BMW E61 Klimaatbeheersing - luchtstroom instellen
BMW E61 Klimaatbeheersing - luchtstroom instellen
Hallo allemaal,
Ik heb recent een 2e hands E61 (523i uit 2006) gekocht.
Hij rijdt als een zonnetje.
Nu probeer ik de luchtstroom van de "auto" stand af te krijgen en bijvoorbeeld enkel lucht bij de voeten te laten komen, maar ik kan nergens de instelling vinden. Ik heb al een paar pogingen op google ondernomen, maar gebruik of de verkeerde zoek termen, of lees er overheen.
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen.
Helaas lukt het hier niet om fotos te uploaden.
Ik heb 3 knoppen voor de kachel. Temp links, temp rechts en in het midden de ventilator snelheid.
Tussen linker knop en midden een sensor, achterruit verwarming en voorruit ontdooien. Rechts van het midden, Airco, Auto en binnen / buiten circulatie.
De menus:
Hoofdmenu -> Instellingen -> Klimaatregeling -> Ventilatietemperatuur
In het laatste menu "ventilatietemperatuur" kan ik ook echt alleen de temp instellen voor de middelste uitgang.
Het menu waar ik evt. de luchtstroom kan instellen ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb recent een 2e hands E61 (523i uit 2006) gekocht.
Hij rijdt als een zonnetje.
Nu probeer ik de luchtstroom van de "auto" stand af te krijgen en bijvoorbeeld enkel lucht bij de voeten te laten komen, maar ik kan nergens de instelling vinden. Ik heb al een paar pogingen op google ondernomen, maar gebruik of de verkeerde zoek termen, of lees er overheen.
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen.
Helaas lukt het hier niet om fotos te uploaden.
Ik heb 3 knoppen voor de kachel. Temp links, temp rechts en in het midden de ventilator snelheid.
Tussen linker knop en midden een sensor, achterruit verwarming en voorruit ontdooien. Rechts van het midden, Airco, Auto en binnen / buiten circulatie.
De menus:
Hoofdmenu -> Instellingen -> Klimaatregeling -> Ventilatietemperatuur
In het laatste menu "ventilatietemperatuur" kan ik ook echt alleen de temp instellen voor de middelste uitgang.
Het menu waar ik evt. de luchtstroom kan instellen ben ik nog niet tegen gekomen.
Re: BMW E61 Klimaatbeheersing - luchtstroom instellen
Ik vermoed dat je wagen gecodeerd is voor de low clima , terwijl je de high ingebouwd hebt.
Vraag is nu wat klopt.
Heb je je optie lijst ? Indien niet, wat is je vin nummer?
Aan de ventilatie monden achteraan voor de achterpassagier, is daar een enkele ring om je monden open en toe te zetten, of is er ook een tweede waarmee je de temp kan regelen ?
Low heeft 1 ring, de high heeft er 2
Vraag is nu wat klopt.
Heb je je optie lijst ? Indien niet, wat is je vin nummer?
Aan de ventilatie monden achteraan voor de achterpassagier, is daar een enkele ring om je monden open en toe te zetten, of is er ook een tweede waarmee je de temp kan regelen ?
Low heeft 1 ring, de high heeft er 2
Laatst gewijzigd door tom_il op 03 mar 2015, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Moet je dat niet gewoon regelen in je iDrive?
Youtube: BMW e60 Climate control
Youtube: BMW e60 Climate control
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Dat scherm heb je niet met clima low, daar regel je dit met een knop op de clima zelf.
Ik vermoed dat de idrive verkeerd gecodeerd is, of wel dat low clima vervangen is door een high maar niet gecodeerd.
Ik vermoed dat de idrive verkeerd gecodeerd is, of wel dat low clima vervangen is door een high maar niet gecodeerd.
525d E61 2007 pre-LCI
Hmmm, das ook een aandachtpunt voor gregor. De mijne is sinds vervanging naar CIC ook niet meer goed te regelen middels mijn CIC. Enkel nog warmer of kouder voor de bestuurder is in te stellen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Achterin heb ik idd 2 ringen. 1 voor open/dicht en 1 voor temp.
Coderen? Klinkt plausibel, maar moet dat bij een dealer, of kan dat met bijv. NCS?
Ik heb voor mijn vorige E39 een set kabel en software gekocht om de auto uit te lezen.
De volgende programma's werkten iig voor de E39: Carsoft, NCS Expert / INPA, BMW scanner.
uitlezen heb ik wel gedaan, maar coderen niet.
Coderen? Klinkt plausibel, maar moet dat bij een dealer, of kan dat met bijv. NCS?
Ik heb voor mijn vorige E39 een set kabel en software gekocht om de auto uit te lezen.
De volgende programma's werkten iig voor de E39: Carsoft, NCS Expert / INPA, BMW scanner.
uitlezen heb ik wel gedaan, maar coderen niet.
Dit kan met NCS . Naar de dealer zou ik niet gaan.
Ik vermoed dat er een nieuwe idrive ingestoken heeft zonder deze op de wagen te coderen.
Best is hem volledig te coderen, dit is mogelijks niet het enige wat niet correct is.
Ik vermoed dat er een nieuwe idrive ingestoken heeft zonder deze op de wagen te coderen.
Best is hem volledig te coderen, dit is mogelijks niet het enige wat niet correct is.
525d E61 2007 pre-LCI
Jij hebt nog de oude pre-lci clima ? Hiervan heb ik gelezen dat deze niet volledig zou samenwerken met de cic. Details werden niet gegeven.avdakker schreef:Hmmm, das ook een aandachtpunt voor gregor. De mijne is sinds vervanging naar CIC ook niet meer goed te regelen middels mijn CIC. Enkel nog warmer of kouder voor de bestuurder is in te stellen.
525d E61 2007 pre-LCI
De auto is pre lci (2006).
Het lijkt er vooralsnog op dat de klima een van de weinige modules is die niet helemaal werkt.
Maar ik heb nog te weinig kennis van de auto om alle functies te kennen.
Op internet is veel info hoe te coderen met ncs.
Echter kan ik weinig vinden welke modules ik specifiek moet coderen.
En welke regel ik dan op "activ" moet zetten.
Of is het voldoende om enkel het FA aan te passen?
Is er mogelijk een goed adres voor ondersteuning in de buurt van Breda?
Het lijkt er vooralsnog op dat de klima een van de weinige modules is die niet helemaal werkt.
Ik heb ook de CIC in combinatie met de pre-lci klima, ik kan ook alleen de bestuurderskant in de drive regelen, als ik op de knopbediening van de passagier druk komt deze wel in beeld maar met een rondje zonder temperatuur-aanduiding en kan daar ook niets in regelen, wel gewoon op de knop van de klima zelf.tom_il schreef:Jij hebt nog de oude pre-lci clima ? Hiervan heb ik gelezen dat deze niet volledig zou samenwerken met de cic. Details werden niet gegeven.avdakker schreef:Hmmm, das ook een aandachtpunt voor gregor. De mijne is sinds vervanging naar CIC ook niet meer goed te regelen middels mijn CIC. Enkel nog warmer of kouder voor de bestuurder is in te stellen.
Idem dus. Betekend dit dat als ik een LCI clima bediening koop, dat ik dan na programmeren de boel weer allemaal terug heb?
Best is de gehele iDrive te laten matchen met de FA.abclove schreef:De auto is pre lci (2006).
Zelf doe ik door een lege MAN file te coderen (alhoewel dit niet aangeraden worden door de experts), op deze manier krijgt iDrive de instelling die bij je wagen hoort.
IDrive heeft veel verschillende settings, audio, clima, communicatie enz. Wie weet ontdek je op die manier verborgen opties.
Best is je opties na te gaan via de VIN decoder zodat je kan checken dat alles effectief aanwezig. Zou de eerste niet zijn, die na elke jaren een optie opmerkt die hij niet wist of die niet werkte.
525d E61 2007 pre-LCI
Dit zou normaal zijn heb ik begrepen. Duidelijk is het voor mij wel niet.Bart70 schreef:Ik heb ook de CIC in combinatie met de pre-lci klima, ik kan ook alleen de bestuurderskant in de drive regelen, als ik op de knopbediening van de passagier druk komt deze wel in beeld maar met een rondje zonder temperatuur-aanduiding en kan daar ook niets in regelen, wel gewoon op de knop van de klima zelf.tom_il schreef:Jij hebt nog de oude pre-lci clima ? Hiervan heb ik gelezen dat deze niet volledig zou samenwerken met de cic. Details werden niet gegeven.avdakker schreef:Hmmm, das ook een aandachtpunt voor gregor. De mijne is sinds vervanging naar CIC ook niet meer goed te regelen middels mijn CIC. Enkel nog warmer of kouder voor de bestuurder is in te stellen.
Welke functies pre-LCI clima niet overeenkomen met de CIC weet ik, maar op de duitse fora waar de enorm veel kennis zit werd dit gezegd, maar zonder te verduidelijken. Leek eerlijk gezegd ergens ook normaal dat de 2 niet volledig matchen aangezien ze nooit samen ingebouwd zijn.
Laatst gewijzigd door tom_il op 04 mar 2015, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Nope, ik heb namelijk de lci-klima er in zitten. Foutje in mijn vorige postavdakker schreef:Idem dus. Betekend dit dat als ik een LCI clima bediening koop, dat ik dan na programmeren de boel weer allemaal terug heb?

Is er dan geen optie meer om de clima te sturen? Nu kan ik zelf niet meer kiezen of de ventilatielucht naar de voeten of naar het raam gaat (hoeveelheid). Eigenlijk best wel jammer ook al is het gemiddeld genomen wel in orde.