remap mislukt f11
remap mislukt f11
gisteren bij de tuner geweest voor men f11 520da te laten mappen
helaas is dit uitgedraait op een fiasco...
na meer dan 2 u zonder van iets op de hoogte te zijn waar ze mee bezig zijn komt hij naar mij
ja meneer het lukt ons niet om de software aan te passen de wagen gaat continu in noodloop
dus we zetten hem terug origineel.. ze wouden zelf software van nen anderen erop proberen zetten
dat doe je toch niet!
ik teleurgesteld natuurlijk maar oke niks aan te doen hij steekt de ecu er terug in en gaat een testrit maken om te kijken of hij terug origineel staat..
even later gaf hij mij de sleutel terug met antwoord ja meneer hij staat gaat nog
altijd in noodloop ga maar eens langst de bmw garage die zullen het wel oplossen
de wagen reed normaal voor ze hebben geprobeerd te tunen en nu laten ze me gewoon aan men lot over hij wist zelfs ni wrm hij in noodloop ging terwijl ze da normaal toch kunnen aflezen op de computer...en wou me nog een bedrag aanrekenen voor een auto die voorheen perfect reed en nu nen tractor is en geen knijt vooruit ga
erg onvriendelijk afgehandeld mij zien ze hier niet meer terug nu heb ik een vervangwagen moeten betalen van bmw en nu ist het wachten wat het verdict is..
maandag zal ik meer weten
helaas is dit uitgedraait op een fiasco...
na meer dan 2 u zonder van iets op de hoogte te zijn waar ze mee bezig zijn komt hij naar mij
ja meneer het lukt ons niet om de software aan te passen de wagen gaat continu in noodloop
dus we zetten hem terug origineel.. ze wouden zelf software van nen anderen erop proberen zetten
dat doe je toch niet!
ik teleurgesteld natuurlijk maar oke niks aan te doen hij steekt de ecu er terug in en gaat een testrit maken om te kijken of hij terug origineel staat..
even later gaf hij mij de sleutel terug met antwoord ja meneer hij staat gaat nog
altijd in noodloop ga maar eens langst de bmw garage die zullen het wel oplossen
de wagen reed normaal voor ze hebben geprobeerd te tunen en nu laten ze me gewoon aan men lot over hij wist zelfs ni wrm hij in noodloop ging terwijl ze da normaal toch kunnen aflezen op de computer...en wou me nog een bedrag aanrekenen voor een auto die voorheen perfect reed en nu nen tractor is en geen knijt vooruit ga
erg onvriendelijk afgehandeld mij zien ze hier niet meer terug nu heb ik een vervangwagen moeten betalen van bmw en nu ist het wachten wat het verdict is..
maandag zal ik meer weten
Re: remap mislukt f11
Meen je niet?!...ik zou dat bedrijf dus echt wel aansprakelijk stellen dat de auto het na hun toedoen niet goed meer doet!! Lijkt me een bedrijfsrisico voor hun?
Zonder meer rechtsbijstand inschakelen en dat bedrijf aansprakelijk stellen. Jij hebt toestemming gegeven om hen iets te laten veranderen aan jouw bolide waarbij jij ervan uitging dat zij ervoor capabel waren. Nu blijkt dat dit niet zo is hebben zij een product geleverd dat niet degelijk is. Dat is genoeg om hen hiervoor aansprakelijk te stellen.
Zolang jij niets ondertekend hebt waarmee zij zich vrijwaren van wat dan ook, zijn zij aansprakelijk.
Zolang jij niets ondertekend hebt waarmee zij zich vrijwaren van wat dan ook, zijn zij aansprakelijk.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Zou je aub willen delen met ons om welk bedrijf het gaat? Ik wil mij F11 520da ook binnenkort laten tunen maar zit hier ook niet op te wachten natuurlijk.
Suc6 met de afhandeling!
Suc6 met de afhandeling!
hey ,
ga even afwachten wat bmw zelf zegt en wat uiteindelijk het probleem is morgen weet ik meer hou jullie op de hoogte als het echt een probleem van de tuner is dan zal ik dit jullie zeker meedelen...
want dit is natuurlijk geen leuke ervaring ik was naar daar gegaan met het gedacht van het is wel een bekende en heeft er ervaring mee maar tevergeefs..
vind het spijtig da hij me zomaar afscheep en direct zegt dat het probleem niet bij hun ligt maar bij de wagen zonder dat ze zelf weten wat er aan de hand is..
ga even afwachten wat bmw zelf zegt en wat uiteindelijk het probleem is morgen weet ik meer hou jullie op de hoogte als het echt een probleem van de tuner is dan zal ik dit jullie zeker meedelen...
want dit is natuurlijk geen leuke ervaring ik was naar daar gegaan met het gedacht van het is wel een bekende en heeft er ervaring mee maar tevergeefs..
vind het spijtig da hij me zomaar afscheep en direct zegt dat het probleem niet bij hun ligt maar bij de wagen zonder dat ze zelf weten wat er aan de hand is..
Ik neem aan dat er van te voren een prijs was afgesproken.
Dan lijkt het mij dat hun de auto niet eerder weer afgeven tot deze het weer doet.
Tis wel de wereld op zijn kop dat je dan zelf naar de dealer moet en ook nog zelf de rekening moeten betalen.
Ben ook van mening dat je zelf ook wel iets te makkelijk bent geweest.
Dan lijkt het mij dat hun de auto niet eerder weer afgeven tot deze het weer doet.
Tis wel de wereld op zijn kop dat je dan zelf naar de dealer moet en ook nog zelf de rekening moeten betalen.
Ben ook van mening dat je zelf ook wel iets te makkelijk bent geweest.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Het feit dat ze je zo wegsturen vind ik al genoeg reden om hun naam wel te noemen ;-)
Het was in België?
Het was in België?
eindelijk vandaag antwoord gehad van bmw jorssen...
de actuator is stuk en deze kan alleen vervangen worden als je de volledige turbo vervangt
ook had hij al wat speling tussen de schoepen...
kostprijs 2250 euro hmm dat had ik nu echt niet gehoopt...
contact gehad met de tuner en deze bleef volhouden dat hun niet hun fout is wel wil hij de nieuwe turbo zelf vervangen buiten de kosten van de turbo zelf natuurlijk dus alleen de werkuren..
hij zij me dat hij me wel wil helpen en vind het lastig dat dit gebeurd is gebeurt en dat het een samenloop van
omstandigheden zijn en dat ik gewoon pech heb dat het bij mij gebeurt
dus met andere woorden de turbo had al wel wat slijtage voor ik naar de tuner ging en ik denk dat het daar gewoon de doodsteek heeft gehad ik zal het nooit echt weten natuurlijk..
wel zij hij me als het probleem niet opgelost moest zijn met de turbo te vervangen dat hij de rest van de kosten op zich neemt..
dus den deze 2250 euro armer
de actuator is stuk en deze kan alleen vervangen worden als je de volledige turbo vervangt

ook had hij al wat speling tussen de schoepen...
kostprijs 2250 euro hmm dat had ik nu echt niet gehoopt...
contact gehad met de tuner en deze bleef volhouden dat hun niet hun fout is wel wil hij de nieuwe turbo zelf vervangen buiten de kosten van de turbo zelf natuurlijk dus alleen de werkuren..
hij zij me dat hij me wel wil helpen en vind het lastig dat dit gebeurd is gebeurt en dat het een samenloop van
omstandigheden zijn en dat ik gewoon pech heb dat het bij mij gebeurt
dus met andere woorden de turbo had al wel wat slijtage voor ik naar de tuner ging en ik denk dat het daar gewoon de doodsteek heeft gehad ik zal het nooit echt weten natuurlijk..
wel zij hij me als het probleem niet opgelost moest zijn met de turbo te vervangen dat hij de rest van de kosten op zich neemt..
dus den deze 2250 euro armer
oke verder nieuws van de wagen...
de stuurdoos heeft de tuner defect gekregen die gaan ze nu volgende donderdag nieuwe plaatsen...
kostprijs 2050 euro pfffff
de turbo was eigelijk nog niet defect maar zat axiaal 10mm speling op dus zou niet lang meer geduurd hebben
de nieuwe stuurdoos zou de tuner betalen zij hij maar ik kreeg al snel telefoon dat hij niet met de prijs akkoord gaat
nu nog maar eens wachten tot bmw met de tuner akkoord gaat
cheers
de stuurdoos heeft de tuner defect gekregen die gaan ze nu volgende donderdag nieuwe plaatsen...
kostprijs 2050 euro pfffff
de turbo was eigelijk nog niet defect maar zat axiaal 10mm speling op dus zou niet lang meer geduurd hebben
de nieuwe stuurdoos zou de tuner betalen zij hij maar ik kreeg al snel telefoon dat hij niet met de prijs akkoord gaat
nu nog maar eens wachten tot bmw met de tuner akkoord gaat
cheers
Als hij direct na het tunen als een tractor rijd dan mogen ze dus echt wel voor de kosten opdraaien!
Succes met de afhandeling
Succes met de afhandeling

Wellicht nu ook eens aangeven wie de tuner was? Het is nu wel duidelijk aan wie het heeft gelegen dus zou het fijn zijn om andere leden hiervoor te behoeden.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
dvx in willebroek belgie
grz
grz
welderke schreef:dvx in willebroek belgie
grz

Damn na uren/dagen research waar ik mijn F11 het beste kon laten tunen had ik net het beste gevoel bij deze tuner...
Verdorie, toch maar eens goed over nadenken dan.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
[/quote]
Verdorie, toch maar eens goed over nadenken dan.[/quote]
Toch laten doen een half jaar geleden en gelukkig geen problemen.
Verdorie, toch maar eens goed over nadenken dan.[/quote]
Toch laten doen een half jaar geleden en gelukkig geen problemen.

Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
DVX is niet de eerste de beste! Laat één bericht je niet afschrikken...
Over het algemeen staan alleen de slechte verhalen op internet, daar
nemen de mensen wel de tijd voor.. niet als het allemaal goed gaat helaas...
Ik geloof er zelf helemaal niets van dat een actuator stuk gaat van tuning...
Zo'n ding krijgt alleen een setpoint voor een positie en geeft
een feedback terug op welke positie hij werkelijk staat. Een tuning van een ECU
doet verder he-le-maal niets met welke actuator dan ook...
Wat mij betreft een spijtige samenloop van omstandigheden!
JW
Over het algemeen staan alleen de slechte verhalen op internet, daar
nemen de mensen wel de tijd voor.. niet als het allemaal goed gaat helaas...
Ik geloof er zelf helemaal niets van dat een actuator stuk gaat van tuning...
Zo'n ding krijgt alleen een setpoint voor een positie en geeft
een feedback terug op welke positie hij werkelijk staat. Een tuning van een ECU
doet verder he-le-maal niets met welke actuator dan ook...
Wat mij betreft een spijtige samenloop van omstandigheden!
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|