318IS touring Circuitknaller??

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Sjeppie

318IS touring Circuitknaller??

Bericht door Sjeppie » 02 mar 2015, 13:45

Na de verkoop van mijn Alfa Romeo is het allemaal eigenlijk heel snel gegaan... heel snel fout om precies te zijn.

Goed ik zal mij even voorstellen (dit heb ik eerder gedaan maar aangezien mijn situatie compleet veranderd is doe ik dat hier even opnieuw.) iemand die voor zijn eerste auto een Alfa romeo 156 2.0 JTS kocht, niet een al te wijze keuze hoor ik jullie al denken. Gelukkig was dat het wel. waardoor ik er iets meer dan 1,5 jaar een geweldige haat liefde relatie mee heb gehad.

Toen was het tijd voor iets nieuws. Terwijl de auto te koop stond heb ik voor bmw's gezocht en ook een paar gereden. Uiteindelijk kwam ik Jaguar X-type (stond ook op de watchlist) die interessant leek te zijn. Na de eerste bezichtiging wist ik het zeker deze zou van mij worden. Ondertussen was de alfa verkocht en deed ik een aanbetaling op de jaguar om hem vast te zetten voor mij. Een week was het tijd om mijn nieuwe wagen op te halen. Met veel plezier reden ik en een vriend met de auto naar huis. Enige smetje was dat de wielen overduidelijk gebalanceerd moesten worden. Helaas was dat nog het minste probleem kwam ik de volgende dag achter. ondertussen had ik gemerkt dat bij een warme motor rond +2500 toeren de motor begon te ratelen terwijl je gas gaf. Na de auto naar de garage te hebben gebracht om uitgebalanceerd te worden. vroeg ik wat het kon zijn. Voorspelling van de garagist: drijfstanglager(s). hierna een maand anderhalve maand overhoop gelegen met het autobedrijf (ondertussen was de auto al weer bij hun) Uitkomst ik mocht wat anders uitzoeken bij hun hierbij kwam de auto die ik nu heb uit een E36 316i touring sport edition met :///m: pakket. De afpsraak was dat het rechter spatbord voor gespoten zou worden en het airbaglampje werd opgelost. Spuitwerk is top alleen ben ik er achter dat ze uiteindelijk gewoon het airbaglampje uit het tellerhuis hebben getrokken. Dat geeft maar aan wat voor slecht bedrijf dit was.

*Update* ondertussen staat de auto weer te koop bij het bedrijf en ik wil ik toch maar even melden dat het gaat om Autobedrijf Roode en het kenteken van de auto 91-HJ-ZJ is. Pas aub op voor deze tent/auto!

De e36 ik ben er erg tevreden mee er is nog een dingetje wat dringend verholpen moet worden, een start probleem. Soms wil de auto niet starten ivm accu problemen(na een lang stuk rijden wel) terwijl de radio, licht alles het nog doet. een setje startkabels en een andere accu is dan de oplossing. Ondertussen hebben we de accu uitgemeten en het laadvermogen was 14volt. Dus de dynamo lijkt zeer onwaarschijnlijk.

Buiten dit probleem staat nog op het to do lijstje
- Conversie naar een M44b19 (of groter)
- Bestuurder stoel herstellen
- Cruise control retrofit
- Halogene angeleyes
- Nieuw kenteken voor
- Bmw embleem voor vervangen
- Beurtje voor de M43b16 die er nu nog in zit
- Handschoenenvak vast zetten
- DISA kit (mogelijk pas na swap)
- motorriemen vervangen (airco dynamo)
- Gasveren achterklep vervangen
- Iets van een kleine subwoofer monteren voor sterkere lage tonen

Ondertussen heb ik al:
- Tellerhuisverlichting vervangen

Dit alles doe ik met BartS en Joshuwawa en nog een niet nader te noemen audi rijder. Voor de grote aanpassingen zal ik beroep doen op een grotere groep vrienden.

Een ontevreden toon doordrenkt door heel het verhaal maar ik wil wel duidelijk maken dat ik wel een fan ben van BMW's! :D
Laatst gewijzigd door Sjeppie op 16 mar 2016, 10:26, 12 keer totaal gewijzigd.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Joshuwawa

Re: Wegens omstandigheden naar BMW 99' 316I Touring

Bericht door Joshuwawa » 02 mar 2015, 14:07

Sjeppie schreef: - Gasveren achterklep vervangen
Prioriteit nummer een voordat iemand een gat in z'n hoofd krijgt :gek:

Wel eindelijk een showroom, nice!! :)

Blackthunder

Re: Wegens omstandigheden naar BMW '99 316I Touring

Bericht door Blackthunder » 02 mar 2015, 15:43

Welkom! Jammer van die Jaguar, en helemaal slecht van het autobedrijf natuurlijk! Hopelijk ga je hier veel plezier aan beleven :-)

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 02 mar 2015, 19:46

Ziet er goed uit!

Met betrekking tot de startproblemen, zet er een nieuwe accu in, dat je radio en verlichting het nog doet kan best, maar je startmotor trekt een stuk meer stroom, als je dan een slechte accu hebt die de piek niet meer aan kan is die gewoon overleden.

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 02 mar 2015, 20:38

DennisV32 schreef:Ziet er goed uit!

Met betrekking tot de startproblemen, zet er een nieuwe accu in, dat je radio en verlichting het nog doet kan best, maar je startmotor trekt een stuk meer stroom, als je dan een slechte accu hebt die de piek niet meer aan kan is die gewoon overleden.
Mijn vermoeden gaan ook steeds meer naar de Accu, zoals in het begin. voor het idee, na en lange rit doet hij het dus weer even totdat ik hem een paar keer gestart heb en ondertussen korte stukken rij. Dan is het weer terug bij af. Morgen even bij een ATU of iets dergelijks, die kunnen iets meer van de accu zien.

Financieel jammer als het de accu zou zijn en tevens fijn ben ik van het enige grote probleem af.
Blackthunder schreef:Welkom! Jammer van die Jaguar, en helemaal slecht van het autobedrijf natuurlijk! Hopelijk ga je hier veel plezier aan beleven :-)
Ja ik heb echt het idee dat die jongens nog zelfs moeite zouden hebben met ruitenwisservloeistof bijvullen. Ik ga ook voor de accu en de airbag niet meer langs om mijn gelijk te krijgen, alleen maar zonde van mijn tijd.
Laatst gewijzigd door Sjeppie op 02 mar 2015, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 04 mar 2015, 12:46

*UPDATE*

Gisteren is er een nieuwe accu in gegaan nu maar kijken of dat het probleem heeft opgelost tot nu toe start hij zonder problemen. Tevens de auto gewassen dus alvast wat foto's gemaakt.

Bij het controleren van de luchtfilter viel mij op dat er een paar scheurtjes in de luchtinlaatslang zaten. Nadere inspectie was dit toch wel water erger je kan je vinger er bijna in stoppen.

Afbeelding
Afbeelding

Dat word dus zo snel mogelijk vervangen.

Een algemeen beurtje zal ook niet lang op zich laten wachten. Daarna ga ik op mijn gemak kijken voor een donor motor/auto voor de M44B19
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Tim N

Bericht door Tim N » 05 mar 2015, 22:22

Leuke Touring, ziet er al met al nog erg goed uit zo op de foto's.
(cosmoszwart ook, doet mij terug denken aan mijn eerste E36 Touring)

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 12 mar 2015, 11:34

*UPDATE*

Ondertussen heb ik achter de gasveren vervangen en de luchtinlaatbuis die dus versleten was.

Ik ben al druk opzoek naar een wisselmotor en heb er ook en gevonden. Het is alleen nog even uitzoeken wat wijsheid is mbt EWS om het te bypassen om over te programmeren.

Tijdens dit alles even mijn optielijst omhoog gehaald

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S243A Airbag Beifahrer Airbag for front passenger
S246A Lenksäulenverstellung mechanisch Manually adjust. steering column
S269A BMW LM Rad Radialspeiche 32 BMW light alloy wheel, radial spoke 32
S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S386A Dachreling Roof railing
S410A Fensterheber elektrisch vorne Window lifts, electric, front
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S441A Raucherpaket Smoker package
S473A Armlehne vorne Armrest front
S481A Sportsitz Sports seat
S498A Kopfstützen im Fond mechanisch Headrests, rear, mechanically adjustable
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S556A Aussentemperaturanzeige Outdoor temperature indicator
S687A Radiovorbereitung Radio preparation
S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension
S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel
S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package
S719A Edition Sport Sports Edition
S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S818A Batteriehauptschalter Battery master switch
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S886A Bordliteratur holländisch On-board vehicle literature Dutch

Tim N schreef:Leuke Touring, ziet er al met al nog erg goed uit zo op de foto's.
(cosmoszwart ook, doet mij terug denken aan mijn eerste E36 Touring)
Het is net een iets andere kleur Orientblau Metallic (317) namelijk. Met zonlicht zie je het goed
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

DennisV32

Re: Wegens omstandigheden naar BMW '99 316I Touring -->318IS

Bericht door DennisV32 » 13 mar 2015, 18:17

Zorgen dat je de ECU, EWS module en de sleutels (in ieder geval de chip in de sleutel!) erbij krijgt bij de swap, dan is dat probleem er niet.

Mooie optielijst! Precies de dingen die het lastigste en duurste zijn in de auto.

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 13 mar 2015, 20:19

Enige gemis is cruise control, Maar goed ik ga toch swappen

Ben op het moment op zoek naar iemand die het om kan programmeren want ik heb er een gevonden waar geen ecu bij zit maar de rest wel. Mijn auto beschikt wel over ews dus het zou om te programmeren moeten zijn.

Herstel ik zie je reactie op die post :)
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Maan

Bericht door Maan » 14 mar 2015, 17:56

Of opzoek gaan naar iemand die je huidige DME kan flashen. Minder werk en hoef je niet opzoek naar een andere dme, sleutel etc.

Mooiste is gelijk de overstap naar een 6 cyl. Als je toch al aan zo'n klus begint...
One life, live it!

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 15 mar 2015, 00:12

Ben op het moment bezig met inderdaad iemand te zoeken die de ews en ecu kan synchroniseren. Ik wil graag de auto licht houden en vooral in stadsverkeer net ff wat minder te verbruiker maar al met al heb ik gewoon geen zin in het onderhoud van een 6 in lijn of de conversie daar van. Ik wil het ook voor de zomervakantie af hebben om dat we dan met een grote groep naar de ring gaan. Daarna verhuis ik deels voor mijn studie naar Amsterdam. Dus weinig tijd Misschien in een later stadium als ik de m44 beu ben. Gaat er nog een groter blok in.

De algehele behoefte voor een 6 in lijn is er niet op het moment
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 16 mar 2015, 22:13

*Update*

Vandaag alvast het motorblok opgehaald! nu nog de ecu en het ews probleem oplossen, daarna kan hij er in gelepeld worden.

Afbeelding

en ook de ecu is binnen

Afbeelding
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Tim N

Bericht door Tim N » 22 mar 2015, 08:16

Leuke upgrade zo'n is blok. Oriënt blau idd ook erg mooi. (kleurenblind dus dacht overtuigd dat het cosmos was)

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 24 mar 2015, 10:05

Was het maar Cosmos! maar goed deze kleur is ook heel erg mooi.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”