Motorproblemem 325e
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 14:06
Motorproblemem 325e
Ik heb hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben.
Ik heb een bmw 325e uit 1987 nu heb ik een probleem dat als ik mijn gas intrap het vermogen weg valt en op een gegeven moment de motor uitvalt. Ik heb al een andere lmm erin zitten en ik hoop dat jullie misschien weten waar het aan kan liggen.
Mvg Mark Faken
Ik heb een bmw 325e uit 1987 nu heb ik een probleem dat als ik mijn gas intrap het vermogen weg valt en op een gegeven moment de motor uitvalt. Ik heb al een andere lmm erin zitten en ik hoop dat jullie misschien weten waar het aan kan liggen.
Mvg Mark Faken
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Motorproblemem 325e
-valse lucht in het inlaattraject.
-drukregelaar en/of benzinedruk controleren.
-stroomverdelerkap kritisch bekijken op scheuren (steentjes willen wel eens een gat slaan omdat deze in de rijrichting vooraan zit en steentjes voor zijn kiezen krijgt). Een klein haarscheurtje hierin en het is einde fatsoenlijk draaien. Ook de stroomverdelerkap bekijken op een juiste werking. Mooie schone contacten, etc.
Dat is al een begin van een zoektocht.
-drukregelaar en/of benzinedruk controleren.
-stroomverdelerkap kritisch bekijken op scheuren (steentjes willen wel eens een gat slaan omdat deze in de rijrichting vooraan zit en steentjes voor zijn kiezen krijgt). Een klein haarscheurtje hierin en het is einde fatsoenlijk draaien. Ook de stroomverdelerkap bekijken op een juiste werking. Mooie schone contacten, etc.
Dat is al een begin van een zoektocht.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: Motorproblemem 325e
Is het altijd bij volgas of halfgas. Of willekeurig?
Anders kan het ook je gaskleppositiesensor zijn
Anders kan het ook je gaskleppositiesensor zijn
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 14:06
Re: Motorproblemem 325e
Het is willekeurig. Maar de brandstofpomp begint ook herrie te maken. Dus kan zijn dat de brandstofdruk niet goed is en te weinig benzine krijgt. Vanavond de druk maar eens opmeten
Re: Motorproblemem 325e
Mark, onder het inlaatspruitstuk zit een multiconnector voor de inspuitventielen (mannetje-vrouwtje connector kun je gewoon losdraaien t.o.v. elkaar. Controleer deze contacten op corrosie. Als ergens corrosie is kan je DME niet goed meer functioneren. Dit euvel wil nog wel eens flink problemen bezorgen en kan ervoor zorgen dat je benzine pomp ook geen raad meer weet als je inspuitventielen niet goed functioneren hierdoor. Misschien verklaart dat het vreemde pompgeluid. Zolang een pomp geluid maakt krijgt de motor benzine. Motoren kappen ermee als de pomp vast slaat. Dat is dus in dit geval niet zo. Je pomp draait.
Start de motor wel goed en draait deze stationair een beetje stabiel?
Zelf zou ik de luchtslang naar je gasklep kritisch bekijken onder een TL lamp. Het riekt naar een flink gat of scheur hierin of in je luchtfilterhuis.
Ook de carterventilatieslang (dikke slang naar je klepdeksel) zal wel potdicht zitten na jaren van gebruik. Probeer deze open te krijgen. Misschien helpt dit mee.
Gr,
Dw
Start de motor wel goed en draait deze stationair een beetje stabiel?
Zelf zou ik de luchtslang naar je gasklep kritisch bekijken onder een TL lamp. Het riekt naar een flink gat of scheur hierin of in je luchtfilterhuis.
Ook de carterventilatieslang (dikke slang naar je klepdeksel) zal wel potdicht zitten na jaren van gebruik. Probeer deze open te krijgen. Misschien helpt dit mee.
Gr,
Dw
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 14:06
Re: Motorproblemem 325e
Oh okee dankjewel. Ja hij start meteen en draait stationair gewoon goed niks geen probleem mee. Zodra ik wat gas geef begint die tegen te sputteren en valt die weg. zodra ik los laat komt draait die weer goed stationair. als ik wat langer gas geef dan valt de motor op een gegeven moment uit.
Mvg Mark
Mvg Mark
Re: Motorproblemem 325e
dat is geen gemakkelijke mark. Heb zoiets aan mijn 320i touring gehad. Alles in stapjes onderzocht.
Kwam er op bij het allerlaatste onderdeel achter dat mijn DME/ECU defect was. Diode gesprongen van 10cent.
Maar jij hebt nog zoek mogelijkheden genoeg.
Kwam er op bij het allerlaatste onderdeel achter dat mijn DME/ECU defect was. Diode gesprongen van 10cent.

Maar jij hebt nog zoek mogelijkheden genoeg.

E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 14:06
Re: Motorproblemem 325e
Alles maar onderzoeken en hopen dat we het kapotte onderdeel tegen komen. Ik heb er zondag nog 30 km mee gereden en niks aan de hand. Op het moment dat ik een bult op moest en meer gas gaf begon die tegen de sputteren en viel het vermogen weg. Heeft die 3 maand in de opslag gestaan mag je er mee rijden kun je er nog niet mee rijden.
Re: Motorproblemem 325e
Ik weet niet of je dit al gechecked hebt, maar je probleem klinkt als iets wat ik ooit had.Mark Faken schreef:Het is willekeurig. Maar de brandstofpomp begint ook herrie te maken. Dus kan zijn dat de brandstofdruk niet goed is en te weinig benzine krijgt. Vanavond de druk maar eens opmeten
Het vermogen viel langzaam weg, ipv 130 reed ik op een gegeven moment 50 op de snelweg, via de vluchtstrook helemaal tot stilstand gekomen. Stationair lopen was geen probleem maar zodra ik gas gaf viel hij uit. Bleek de al langere tijd zeurende benzinepomp te zijn. Ik zou hier in ieder geval goed naar kijken, en indien nodig vervangen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 14:06
Re: Motorproblemem 325e
Okee ik zal de benzinepomp van de week even testen en zo nodig de benzinepomp vervangen.