Ik zal me even kort voorstellen.Mijn naam is Niels en kom uit Dordrecht.Begin december 2014,heb ik deze bmw gekocht omdat mijn huidige auto voor diverse updates staat.Ik zal proberen alles te posten en natuurlijk fotos te plaatsen.Mijn andere auto's:een vw Kever uit 1972.die ben ik nu aan het restaureren (opvulling).Voorlopig staat deze stil omdat dit jaar mijn nieuwe schuur wordt gebouwd.Mijn andere is een Subaru Impreza.Deze wordt naar performance gebouwd.Binnenkort ga ik de motor updaten enz.En nu terug naar de bmw.Zoals gezegd een 316i uit 1992.Kleur is rood/bruin(exacte kleurnaam weet ik ff niet).Voorlopig rij ik alleen met de auto.Zelf ben ik monteur en heb diverse auto's getuned.Daarom start ik dit jaar een eigen bedrijf op,genaamd Smokin-Aces (buiten mijn werk om), om mensen te helpen met hun bolide, bv onderhoud, tuning,car audio,organiseren bv vermogenstestdag enz.Alles is welkom.Voor meer informatie kun je mij mailen of stuur een pb.
Zo,nu de mods die ik op mijn 316i wil gaan bouwen.
lijst:
-m50 met complete aandrijflijn.Deze heb ik vorige week opgehaald.incl draagarmen,bedrading,lmm,ecu ,enz.Afkomstig van een 320I uit 1992.Alles wordt gereviseerd cq vervangen.
-Turbo (van de zomer bestellen)
-Chippen (uiteraard gaan we dat zelf doen.hardware en Software is al besteld)
-Verlagen (waarschijnlijk wordt het een ap schroefset)
-Breedset wielen.IK weet niet welke type en maat.Wel met een cup rand omdat ik dat erg gaaf vind.
-Remmen voor (groter) en hoofremcilinder.
-Uitlaat systeem (custom made behalve de einddemper.Weet nog niet wat voor merk)
-roest? kleine roest aan beide dorpels.Nieuwe voorschermen.
-Wielkasten uitrollen.Ook dat gaan ik zelf doen.Setje is reeds besteld.
-Gele stadlicht,xenon en mistlampen
-m3 body-kit en misschien de auto laten overspuiten.
-Omkeuren rdw
-Andere interieur.Liefst met een deelbaar achterbank enof ski-luik.
-Meterset: turbo,oliedruk en olie temp.
-dakdragers
-Car audio:merk rockford fosgate.
Dit is een grote lijn van mijn lijstje.Daarom trek ik ook eerst een jaartje vooruit om oa onderdelen te verzamelen om dan in 1 keer aan de slag te gaan.De audio komt er wel vast in omdat in juni een (lokale) meeting heb.Het moet een beetje een show-auto worden om aan mensen te laten zien wat ik (grotendeels) zelf kan.Hobby kost geld maar ik doe het met veel liefde en passie.
niles, bmw e36, 316i,sedan
Re: niles, bmw e36, 316i,sedan
Welkom!
Aangezien je voor turbo gaat... Verkoop het 2,0 blok en koop voor die ene extra 100 euro gelijk een 2,5 liter. Als je toch bezig bent, doe het dan gelijk goed.
Of heb je een goede reden waarom je voor een 2,0 hebt gekozen?
Aangezien je voor turbo gaat... Verkoop het 2,0 blok en koop voor die ene extra 100 euro gelijk een 2,5 liter. Als je toch bezig bent, doe het dan gelijk goed.
One life, live it!
- Ramon 325 Vanos
Welkom Niels
Mooie plannen allemaal.
Ik zou ook inderdaad voor een 2,5 gaan.
Maar vergis je niet aan de koste voor een turbo set.
Want daar kan je nog wel van een koude kermis terug komen.
Het is behoorlijk duur als je alles goed wilt doen.
Zo'n ebay set moet je al helemaal niet kopen.
Als je tegen die tijd iets er voor nodig hebt.
Ik ken wel wat mensen die wat goed spul leveren.
Mooie plannen allemaal.
Ik zou ook inderdaad voor een 2,5 gaan.
Maar vergis je niet aan de koste voor een turbo set.
Want daar kan je nog wel van een koude kermis terug komen.
Het is behoorlijk duur als je alles goed wilt doen.
Zo'n ebay set moet je al helemaal niet kopen.
Als je tegen die tijd iets er voor nodig hebt.
Ik ken wel wat mensen die wat goed spul leveren.

-
Maan schreef:Welkom!
JA hoor,
deze motor heb ik gekocht voor zeer weinig (rond de 200 euro) van iemand,die er niks meer mee deed.Vandaar.Het leek me wel leuk om zoiets in te bouwen.turbo van ebay?gaat goed hoor.Ik heb verschillende turbos gekocht.Moet wel eerlijk zijn,dat ik wel de uitlaatspruitstuk, goed na laat maken.Maar voor de rest geen problemen ermee.Ook heb ik gekeken naar een 2,5 liter maar wist niet welke type cq motorcode het was.IK ben nog helemaal niet in thuis.Ik hoef geen race monster te hebben maar wel eentje die van z'n plek gaat.maar wie heeft er dan een 2.5l en een turbo,als ik vragen mag?
- Ramon 325 Vanos
Hallo Niels
Ik heb / had er een 2,5 mosselman met een garret turbo.
Ben nu bezig om een stap verder te gaan meer pk's en ook betrouwbaar.
Ik heb hier ook een toppic staan van de wagen ik zal hem even naar voren halen vindt je hem makkelijker.
Ebay set dat is echt niks voor even is dat leuk mits er een goeie turbo bij zit.
Kijk voor een Precision turbo of een Garret.
En als je niks van het blok aanpast dan kan je max 50 a 70 pk plus rekenen en dan safe rijden.
Alles erboven moet je wat meer aanpassen.
En waar ga je de turbo plaatsen Topmount of onderin?
Ik heb / had er een 2,5 mosselman met een garret turbo.
Ben nu bezig om een stap verder te gaan meer pk's en ook betrouwbaar.
Ik heb hier ook een toppic staan van de wagen ik zal hem even naar voren halen vindt je hem makkelijker.
Ebay set dat is echt niks voor even is dat leuk mits er een goeie turbo bij zit.
Kijk voor een Precision turbo of een Garret.
En als je niks van het blok aanpast dan kan je max 50 a 70 pk plus rekenen en dan safe rijden.
Alles erboven moet je wat meer aanpassen.
En waar ga je de turbo plaatsen Topmount of onderin?
-
Bedankt voor je adviezen.IK heb een garret-turbo.Deze merk heb ik ook op mijn andere auto.De motor wordt helemaal aangepast.Nw zuigers,lagers,pakkingen,harde zittingen ,andere kleppen enz.Zeg maar een complete rebuild.Maar niet alleen de motor.Ik heb vroeger rally gereden en heb zelf rally auto's gebouwd.Maar ik kan niet alles zelf doen ivm apparatuur bv vlakken.Ik denk dat ik de turbo, topmount gaat plaatsen.En qua aanpassen, doe ik het meeste zelf incl software.Maar ik hoop deze week foto's te plaatsen.En nogmaals ik heb een jaar de tijd om te sparen en informatie te zoeken.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 feb 2015, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten vanbovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten vanbovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking