3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 27 jan 2015, 21:27

Hey Bimmerportal leden,

3 weken geleden mijn BMW gekocht, misschien hebben jullie hem al zien langskomen bij het voorstel topic.
Mijn eerst volgende post was gepland voor een setje nieuwe velgen, helaas gaat dat geld en waarschijnlijk een berg meer ergens anders in zitten.

Vandaag, rond 17 uur tijdens de spits was ik onderweg naar huis van mijn stage. Daar ben ik vervolgens betrokken geraakt in een kettingbotsing, aangezien ik de laatste was in het rijtje ziet het er niet goed uit.

Het vermoeden is dat ik alles uit eigen zak moet gaan betalen :(

Waar ik op het moment erg bang voor ben is dat ik deze ongelooflijk mooie wagen weer meteen naar de schroot kan brengen.

Afbeelding

Mijn vraag aan jullie is, of jullie mij een schatting kunnen geven van de kosten voor dit ongeluk. Ik begrijp dat dit lastig is maar dit speelt nu natuurlijk constant door mijn hoofd.

Hij staat op dit moment bij Jos van Dijk, een erkend BMW bedrijf hier bij mij in Sint-Oedenrode. Zijn eerste indruk was dat het met geluk enkel optische schade is. Dit zou betekenen: vervangen van de motorkap, herstellen voorbumper, herstellen koplampunits.

Worst case scenario zou zijn: radiator ook stuk, en het frame waarin de radiator + voorlapen gemonteerd zitten verbogen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen, steunbetuigingen en antwoorden :duim:

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Bart70 » 27 jan 2015, 21:31

Echt erg dit :(

Wat betreft de ksotenraming kan ik je niet helpen helaas, hopelijk gaat het meevallen !

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 27 jan 2015, 21:33

Bart70 schreef:Echt erg dit :(

Wat betreft de ksotenraming kan ik je niet helpen helaas, hopelijk gaat het meevallen !

Ik weet het, ik ben er goed misselijk van :bah:

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Tomba » 27 jan 2015, 21:58

Pffff ...... absoluut niet leuk om te zien :nee: :bang:
Het spijt me om dit te moeten zien bij z'n mooie auto, gelukkig heb je er zelf geen ernstige letsel aan overgehouden (tenminste .... dat haal ik niet uit je verhaal).

Kostenplaatje?
Moeilijk om te schatten, het is net wat je zegt .... wat heeft er allemaal een klap gekregen en in hoeverre is het krom of nog goed te maken. Ik ken een plaatwerker uit Eelst die gouden handen heeft en prachtig herstelwerkzaamheden verricht echter ligt dat waarschijnlijk wat uit de buurt voor je.

Ik ben bang dat het toch wel een paar duizend euro gaat kosten inklusief spuitwerk.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 27 jan 2015, 22:01

Tomba schreef:Pffff ...... absoluut niet leuk om te zien :nee: :bang:
Het spijt me om dit te moeten zien bij z'n mooie auto, gelukkig heb je er zelf geen ernstige letsel aan overgehouden (tenminste .... dat haal ik niet uit je verhaal).

Kostenplaatje?
Moeilijk om te schatten, het is net wat je zegt .... wat heeft er allemaal een klap gekregen en in hoeverre is het krom of nog goed te maken. Ik ken een plaatwerker uit Eelst die gouden handen heeft en prachtig herstelwerkzaamheden verricht echter ligt dat waarschijnlijk wat uit de buurt voor je.

Ik ben bang dat het toch wel een paar duizend euro gaat kosten inklusief spuitwerk.
Ik hoop maar dat het niet meer dan 2K kost, dan word t echt een serieus probleem. Hij staat bij van Dijk omdat ik deze garage al erg lang ken. De zoon van de eigenaar is een goede vriend van me. Dus hopelijk kan hij met wat creatieve manieren/connecties iets voor me betekenen.

Het ging niet bepaald hard, ik was al 2 seconden vol in de blokken maar ik zag al dat ik t niet op tijd ging halen. Ik denk dat ik er met zo'n 30 km/u achterop ben gereden. Zelf heb ik dan ook natuurlijk niets (gelukkig) maar de auto waar ik achterop reed had een vrij hoge achterkant dus heel de auto is als het waren eronder geplet.
Laatst gewijzigd door Nielske op 27 jan 2015, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Quadrantz » 27 jan 2015, 22:05

Poehh das niet zo mooi :(.

Motorkap is goed verbogen maar de bumper lijkt mee te vallen? Het lijkt me niet dat het chassis dan ingedeukt is maargoed daarvoor moet toch het eea gedemonteerd worden.

Hopelijk gaat het meevallen, keep us posted :duim:
Laatst gewijzigd door Quadrantz op 27 jan 2015, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 27 jan 2015, 22:08

Quadrantz schreef:Poehh das niet zo mooi :(.

Motorkap is goed verborgen maar de bumper lijkt mee te vallen? Het lijkt me niet dat het chassis dan ingedeukt is maargoed daarvoor moet toch het eea gedemonteerd worden.

Hopelijk gaat het meevallen, keep us posted :duim:
Motorkap is het ergst, de bumper lijkt enkel lakschade dus dat is wel te fixen. Wat betreft het chassis, de garage had het over een subframe waar o.a. de radiator en de koplampen in gemonteerd zittten. En dat zou schijnbaar wel eens een duur grapje kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Bart70 » 27 jan 2015, 22:10

Die subframes gaan idd vaak krom bij een aanrijding, sorry voor het slechte nieuws, maar als ik zo de schade bekijk zou je nog geluk kunnen hebben, eerst even afwachten, boel demonteren en nauwkeurig kijken.

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 27 jan 2015, 22:15

Bart70 schreef:Die subframes gaan idd vaak krom bij een aanrijding, sorry voor het slechte nieuws, maar als ik zo de schade bekijk zou je nog geluk kunnen hebben, eerst even afwachten, boel demonteren en nauwkeurig kijken.
Morgen weet ik meer, ik laat het hier weten!

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Tomba » 27 jan 2015, 22:17

Strekte Niels en hou ons op de hoogte :duim:

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Maascomp

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Maascomp » 27 jan 2015, 22:29

ik weet niet of je alles er nieuw op wil zetten maar op de sloop liggen er zat subframe's voor € 50,00 a € 60,00.
Motorkap schat ik op € 150,00 en dan evt. nog een radiateur nieuw ong. € 100,00
ik weet niet of ik hier reclame mag maken maar ik denk dat je bij D-Parts alles in 1x kan bestellen bij ze.
en bij veel geluk zelfs in dezelfde kleur.
Misschien dat de kosten dan nog wel meevallen.
In ieder geval veel succes

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Dutchie » 28 jan 2015, 09:54

Hoe zijn de chassisbalken? zijn die krom of ingedrukt? zo niet, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geluk. als het blikschade is gok ik op een eurotje of 800 incl spuiten.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Dutchie » 28 jan 2015, 09:56

Nielske schreef:
Quadrantz schreef:Poehh das niet zo mooi :(.

Motorkap is goed verborgen maar de bumper lijkt mee te vallen? Het lijkt me niet dat het chassis dan ingedeukt is maargoed daarvoor moet toch het eea gedemonteerd worden.

Hopelijk gaat het meevallen, keep us posted :duim:
Motorkap is het ergst, de bumper lijkt enkel lakschade dus dat is wel te fixen. Wat betreft het chassis, de garage had het over een subframe waar o.a. de radiator en de koplampen in gemonteerd zittten. En dat zou schijnbaar wel eens een duur grapje kunnen zijn.
Ik denk dat hij het voorfront bedoelt, dat is een frame waar de verlichting, bumper en radiator aan vast zitten, de motorkap sluit daar ook in. die fix je gewoon een van een schade auto, zo duur hoeft dat niet te zijn.

Als ik de foto zo zie valt de schade reuze mee.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door matheeuwissen » 28 jan 2015, 10:38

Alles in kleur opzoeken, dat is het goedkoopste en heb je ook weinig kans op kleurverschil. Grijs is een ellendige kleur om te spuiten en ga je waarschijnlijk zien of het moet goed uitgespoten worden.

Verder frommelt je motorkap bij vrijwel elke klap direct zo op, dus die is gewoon afgeschreven. Volgens mij zijn je airbags niet geklapt.

Ik denk dat je geluk hebt en je nog lang vang deze auto kunt genieten ;).
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Robin320
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:57

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Robin320 » 28 jan 2015, 10:48

Ik denk dat je een nieuwe radiateur (misschien ook airco radiateur) nieuwe motorkap, koplampen, en een voorfront moet hebben. Heb 'n jaartje terug bij een sedan ongeveer dezelfde schade gerepareerd bij een vriend van me.. Hij was toen +~ 600 euro kwijt, wel met gebruikte delen van een sloop. Maar je ziet er niets meer van. Ik hoop voor he je dat je je zeischermen niet beschadigd zijn. En je hebt geluk dat je airbags er niet uitgekomen zijn.

Grt Robin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”