Goedendag,
Ik zal me eerst voorstellen.Mijn naam is Niels en ben woonachtig in Dordrecht.Ik ben 36 jaar oud, en werk in een universele garage-bedrijf.Mijn hobby's zijn vooral tuning en audio maar daarnaast hou ik ook van gamen en uitgaan.Dan nu de auto.Mijn bmw e36 is dus een 316i sedan uit 1992.Kleur is donker rood/bruin (weet niet precies hoe deze kleur heet).Qua km vind ik mee vallen.deze staat nu op ong 145000.Ik rijd er dagelijks mee omdat mijn vorige daily auto (Subaru impreza) staat te wachten op diverse updates.
Na dat die klaar is wil ik de bmw grondig aanpakken.Dus hij gaat helemaal uit elkaar en wordt waarschijnlijk opnieuw gespoten in de orginele kleur.Ik ben niet helemaal thuis in bmw's,dus zal af en toe hier op deze forum vragen of informatie stellen.En natuurlijk komen er wat updates erop.ik heb op deze forum veel bewonderingen voor jullie bmw's.Sommige vind ik erg gaaf en de ander wat minder.Hier en daar pak ik wat ideeen omdat ik het mooi vind.(het wiel moet je niet 2 keer uitvinden)
Hierbij de updates die ik erop ga zetten.(sommige onderdelen heb ik al thuis liggen)
-Motor m50 compleet met versnellingsbak/kabelboom/ecu/aandrijflijn/diff/ophangingachter (incl remmen/ophanging).Deze heb ik vorige voor weinig gekocht.Deze kwam ook van een e36 320 sedan uit 1992.Alles wordt compleet gereviseerd enof vervangen.
-Ophanging voor incl remmen (zoek ik nog)
-Hoofdremcilinder (zal niet duur zijn)
-Complete turbo (binnenkort bestellen)
-Radiateur (zoek ik nog)
-Spoiler boven achterruit
-M3 kit (bumpers/skirts enz)
-sportuitlaat (weet niet welk merk)
-Verlagen (weet niet welk merk)
-Andere interieur.(liefst met een deelbaar achterbak enof ski-luik)
-breedset velgen (weet niet welk merk/type)
-gele stadlicht/xenon/mistlamp
-audio
-Chippen (doe ik zelf)
Dit was het voorlopig wel.Fotos heb ik wel,maar ik moet ff kijken hoe ik deze erop moet zetten.
IK heb ruim een jaar de tijd om informatie en onderdelen te verzamelen.IK hoop dit jaar een nieuwe schuur te hebben om mijn eigen bedrijf op te starten.Dit doe ik,omdat ik zeer veel passie heb,voor auto's en wil graag mensen helpen.Sommige dingen zoek ik nog en misschien hebben jullie nog iets leggen.Alle tips enof aanmerkingen zijn van harte welkom.Wel ik heb alvast een vraagje:Heeft iemand een werkplaats handboek van een e36 316 en een 320?
Alvast bedankt!!
niles ,e36 316i sedan
Re: niles ,e36 316i sedan
Welkom Niels !
Mooi voorsteltopic en een hoop passie voor sleutelen zo te lezen
Indrukwekken project je BMW, ik ben benieuwd naar de fotootjes en maak gerust een showroom aan voor je wagen, daar kun je mooi alles bijhouden, zowel voor ons als voor jezelf
Ik wens je natuurlijk ook veel succes met je plannen voor je eigen bedrijf, hopelijk gaat dit erg succesvol worden, wees eerlijk en lever kwaliteit is mijn motto, daar kom je gewoon ook het verst mee
Voor het posten van foto's kun je het beste even dit topic lezen, kom je er niet uit, benader een van de moderators dan even, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Zoek je info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
We wachten gespannen op je fotootjes en zijn benieuwd naar het verloop
Mooi voorsteltopic en een hoop passie voor sleutelen zo te lezen

Indrukwekken project je BMW, ik ben benieuwd naar de fotootjes en maak gerust een showroom aan voor je wagen, daar kun je mooi alles bijhouden, zowel voor ons als voor jezelf

Ik wens je natuurlijk ook veel succes met je plannen voor je eigen bedrijf, hopelijk gaat dit erg succesvol worden, wees eerlijk en lever kwaliteit is mijn motto, daar kom je gewoon ook het verst mee

Voor het posten van foto's kun je het beste even dit topic lezen, kom je er niet uit, benader een van de moderators dan even, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Zoek je info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
We wachten gespannen op je fotootjes en zijn benieuwd naar het verloop

Welkom Niels en mocht je beginnen met je BMW projekt zorg ervoor dat je dat met ons gaat delen door diverse foto's te plaatsen 

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom Niels,
interessant modificatie lijstje, mooi dat je het allemaal zelf kunt doen anders kost het je bakken met geld.
zoals ze hier boven al hebben gezegd, hoe ons op de hoogte van je vorderingen d.m.v. een showroom topic.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
interessant modificatie lijstje, mooi dat je het allemaal zelf kunt doen anders kost het je bakken met geld.
zoals ze hier boven al hebben gezegd, hoe ons op de hoogte van je vorderingen d.m.v. een showroom topic.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events

-
Bedank voor jullie positieve reacties.ik kom zeker een keertje naar een meeting.ik zal zeer binnenkort een topic in mijn showroom openen.ik zal jullie op de hoogte houden.