit de automaat zijn die lekt? Of is het eerder een plug van de motor? Dat het blok olie lekt?
Iemand ook dit probleem gehad? Of iemand ideeën waar het aan kan liggen? Ga er deze week mee naar een monteur maar dan heb k al enig idee.
- Bijlagen
-
- photo_57.png (4.97 KiB) 6088 keer bekeken
Re: olielek

Hopelijk gaat het nu wel goed met de afbeeldingen

Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 jan 2015, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Heb ze er even in gezet, get embedded codes,direct link, tussen img (aanklikken boven tekstveld ;-)
Reden: Heb ze er even in gezet, get embedded codes,direct link, tussen img (aanklikken boven tekstveld ;-)
Dankjewel voor het aanpassen Bart
Hallo beste Blisman,
Het bekijken op welke positie het lek zich bevind.
Normaal gesproken bekijkt men dit vanaf achter het stuurwiel vandaan.
Zit dan de lekkage rechts, dan zou het goed mogelijk kunnen zijn, dat het de kleppendekselpakking zou kunnen lekken, maar dan zou men dit ook mogelijkerwijs kunnen zien, of de lekkage van een hogere plaats zou komen.
Is ook niet zo ingewikkeld, maar men moet wel weten, hoe alles vast zit, en los gehaald dient te worden.
Is een vrij lange reparatie van een paar uur.
Vergeet a.u.b de massa oogjes niet te monteren van de bobines!!
Trek de kleppendeksel met het juiste moment aan!!
Wat ook erg goed mogelijk is, en dat heb ik zelf ondervonden, dat het de O-ring lekte van de olieniveau sensor, deze is gesitueerd in de carter pan, zit met 3 10 mm zeskantboutjes vast, en er zit een brede platte stekker aan de sensor. Deze kan vaak ook de lekkage veroorzaken.
Het is geen ingewikkelde reparatie.
Tip van mij:
Vervang de O-ring tijdens het olie wisselen.
Gooi de opgevangen olie beter niet terug in de motor, er kan zand en ander vuil in de olie gevallen zijn, of gewaaid.
Meer naar de linkerzijde, dan zou het oliefilterhuis kunnen lekken, ik bedoel daarmee de pakking tussen het huis en het motorblok. Dat is geen ingewikkelde reparatie.
Tip van mij:
vervang deze beter tijdens het olie wisselen.
Carter ventilatie/olieafscheider en de kunststoffen leidingen.
Vaak is deze verzadigd en of gebroken, controleer dit vooraf, of dit zo is.
Vervang dan beter de gehele set.
Vergeet de oliepeilbuis niet te controleren op verstopping van de retourslang.
Is dit het geval, draai de 13 mm zeskant bout los van de beugel in het blok, en trek deze uit de boring van het blok.
Maak de slangaansluiting zeer goed schoon.
Bij montage, altijd een nieuwe O-ring monteren.
Dit is op zich best een aardige kluif, waar aardig wat gedemonteerd dient te worden.
De onderdelen die gedemonteerd dienen te worden.
Luchtfilter met de aanzuig slangen, en vergeet dan niet de stekker los te nemen van de LMM!
luchtregelklep op de motor. Zorg uiteraard voor een nieuwe O-ring.
Carterventielatie/olieafscheider met alle kunststof slangen, let op, deze kunnen afbreken!!
TIP: Daarom, kan men beter het vacuüm verzamelstuk los draaien, en los nemen, zodat men de slangen kan los nemen, zonder dat men de aansluit tulen afbreekt.
Scheelt weer in de onkosten van de onderdelen.
Aan de voorzijde bij de eerste cilinder, daar dienen wat stekkers los genomen te worden.
Dan komen we aan bij de krukas afdichting!
Dan word het al echt een stuk serieuzer!
Of de poulie dient los genomen te worden, en geloof me, daar zitten de grote krachten verborgen.
Dat is al een serieuze kluif, waarbij men echt de botte kracht zal moeten laten zien.
En, er is speciaal gereedschap nodig, om de poulie tegen te houden, en een aardige sterke sleutel of T-ijzer met een lange staaf ijzer.
Dit kan men beter op een brug of in een goede smeerput uitvoeren.
Zit de lekkage aan de achterzijde, dan dient de gehele aandrijflijn, uiteraard behalve de achteras en de steekassen gedemonteerd te worden.
Het vliegwiel en de koppeling zal uitgebouwd dienen te worden, uiteraard heeft de automatische transmissie geen koppeling!
NU kan men beginnen aan de uitbouw van de afdichting.
Zorg uiteraard dat u alle benodigde materialen in huis heeft, anders is het afwachten geblazen, maar vaak heeft de dealer deze de volgende dag al in huis.
Controleer dan ook altijd eerst voordat u gaat demonteren.
Maak de vuile gedeelten eerst een goed schoon, met wat motor reiniger.
Rijdt er dan eens een stuk mee, tot dat de motor geheel op bedrijfs temperatuur is, en kijk dan nog eens de plaatsen die u heeft gereinigd.
Is dit nu weer besmeurd met olie, dan weet u nu wat de oorzaak is.
Nu kunt u aan de slag!
Succes, met de reparatie, en maak alles even goed schoon, en ontvet de montage plaatsen.
Gebruik spaarzaam wat vloeibare pakking, vaak is dit op silicone basis.
Draai alles met het juiste koppel vast.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het bekijken op welke positie het lek zich bevind.
Normaal gesproken bekijkt men dit vanaf achter het stuurwiel vandaan.
Zit dan de lekkage rechts, dan zou het goed mogelijk kunnen zijn, dat het de kleppendekselpakking zou kunnen lekken, maar dan zou men dit ook mogelijkerwijs kunnen zien, of de lekkage van een hogere plaats zou komen.
Is ook niet zo ingewikkeld, maar men moet wel weten, hoe alles vast zit, en los gehaald dient te worden.
Is een vrij lange reparatie van een paar uur.
Vergeet a.u.b de massa oogjes niet te monteren van de bobines!!
Trek de kleppendeksel met het juiste moment aan!!
Wat ook erg goed mogelijk is, en dat heb ik zelf ondervonden, dat het de O-ring lekte van de olieniveau sensor, deze is gesitueerd in de carter pan, zit met 3 10 mm zeskantboutjes vast, en er zit een brede platte stekker aan de sensor. Deze kan vaak ook de lekkage veroorzaken.
Het is geen ingewikkelde reparatie.
Tip van mij:
Vervang de O-ring tijdens het olie wisselen.
Gooi de opgevangen olie beter niet terug in de motor, er kan zand en ander vuil in de olie gevallen zijn, of gewaaid.
Meer naar de linkerzijde, dan zou het oliefilterhuis kunnen lekken, ik bedoel daarmee de pakking tussen het huis en het motorblok. Dat is geen ingewikkelde reparatie.
Tip van mij:
vervang deze beter tijdens het olie wisselen.
Carter ventilatie/olieafscheider en de kunststoffen leidingen.
Vaak is deze verzadigd en of gebroken, controleer dit vooraf, of dit zo is.
Vervang dan beter de gehele set.
Vergeet de oliepeilbuis niet te controleren op verstopping van de retourslang.
Is dit het geval, draai de 13 mm zeskant bout los van de beugel in het blok, en trek deze uit de boring van het blok.
Maak de slangaansluiting zeer goed schoon.
Bij montage, altijd een nieuwe O-ring monteren.
Dit is op zich best een aardige kluif, waar aardig wat gedemonteerd dient te worden.
De onderdelen die gedemonteerd dienen te worden.
Luchtfilter met de aanzuig slangen, en vergeet dan niet de stekker los te nemen van de LMM!
luchtregelklep op de motor. Zorg uiteraard voor een nieuwe O-ring.
Carterventielatie/olieafscheider met alle kunststof slangen, let op, deze kunnen afbreken!!
TIP: Daarom, kan men beter het vacuüm verzamelstuk los draaien, en los nemen, zodat men de slangen kan los nemen, zonder dat men de aansluit tulen afbreekt.
Scheelt weer in de onkosten van de onderdelen.
Aan de voorzijde bij de eerste cilinder, daar dienen wat stekkers los genomen te worden.
Dan komen we aan bij de krukas afdichting!
Dan word het al echt een stuk serieuzer!
Of de poulie dient los genomen te worden, en geloof me, daar zitten de grote krachten verborgen.
Dat is al een serieuze kluif, waarbij men echt de botte kracht zal moeten laten zien.
En, er is speciaal gereedschap nodig, om de poulie tegen te houden, en een aardige sterke sleutel of T-ijzer met een lange staaf ijzer.
Dit kan men beter op een brug of in een goede smeerput uitvoeren.
Zit de lekkage aan de achterzijde, dan dient de gehele aandrijflijn, uiteraard behalve de achteras en de steekassen gedemonteerd te worden.
Het vliegwiel en de koppeling zal uitgebouwd dienen te worden, uiteraard heeft de automatische transmissie geen koppeling!
NU kan men beginnen aan de uitbouw van de afdichting.
Zorg uiteraard dat u alle benodigde materialen in huis heeft, anders is het afwachten geblazen, maar vaak heeft de dealer deze de volgende dag al in huis.
Controleer dan ook altijd eerst voordat u gaat demonteren.
Maak de vuile gedeelten eerst een goed schoon, met wat motor reiniger.
Rijdt er dan eens een stuk mee, tot dat de motor geheel op bedrijfs temperatuur is, en kijk dan nog eens de plaatsen die u heeft gereinigd.
Is dit nu weer besmeurd met olie, dan weet u nu wat de oorzaak is.
Nu kunt u aan de slag!
Succes, met de reparatie, en maak alles even goed schoon, en ontvet de montage plaatsen.
Gebruik spaarzaam wat vloeibare pakking, vaak is dit op silicone basis.
Draai alles met het juiste koppel vast.

Met vriendelijke groet,
Ad
Bedankt voor je reactie wat een uitgebreide uitleg hier heb ik wat aan!
Zojuist bij de monteur langs geweest hij dacht dat hij lekte bij de carterpan en dat de pakking vervangen moest worden.
Hij heeft de onderkant schoon gemaakt en gaf ook al aan dat het de oliefilterbehuizing zou kunnen zijn.
Even rijden en als hij weer begon te lekken kijken waar de lekkage vandaag kwam.
Lekkage was minimaal. Ik hou je op de hoogte wanneer het opgelost is. Dit kan aankomende week zijn of over een maand bijvoorbeeld.
Ik hoop de makkelijkste en goedkoopste oplossing uiteraard
Gr. Bryan
Zojuist bij de monteur langs geweest hij dacht dat hij lekte bij de carterpan en dat de pakking vervangen moest worden.
Hij heeft de onderkant schoon gemaakt en gaf ook al aan dat het de oliefilterbehuizing zou kunnen zijn.
Even rijden en als hij weer begon te lekken kijken waar de lekkage vandaag kwam.
Lekkage was minimaal. Ik hou je op de hoogte wanneer het opgelost is. Dit kan aankomende week zijn of over een maand bijvoorbeeld.
Ik hoop de makkelijkste en goedkoopste oplossing uiteraard

Gr. Bryan
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 jan 2015, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Hallo beste Bryan,
Geen dank verschuldigd, beste Bryan, dat is erg graag gedaan hoor, daarvoor zijn we immers forum leden, die helpen elkaar, indien mogelijk.
Ja, het oliefilterhuis. dat komt geregeld voor.
Dat is nog niet zo'n ingewikkelde reparatie.
Enkel zou ik dit pas repareren, als de olie en het filter word vervangen.
Natuurlijk kan het ook volstaan met het vervangen van het filter, want anders word het zo'n knoeiboel.
Daarom heb ik dat ook vermeld.
De carterpan pakking, dat is ook erg goed mogelijk, deze komt niet zo erg vaak voor.
Maar elke pakking kan op den duur gaan lekken.
Maar let ook erg goed op de olieniveau sensor in de carterpan, want de O-ring tussen de carterpan en het huis van de sensor, die willen ook wel eens gaan lekken, dat probleem heb ik dus.
Moet ik ook nog even vervangen!
Maar uiteraard, na het reinigen van de natte delen, en na een rit kan men uiteraard erg goed bepalen, waar het lek zit.
Dat gaat helemaal goed komen.
Vergeet niet de onderplaat te reinigen, want anders gaat deze ook nog nadruppen, dan denkt u misschien, verhip, nog een lekkage!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank verschuldigd, beste Bryan, dat is erg graag gedaan hoor, daarvoor zijn we immers forum leden, die helpen elkaar, indien mogelijk.
Ja, het oliefilterhuis. dat komt geregeld voor.
Dat is nog niet zo'n ingewikkelde reparatie.
Enkel zou ik dit pas repareren, als de olie en het filter word vervangen.
Natuurlijk kan het ook volstaan met het vervangen van het filter, want anders word het zo'n knoeiboel.
Daarom heb ik dat ook vermeld.
De carterpan pakking, dat is ook erg goed mogelijk, deze komt niet zo erg vaak voor.
Maar elke pakking kan op den duur gaan lekken.
Maar let ook erg goed op de olieniveau sensor in de carterpan, want de O-ring tussen de carterpan en het huis van de sensor, die willen ook wel eens gaan lekken, dat probleem heb ik dus.
Moet ik ook nog even vervangen!
Maar uiteraard, na het reinigen van de natte delen, en na een rit kan men uiteraard erg goed bepalen, waar het lek zit.
Dat gaat helemaal goed komen.
Vergeet niet de onderplaat te reinigen, want anders gaat deze ook nog nadruppen, dan denkt u misschien, verhip, nog een lekkage!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nogmaals bedankt! Het minpunt is alleen dat ik geen brug thuis heb dus het wordt lastig om dit zelf uit te voeren. Al eens rondgekeken maar wordt toch lastig. Ben er dus bang voor dat ik dit helaas door een externe partij moet laten uitvoeren 
Ik hou u op de hoogte hoe of wat en wanneer het opgelost is. Nogmaals bedankt!
Mvg, Bryan

Ik hou u op de hoogte hoe of wat en wanneer het opgelost is. Nogmaals bedankt!
Mvg, Bryan
Laatst gewijzigd door Bart70 op 13 jan 2015, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo beste Bryan,
Ja, dat probleem hebben velen.
Maar er zijn ook nog garages waar men een brug kan huren, of zoals hobby garages, die zijn er ook nog.
Om de carterpan te lichten, ik weet niet zeker of het blok gelicht dient te worden, of het subframe uitgebouwd, een van deze twee, maar ik zeg het er bij, dat weet ik niet zeker, de kans bestaat dus.
Dan zou het toch al minder worden, om onder de auto te sleutelen, plat op de rug er onder.
Maar daar zou ik ook nog wel een mouw aan weten te passen.
Er bestaan nl ook nog steunen om de motor aan op te hangen, en die plaatst men op de spatschermranden binnen in.
De motor ophanging kan dan gewoon los genomen worden, en de motor blijft netjes op zijn plaats.
de auto kan dan gewoon opgekrikt worden, en het gehele subframe kan worden verwijderd.
Ik heb al zoveel klussen uitgevoerd, en werkelijk aan alle soorten merken en voertuigen.
Of het nu een brommer is of een 50 tonner, of grondverzet materieel, en landbouwmachines.
We hebben het hele scala aan voertuigen in de familie, dus dan leer je vanzelf werken aan de grotere jongens.
Dus, beste Bryan, bent u zelf mans of handig genoeg, kijk dan eens of er een klusgarage of doe het zelf garage bij u in de omgeving aanwezig is.
Bij ons is dit wel het geval.
Vaak kan men bij een bandenboer met meerdere bruggen, in de wat minder drukke dagen de brug soms huren.
Gewoon de telefoon pakken en vragen.
Nooit geschoten is immers altijd mis!
Toevallig geen goede vriend of kennis, of een familielid, die iets voor u weet?
Dat zou een hele mooie uitkomst zijn, en houd u aardig wat centjes, wat zeg ik, harde Euro's in de pocket!
Als ik iets niet weet, ik vraag het gewoon aan iedereen, en er is altijd wel iemand die raad weet!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, dat probleem hebben velen.
Maar er zijn ook nog garages waar men een brug kan huren, of zoals hobby garages, die zijn er ook nog.
Om de carterpan te lichten, ik weet niet zeker of het blok gelicht dient te worden, of het subframe uitgebouwd, een van deze twee, maar ik zeg het er bij, dat weet ik niet zeker, de kans bestaat dus.
Dan zou het toch al minder worden, om onder de auto te sleutelen, plat op de rug er onder.
Maar daar zou ik ook nog wel een mouw aan weten te passen.
Er bestaan nl ook nog steunen om de motor aan op te hangen, en die plaatst men op de spatschermranden binnen in.
De motor ophanging kan dan gewoon los genomen worden, en de motor blijft netjes op zijn plaats.
de auto kan dan gewoon opgekrikt worden, en het gehele subframe kan worden verwijderd.
Ik heb al zoveel klussen uitgevoerd, en werkelijk aan alle soorten merken en voertuigen.
Of het nu een brommer is of een 50 tonner, of grondverzet materieel, en landbouwmachines.
We hebben het hele scala aan voertuigen in de familie, dus dan leer je vanzelf werken aan de grotere jongens.
Dus, beste Bryan, bent u zelf mans of handig genoeg, kijk dan eens of er een klusgarage of doe het zelf garage bij u in de omgeving aanwezig is.
Bij ons is dit wel het geval.
Vaak kan men bij een bandenboer met meerdere bruggen, in de wat minder drukke dagen de brug soms huren.
Gewoon de telefoon pakken en vragen.
Nooit geschoten is immers altijd mis!
Toevallig geen goede vriend of kennis, of een familielid, die iets voor u weet?
Dat zou een hele mooie uitkomst zijn, en houd u aardig wat centjes, wat zeg ik, harde Euro's in de pocket!
Als ik iets niet weet, ik vraag het gewoon aan iedereen, en er is altijd wel iemand die raad weet!
Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 23 feb 2015, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voor diegene die dit in de gaten houden of met hetzelfde probleem zitten. De monteur zei dat het niets ernstigs was en dat een BMW hoort te lekken :p ( was een grap van hem). De lekkage is zelfs zo klein dat mijn auto die altijd op dezelfde plaats staat geen olie spoor achterlaat. In april moet de auto APK hebben geef ik hem een grote beurt en laat ik uitzoeken wat het nou precies is. Als het de carter zou zijn. Zou dit niet zo mooi zijn want dan moet de auto later ook opnieuw uitgelijnd worden i.v.m. de spoortang die zich onder de carter bevind.
Hoop dat het ergens anders vandaan komt en dat dit simpel en uiteraard goedkoop is op te lossen
Hoop dat het ergens anders vandaan komt en dat dit simpel en uiteraard goedkoop is op te lossen

Hallo beste Bryan,
Maar dat uitlijnen, dat is ook niet zo erg, dat kan na wat jaartjes rond rijden ook geen kwaad.
Bij het pakken van een stoeprandje met inparkeren, dan kan de sporing ook wel eens wat verkeerd zijn, dan is dit ook ineens opgelost.
Maar inderdaad, voorkomen is beter, en gezien de extra onkosten, is dit natuurlijk ook zo.
De carterpan pakking, dat is eigenlijk ook geen groot karwei, als men de juiste gereedschappen in het bezit heeft.
Maar let wel, dit is vaak te huur bij Borent of Boels!
Dan hoeft men dit niet eens te kopen.
Ik had ooit een mijn motor steun uitgeleend, en ja hoor, ik ha deze ook even nodig voor de Golf van onze dochter.
Toen heb ik maar een stevige korte houten balk genomen, en een paar stukken ketting, en wat bouten en moeren.
Ik heb zo de motor even opgehangen, en dat werkte ook perfect.
Waar een wil is, daar is een weg, een beetje fantasie er bij, en dat werkt ook erg goed, en de onkosten zijn nihil.
Elke lekkage is er een teveel, en het is ook geen fraai gezicht.
De olie lekkage bij mijn E39 is in elk geval verholpen, het was dus zoals ik al zei, de olie niveau sensor pakking.
Direct een nieuwe olie filter en nieuwe olie gevuld.
Ik heb dus ook KVS verlies, wel miniem, maar toch verlies van KVS.
Ik zag dus mooi het lekje in de rechterhoek van de radiateur, dat word dus een nieuwe radiateur.
Scheelt weer een hoop gezoek, zag het tijdens het vervangen van de O-ring van de olie niveau sensor.
Deze heb ik dus ook al vervangen in 2010, dat schiet ook niet erg op zo!
Maar dat lek is nog niet zo erg groot, een zeer klein lek het verlies is dus miniem dus, en het verlies is dus een halve liter op 1000 km. Ik houd het uiteraard wel in het oog, en peil elke keer bij de koude motor.
De radiateur is dus al besteld, en kan elk moment afgeleverd worden.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Maar dat uitlijnen, dat is ook niet zo erg, dat kan na wat jaartjes rond rijden ook geen kwaad.
Bij het pakken van een stoeprandje met inparkeren, dan kan de sporing ook wel eens wat verkeerd zijn, dan is dit ook ineens opgelost.
Maar inderdaad, voorkomen is beter, en gezien de extra onkosten, is dit natuurlijk ook zo.
De carterpan pakking, dat is eigenlijk ook geen groot karwei, als men de juiste gereedschappen in het bezit heeft.
Maar let wel, dit is vaak te huur bij Borent of Boels!
Dan hoeft men dit niet eens te kopen.
Ik had ooit een mijn motor steun uitgeleend, en ja hoor, ik ha deze ook even nodig voor de Golf van onze dochter.
Toen heb ik maar een stevige korte houten balk genomen, en een paar stukken ketting, en wat bouten en moeren.
Ik heb zo de motor even opgehangen, en dat werkte ook perfect.
Waar een wil is, daar is een weg, een beetje fantasie er bij, en dat werkt ook erg goed, en de onkosten zijn nihil.
Elke lekkage is er een teveel, en het is ook geen fraai gezicht.
De olie lekkage bij mijn E39 is in elk geval verholpen, het was dus zoals ik al zei, de olie niveau sensor pakking.
Direct een nieuwe olie filter en nieuwe olie gevuld.
Ik heb dus ook KVS verlies, wel miniem, maar toch verlies van KVS.
Ik zag dus mooi het lekje in de rechterhoek van de radiateur, dat word dus een nieuwe radiateur.
Scheelt weer een hoop gezoek, zag het tijdens het vervangen van de O-ring van de olie niveau sensor.
Deze heb ik dus ook al vervangen in 2010, dat schiet ook niet erg op zo!
Maar dat lek is nog niet zo erg groot, een zeer klein lek het verlies is dus miniem dus, en het verlies is dus een halve liter op 1000 km. Ik houd het uiteraard wel in het oog, en peil elke keer bij de koude motor.
De radiateur is dus al besteld, en kan elk moment afgeleverd worden.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Beste Ad,
Zoals altijd een volledig en mooi antwoord van u ontvangen
De kans is groot dat ik me hier zelf eens aan ga wagen om de pakking te vervangen. Uitlijnen
bij de bekende garage in de buurt.
Ik hou u op de hoogte.
Fijne avond!
Mvg,
Bryan
Zoals altijd een volledig en mooi antwoord van u ontvangen

De kans is groot dat ik me hier zelf eens aan ga wagen om de pakking te vervangen. Uitlijnen
bij de bekende garage in de buurt.
Ik hou u op de hoogte.
Fijne avond!
Mvg,
Bryan