Navigatie E61
Navigatie E61
Heb al behoorlijk wat artikelen zitten doorspitten op dit forum, maar ben er nog niet helemaal uit. Vandaar een aanvullende vraag;
Heb in Duitsland een E61 gezien met bouwjaar 12-2008, dus een LCI model. De navi heeft een klein scherm echter wel de uitgebreide/nieuwe versie met de (menu)knoppen. Ook is er maar 1 sleuf aanwezig voor cd/dvd, met 8 knoppen eronder. Boven de 'asbak' is er een sleuf/inkeping waar je wat spullen kwijt kunt. De site geeft niet aan welke versie van navigatie dit betreft. Mijn vraag is of dit makkelijk is om te bouwen naar een breedbeeld navi-scherm? Of moet je dan ook weten welke computer (cic/ccc wat ik begrepen heb) er ingebouwd is? Ik denk dat het dus al wel een model is met harde schijf, maar zeker weten doe ik dit niet. Mocht dit mogelijk zijn, waar moet ik dan ongeveer aan denken qua prijs? Heb op youtube al gezien dat uit- en inbouwen relatief makkelijk te doen is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb in Duitsland een E61 gezien met bouwjaar 12-2008, dus een LCI model. De navi heeft een klein scherm echter wel de uitgebreide/nieuwe versie met de (menu)knoppen. Ook is er maar 1 sleuf aanwezig voor cd/dvd, met 8 knoppen eronder. Boven de 'asbak' is er een sleuf/inkeping waar je wat spullen kwijt kunt. De site geeft niet aan welke versie van navigatie dit betreft. Mijn vraag is of dit makkelijk is om te bouwen naar een breedbeeld navi-scherm? Of moet je dan ook weten welke computer (cic/ccc wat ik begrepen heb) er ingebouwd is? Ik denk dat het dus al wel een model is met harde schijf, maar zeker weten doe ik dit niet. Mocht dit mogelijk zijn, waar moet ik dan ongeveer aan denken qua prijs? Heb op youtube al gezien dat uit- en inbouwen relatief makkelijk te doen is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: Navigatie E61
Daar zit een lci Mask in. Zeker geen cic.
Ombouwen is genoeg op het forum te vinden.
Als je echt een cic wil zou ik een later model nemen als ik Jou was, tenzij dit voor jou de perfecte wagen is op de cic na.
Ombouwen is genoeg op het forum te vinden.
Als je echt een cic wil zou ik een later model nemen als ik Jou was, tenzij dit voor jou de perfecte wagen is op de cic na.
525d E61 2007 pre-LCI
Dank voor je snelle reactie. De auto heeft eigenlijk alle opties die ik wil, op het 'smalle' scherm na..... Echter heb nu een prachtige E39 zonder navi dus ga er sowieso qua features op vooruit. Gaat er mij om dat ik 'm evt. voor een redelijke prijs tzt kan ombouwen en dat het systeem een beetje vlot werkt.
Zal alle verschillen eens op een rijtje zetten. Nieuwer model is ook weer meer $ dus dat gaat 'm hoogstwaarschijnlijk niet worden.
Zal alle verschillen eens op een rijtje zetten. Nieuwer model is ook weer meer $ dus dat gaat 'm hoogstwaarschijnlijk niet worden.
Zoals hierboven aanegeven heb je nu LCI Business.
Je zou ook kunnen upgraden naar LCI Professional of naar CIC.
LCI professional: Dan moet je een andere CCC en een ander scherm
LCI Professional navigatie schat ik dat je totaal zo rond de 900 kwijt bent.
CIC dan moet je denken aan 1200-1700 euo.
Zijn meerdere bedrijven die de ombouw verzorgen.
Je zou ook kunnen upgraden naar LCI Professional of naar CIC.
LCI professional: Dan moet je een andere CCC en een ander scherm
LCI Professional navigatie schat ik dat je totaal zo rond de 900 kwijt bent.
CIC dan moet je denken aan 1200-1700 euo.
Zijn meerdere bedrijven die de ombouw verzorgen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Dukez, je woont in Eindhoven en ik in Best. Heb zelf een flinke ombouw naar CIC omschreven hier op het forum. Ik zou eens zeggen kom langs in Best en ik laat je de CIC zien. Dan kan ik je ook direct de verschillen opsommen van een CCC systeem. Ik kan je ook nog helpen met inbouwen indien je een ombouw wilt gaan doen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Verschil tussen business en professional is bij een lci niet zo groot als bij een pre-lci.
Business heeft in de lci namelijk ook kaart aflezing.
Business heeft in de lci namelijk ook kaart aflezing.
525d E61 2007 pre-LCI
Heeft de business in pre-lci enkel pijlweergave dan?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
Pfff das hopeloos ouderwets. Daarom dus ook geen DVD's vermoed ik. Ben blij dat ik daar niet per ongeluk na aankoop achtergekomen was, want dan had het ook omgebouwd moeten worden. Ik dacht dat het enige verschil het "assistentievenster" was...
Groetjes, Bjorn
-
Werkte wel perfect
Professional heb ik er nu inztten en dat is wel mooier, geef ik gelijk toe. maar met de navigatie was ik op zich best tevreden

Ik vond de business echt hopeloos verouderd en niet bij zo'n wagen passen, maar goed, was meteen een goede reden om over te stappen naar de CIC en het verschil is dan meteen helemaal enorm 

En belangerijk:
De CIC heeft DVD Video afspeelmogelijkheid en MP3 vanaf de HD en is veel sneller
De CIC heeft DVD Video afspeelmogelijkheid en MP3 vanaf de HD en is veel sneller
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Goed idee, AvdAkker! Zal je binnenkort eens een PM sturen. Zou zonde zijn als ik net de verkeerde zou kopen en achteraf duurder uit zijn door een eventuele ombouw. Er staan er genoeg in Duitsland en zelfs net over de grens
Navi moet wel minimaal een kaartweergave hebben, pijltjes navi heb ik in een ver verleden ooit in m'n passat op een 'Carin' systeem van philips gehad

Navi moet wel minimaal een kaartweergave hebben, pijltjes navi heb ik in een ver verleden ooit in m'n passat op een 'Carin' systeem van philips gehad

Gewoon voor een CCC of CIC gaan. Hangt samen met wat er nu in je bolide zit en wat je wilt besteden. Indien je al een goede MULF hebt is de ombouw naar CIC ook iets om te overwegen.
Je bent van harte welkom.
Je bent van harte welkom.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.