Niko E61 2005
Niko E61 2005
Hallo,
Ik heb sinds 1.01.2015 een E61. Daarvoor heb ik Jaguar Xtype gehad.
Omdat ik myn E61 tweedehands heb gekocht voor een goede prijs ben ik nog bezig met wat problemen op te lossen.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- motorolie Castrol Bmw 8.6 l
- Filters diezel olie lucht airco x2
- Commonrail slang vervangen ( sprong van de injector om de zoveel tijd )
- motor uitgekuisd
- hydro olie vervangen
- banden nagekeken uitgelijnd
- linker band hersteld
- Uitlaatgassen in auto ... .. moet nog nagekeken worden/ --->hersteld = 800 € Collector met een enorme barst.
- 2x ster in ruit herstellen (next week)/ Hersteld
- DVD unlock voor 70€ ( ONMOGELIJK; ccc MOET door CIC vervangen worden 1800€ . te duur)
- Roetfilter was gelast.. geen idee waarom. ook een duur job die kan wachten./ Laat ik gewoon zo blijkbaar is dit beter voor de motor en turbo.
- Piepende stuur - als het niet van zelf weggaat steek ik hem by bmw later./ Ik heb de hydro oil zelf vervangen maar de piep is er nog altijd; ik heb gezien op utube dat het ook "the steering shaft" kan zijn. dus deze ga ik gewoon morgen insmeren.
To do list:
- linker beker houder vinden (oude is stuk)
- Lucht en airco filters/ nogmaals vervangen omdat door de scheur in collector al die gassen de cabine in kwamen zijn de filters zwart geworden.
- dakkoffer
Positieve indrukken tot nu toe: comfort / luxe / stilte
Not cool: Brandstof gebruik : Gemmiddeld 11/100 stad
Ik heb sinds 1.01.2015 een E61. Daarvoor heb ik Jaguar Xtype gehad.
Omdat ik myn E61 tweedehands heb gekocht voor een goede prijs ben ik nog bezig met wat problemen op te lossen.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- motorolie Castrol Bmw 8.6 l
- Filters diezel olie lucht airco x2
- Commonrail slang vervangen ( sprong van de injector om de zoveel tijd )
- motor uitgekuisd
- hydro olie vervangen
- banden nagekeken uitgelijnd
- linker band hersteld
- Uitlaatgassen in auto ... .. moet nog nagekeken worden/ --->hersteld = 800 € Collector met een enorme barst.
- 2x ster in ruit herstellen (next week)/ Hersteld
- DVD unlock voor 70€ ( ONMOGELIJK; ccc MOET door CIC vervangen worden 1800€ . te duur)
- Roetfilter was gelast.. geen idee waarom. ook een duur job die kan wachten./ Laat ik gewoon zo blijkbaar is dit beter voor de motor en turbo.
- Piepende stuur - als het niet van zelf weggaat steek ik hem by bmw later./ Ik heb de hydro oil zelf vervangen maar de piep is er nog altijd; ik heb gezien op utube dat het ook "the steering shaft" kan zijn. dus deze ga ik gewoon morgen insmeren.
To do list:
- linker beker houder vinden (oude is stuk)
- Lucht en airco filters/ nogmaals vervangen omdat door de scheur in collector al die gassen de cabine in kwamen zijn de filters zwart geworden.
- dakkoffer
Positieve indrukken tot nu toe: comfort / luxe / stilte
Not cool: Brandstof gebruik : Gemmiddeld 11/100 stad
Laatst gewijzigd door Apexis op 12 feb 2015, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Niko E61 2005
Welkom hier Niko !
Jammer te lezen van de problemen, hopelijk gaan de kosten meevallen en blijft je aankoop goedkoop.
Heb je nog fotootjes van de wagen ? We zijn hier gek op fotootjes en een E61 mag zeker gezien worden :whistle
Welk motortype heb je ?
Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen
Zoek je iets over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie op dit forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe nadat de huidige problemen zijn opgelost
Jammer te lezen van de problemen, hopelijk gaan de kosten meevallen en blijft je aankoop goedkoop.
Heb je nog fotootjes van de wagen ? We zijn hier gek op fotootjes en een E61 mag zeker gezien worden :whistle
Welk motortype heb je ?
Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen
Zoek je iets over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie op dit forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe nadat de huidige problemen zijn opgelost
Welkom Niko!
Jammer dat je al aardig wat problemeen hebt met je E61.
Volgens mij heb je een diesel aangezien je het over het roetfilter hebt . Wellicht is deze er al onderuit gehaald en daarna dicht gelast? Bij mij is hij ook al eronder uit...daar moet je alleen maar blij mee zijn
Foto's zien we hier graag btw .
Volgens mij heb je een diesel aangezien je het over het roetfilter hebt . Wellicht is deze er al onderuit gehaald en daarna dicht gelast? Bij mij is hij ook al eronder uit...daar moet je alleen maar blij mee zijn
Wel het komt in orde ik heb er rekening mee gehouden by aankoop. fotos als ik tijd heb en deze gewassen is.Bart70 schreef:Welkom hier Niko !
Welk motortype heb je ?
Wel die garagist zei dat er een roetfilter in moet omdat vanaf 2016 deze verplicht is in belgie. ik heb rondgezocht op internet en geen enkel bewijs van zijn bewering gevonden.Quadrantz schreef:Welkom Niko!
Watever we zien wel..
En ja het is een diesel.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom op het forum Niko
dat zijn flink wat mankementen aan je bmw, maar goed dat je dat wist bij de aankoop van de wagen en heb je er rekening mee gehouden bij het aankoop bedrag.
succes met het oplossen van de problemen en dat het niet te veel geld gaat kosten
foto's van je bmw zijn altijd welkom
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
dat zijn flink wat mankementen aan je bmw, maar goed dat je dat wist bij de aankoop van de wagen en heb je er rekening mee gehouden bij het aankoop bedrag.
succes met het oplossen van de problemen en dat het niet te veel geld gaat kosten
foto's van je bmw zijn altijd welkom
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Thanx Ik plaats wel fotos als ik tijd heb en deze goe gewassen is.
- Vandaag linker band hersteld; Roest op velg waardoor de band regelmatig lucht verloor. 20€
* Ik vond mijn anti diefstal sleutel niet , ging normaal naar bmw gaan vandaag tot ik mij herrinerde dat ik een rare schroef vond in de auto rondslingeren by aankoop. na wat zoeken bleek dat die schroef de antidiefstal sleutel is Joepiee 20€ (zond btw ) bespaard.
- Vandaag linker band hersteld; Roest op velg waardoor de band regelmatig lucht verloor. 20€
* Ik vond mijn anti diefstal sleutel niet , ging normaal naar bmw gaan vandaag tot ik mij herrinerde dat ik een rare schroef vond in de auto rondslingeren by aankoop. na wat zoeken bleek dat die schroef de antidiefstal sleutel is Joepiee 20€ (zond btw ) bespaard.
- mieske90
- BimmerPortal Team
haha geluk dat je hem hebt gevonden, scheelt je weer 20 euro
Welkom!
Ik heb alleen nog niet kunnen lezen wat voor motor er in het vooronder ligt?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
2.5Degids schreef:Welkom!
Dat zal een stuk zuiniger rijden dan de mijne
Showroom:
met een volle tank doe ik 450 km .Degids schreef:Dat zal een stuk zuiniger rijden dan de mijne
Vandaag doe ik hem binnen (BMW garage) voor de uitlaatgassen mogelyks als de collector (uitlaatspruitstuk barst) hersteld is dat myn verbruik zal dalen.
Da werkske zal me minstens 800€kosten. laten we hopen minder
Net terug van BMW.
Collector hersteld plus een foutje "Restraint system error" weggewerkt.
Totaal 800€.
Ik heb geen gassen in de cabine meer maar ik ruik het wel omdat al da vuiligheid in de lucht filters zit.. vervangen dus.
Heb een volle tank nu dus nu nog zien of de collector invloed had op myn verbruik.
Ik heb ook myn TO DO list aangepast in eerste post
Things are looking good... (maar niet zo goed voor myn portemonnee)
Collector hersteld plus een foutje "Restraint system error" weggewerkt.
Totaal 800€.
Ik heb geen gassen in de cabine meer maar ik ruik het wel omdat al da vuiligheid in de lucht filters zit.. vervangen dus.
Heb een volle tank nu dus nu nog zien of de collector invloed had op myn verbruik.
Ik heb ook myn TO DO list aangepast in eerste post
Things are looking good... (maar niet zo goed voor myn portemonnee)