BMW Business radio vs Professional

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Mr.Thomas

BMW Business radio vs Professional

Bericht door Mr.Thomas » 24 apr 2015, 09:03

Misschien een stomme vraag, maar wat zijn precies de verschillen tussen de business radio vs de professional. Daarmee bedoel ik niet de optische verschillen en het feit dat er bijv meer voorkeuzezenders geprogrammeerd kunnen worden.

Is er qua versterker een groot verschil, en heeft een upgrade naar een prof radio zin, of loop je er dan tegen aan dat ook de gebruikte boxen van lagere kwaliteit zijn (kan me zo voorstellen dat als je kiest voor business dat je dan ook een iets lager segment boxen krijgt).

Ik heb helaas ook alleen maar een aux ingang...daar moet ik ook nog eens over na gaan denken; bijv als upgrade een iphone / ipod connector in het handschoenenkastje (ori bmw) of toch een dension?

Ik las op dit forum ook over aftermarket een aux / usb installeren, inclusief mogelijkheid tot BT etc; kan dat ook voor mijn basis radio?

avdakker

Re: BMW Business radio vs Professional

Bericht door avdakker » 24 apr 2015, 10:04

De verschillen tussen de Business en Prof. zitten hem voornamelijk in het type navigatie en weergave op het scherm. De Business heeft enkel pijlen weergave en een kleiner scherm. De Prof. heeft een groot scherm en dus volledige navigatie weergave.
Geluidstechnisch kunnen ze beide prima presteren maar dat hangt af van welke speakerset er in je wagen zit. Uiteraard is alles aan te passen.
Wil je Bluetooth bellen en wellicht ook streamen dan is wellicht een Fiscon een optie. Die hang je achter je radio en de microfoon prop je in je raamstijl of je hemel op de daavoor bestemde plek. Hierna kun je bluetooth muziek streamen van je telefoon. Bij een inkomende oproep zal dan de muziek gewoon stoppen uiteraard zodat je kunt bellen.
De bediening gaat dan geheel middels je bestaande controller voor wat betreft telefoonlijst en muziek. Alles is dus gewoon te bedienen met je huidige systeem.

http://www.fiscon-mobile.eu/products/bmw_radios.php

Enjoy :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Mr.Thomas

Re: BMW Business radio vs Professional

Bericht door Mr.Thomas » 24 apr 2015, 13:19

Dank voor de tip. Zie helaas dat de "business radio" niet BT compatibel is op die site. Dat systeem werkt pas vanaf professional radio!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”