Naafkappen M6 replica's

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Cullyn

Naafkappen M6 replica's

Bericht door Cullyn » 23 dec 2008, 11:22

Hai,

Was ik gister toch bij de dealer vanwege dit (click) probleem, dus gelijk gevraagd voor nieuwe naafkappen op m'n velgen (die BMW logo's die je in het midden erop klikt). Toen wist de desbetreffende meneer mij te vertellen dat het replica velgen zijn.... *hmpff... (| Fijn dat ze dat even melden bij de verkoop van je BMW !! :X
Anyway, ze konden dus geen passende naafkappen leveren.... Nu is mijn vraag; hoe kom ik er achter welk merk replica's ik heb en waar kan ik dan nieuwe naafkappen bestellen ??

Hier alvast een tweetal foto's (klikbaar);
Afbeelding
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt !! :amen:

Griffendahl

Re: Naafkappen M6 replica's

Bericht door Griffendahl » 23 dec 2008, 12:09

Volgens mij heeft Wheelsonline wel naafkappen voor allerlei velgen, of in ieder geval de betreffende logo's in diverse maten.

Voor wat betreft replica of origineel, dat ze replica zijn is logisch, originele passen niet onder een E46. Verder zou ik gewoon even kijken, in mijn replica velgen (Velocity Motoring VB3) passen wel gewoon de originele BMW naafkappen. Volgens mij 76 mm diameter als ik mij niet vergis.

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 23 dec 2008, 12:25

Wat Griffendael zegt, in replica's passen vaak gewoon de originele naafkapjes.
Ik heb wintervelgen gehad van het merk rondell en daar gingen ook gewon de originele kapjes in.

Cullyn

Bericht door Cullyn » 23 dec 2008, 13:01

Ik heb Wheels Online een mailtje gestuurd, hopelijk kan ik daar snel langs om wat kapjes te proberen. Ik houd jullie op de hoogte over welke maat wel/niet past. Al verwacht ik geen problemen gezien de ervaringen die jullie ermee hebben!

Bedankt!!

WiD

Bericht door WiD » 23 dec 2008, 13:58

Ik heb net hetzelfde probleem gehad met dezelfde velgen.
Enkel had de dealer ze beschadigd en hebben ze de orginele kapjes wat moeten bewerken om ze te laten passen (op hun kosten) want geen enkel orginele maat past.
Je ziet er niets van en merk aan de kwaliteit direct dat ze oem zijn.

Cullyn

Bericht door Cullyn » 23 dec 2008, 15:05

@WiD; Weet je toevallig nog welke aanpassingen ze hebben gedaan om het passend te maken? Als laatste redmiddel kan ik natuurlijk dezelfde aanpassingen doen...?!

WiD

Bericht door WiD » 23 dec 2008, 18:40

Volgens wat ik kan zien (moet je heel kort bij gaan en goed kijken) lijkt het alsof er paar mm is afgehaald met een dremmel oid om het passende te krijgen.

Dan_600F

Bericht door Dan_600F » 23 dec 2008, 18:50

Dat het replica's zijn kan je verwachten want originele zijn onbetaalbaar :!

Erik R.

Bericht door Erik R. » 28 dec 2008, 12:39

Je kunt bij de dealer tenminste in amsterdam ook gewoon van die stickers kopen zijn van die harde voel stickers noem ik het maar.
Dan haal je de oude sticker van je naafkap eraf en plakte de nieuwe erop, ze zijn ook van veel betere kwaliteit.
Heb dit zelfde probleem ook gehad bij mijn oude M3 replica velgen.

Cullyn

Bericht door Cullyn » 29 dec 2008, 14:06

@Erik R. Bedankt voor je advies, ik neem het zeker mee !!

Ik heb een laatste vraag, waar ik geen nieuw topic voor hoef te openen denk ik;
Nu heb ik dus blijkbaar replica velgen, prima.. liever OEM maar het zij zo... Maar wat is nu het werkelijke verschil tussen replica en OEM ? Kwaliteit, uiteraard dat begrijp ik, maar hoe moet ik het zien ? Lak, kromtrekken, weersaantasting ? Noem eens wat :)

Alvast bedankt en veel veilige km's in 2009 ! :W

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 29 dec 2008, 14:41

Het grootste verschil is sowieso dat bij jouw type velgen de originele velgen gesmeed zijn en de replica's zijn gegoten.

Cullyn

Bericht door Cullyn » 07 jan 2009, 19:23

Ok, laatste update: Vandaag bij WheelsOnline langs geweest en een viertal nieuwe logo's/stickers gekocht. Oude heb ik reeds van de kappen afgehaald, lijm verwijderd en liggen nu uit te dampen.
Morgen de nieuwe logo's erop plakken en klaar. Pasvorm gegarandeerd vanwege het behouden van de reeds gebruikte kappen :)

Deze mag dicht, en bedankt weer! ;D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”