Donker scherm navi

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
toond

Donker scherm navi

Bericht door toond » 13 apr 2015, 17:54

Heb pas een andere e46 touring 320d 2004 gekocht,

dus k heb het volgende probleem hiermee aan de hand:
Het scherm van men grote navi is donker verlicht, maar geeft geen beeld (geen tekst, kaart, radio enz)

Wat heb ik al gedaan:
Andere navi scherm getest, hetzelfde
Mk4 dvd speler gecontroleerd en hiervan stak de blauwe stekker niet in, steek ik deze in dan kan ik het geluid niet veranderen, geen radio verzetten
Laat ik de blauwe uit dan kan ik wel gewoon de cd wisselaar bedienen en radio, geluid enz...

He al geprobeerd eventjes de accu af tekoppelen maar maakt geen verschil.

Iemand een idee? Gewoon de mk4 speler vervangen?

Alvast bedankt

Steven 330I

Re: Donker scherm navi

Bericht door Steven 330I » 13 apr 2015, 19:16

Bij aanschaf van mijn E46 van 2002 heb ik ook problemen gehad met de navigatie.
Het beeldscherm wordt alleen aangestuurd door de navigatiecomputer. zonder deze computer krijg je geen beeld.

In principe heeft dit niks met de werking van de radio te maken, met afgekoppelde computer moet de radio nog volledig functioneren. Je hebt dan alleen geen beeld.
Als alles wel goed is aangesloten verwacht ik dat het probleem in de navigatiecomputer en radiomodule zit.

Mocht je uit de buurt komen heb ik nog een MK3 computer liggen om dit uit te sluiten.
E46 330i Sedan LCI

toond

Bericht door toond » 14 apr 2015, 18:04

Hoi Steven, bedankt voor het antwoord.

Ik heb daarnet een navi module van een e39 type geprobeerd (navi met kleiner beeldscherm) en dan werkt het scherm, het schudt wel maar denk dat dit te maken heeft omdat dit van een kleiner scherm komt.

Nu nog 1 vraag: ik heb zitten rondkijken voor een mk4 en dan zit je rond de 250-300€
Nu heb ik ook mk3 gevonden onder de 100€
Is het dom om er nu ipv de mk4 een mk3 in te plaatsen? Ik zou gewoon de radio en cd gebruiken, gps gebruik ik weinig en meestal via men smartphone. Wat ik zo kon terugvinden, was het grootste verschil tussen de mk3 en mk4 de graphics en de snelheid, maar om daar nu meer geld voor te moeten geven?
Wat denken jullie?

Steven 330I

Bericht door Steven 330I » 15 apr 2015, 07:34

Top dat je het probleem gevonden hebt.
grootste voordeel is dat je Europa op één DVD hebt ipv meerdere losse cd's. Woon zelf aan de Duitse grens en rijdt dus vaak via Duitsland naar Nederlandse plaatsen, dit gaat niet goed met een MK3.
Verder is de MK4 een stuk sneller en heeft een mooiere kaartweergave.

Vroeg of laat gaan alle MK3/4's stuk is mijn verwachting. reparatie van de MK4 kan je ook overwegen, zal helaas ook niet goedkoop zijn.
E46 330i Sedan LCI

Soylu

Bericht door Soylu » 27 mei 2015, 23:31

Hoi,
Ik heb gisteren ook een e46 cabrio gekocht en heb ook geen beeld radio cd alles werkt gewoon heb alleen een zwarte scherm kan iemand me hierbij helpen omgeving overijssel
Alvast bedankt groetjes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”