Tunen 520i turbo
Tunen 520i turbo
Hallo
Iemand ervaring met het tunen van een BMW 520i?
Wat mij opvalt is dat de meeste tuningbedrijven exact dezelde te halen specs opgeven.
Van 184pk naar 260pk en van 270Nm naar 420NM.
De kosten voor tuning verschillen wel veel (tussen 250€ en 800€).
Iemand ervaring met ATM tuning? Ze geven het volgende aan:
Bij ATM-Chiptuning wordt elke auto op maat en individueel afgesteld, het opgegeven vermogen kan dus afwijken van de hierboven genoemde waarden.
Iemand ervaring met het tunen van een BMW 520i?
Wat mij opvalt is dat de meeste tuningbedrijven exact dezelde te halen specs opgeven.
Van 184pk naar 260pk en van 270Nm naar 420NM.
De kosten voor tuning verschillen wel veel (tussen 250€ en 800€).
Iemand ervaring met ATM tuning? Ze geven het volgende aan:
Bij ATM-Chiptuning wordt elke auto op maat en individueel afgesteld, het opgegeven vermogen kan dus afwijken van de hierboven genoemde waarden.
Re: Tunen 520i turbo
Hi,
Er is al veel geschreven over tuning en de verschillen
Vooraf is het moeilijk precies te zeggen hoeveel vermogenswinst je zult krijgen, zijn altijd +/- cijfers.
Voor de F modellen van BMW is sinds kort tuning via de obd beschikbaar en dit kan niet elke tuner aangezien er een "wachtwoord" op de computer zit. Powerbox moet je sowieso niet doen.
Het zou trouwens leuk zijn als je je voorsteld in het voorstel topic, foto's worden gewaardeerd
Er is al veel geschreven over tuning en de verschillen
Vooraf is het moeilijk precies te zeggen hoeveel vermogenswinst je zult krijgen, zijn altijd +/- cijfers.
Voor de F modellen van BMW is sinds kort tuning via de obd beschikbaar en dit kan niet elke tuner aangezien er een "wachtwoord" op de computer zit. Powerbox moet je sowieso niet doen.
Het zou trouwens leuk zijn als je je voorsteld in het voorstel topic, foto's worden gewaardeerd
-
Ik heb de mijne destijds met een JB4 van burgertuning getuned. Werkte perfect. Iets van 285 pk en rond de 400Nm. Bizar verschil met standaard. Ging van super sloom naar zeer sportief!
Ik heb mijn F11 520i enkele maanden geleden laten tunen bij ZipTuning. Ze zijn wel een stuk duurder geworden dan de vorige keer (5 jaar geleden Audi A6) maar het was me de vorige keer zo goed bevallen dat ik geen alternatief wilde uitproberen. Het gaat uiteindelijk om maximaal €200-300 goedkoper. Dit valt in het niet bij de aanschafprijs van de auto.
De resultaten zijn voortreffelijk. Ze beweren dat Het vermogen stijgt van 184 naar 260 PK en dat moet ik dan maar aannemen. Het enige dat ik heb kunnen testen is de acceleratie van 0-100km/h en die is echt van ruim 8 naar ruim 6 seconden gegaan, precies zoals van te voren beweerd werd! Dus ik geloof die PK-winst wel. Daarnaast is het koppel ook echt fors toegenomen, de souplesse is enorm verhoogd.
Ik ben dus zeer content met de tuning en nou maar hopen dat alles heel blijft Het gevoel is toch een beetje: waarom doet BMW dit niet af fabriek of bij de dealer?
De resultaten zijn voortreffelijk. Ze beweren dat Het vermogen stijgt van 184 naar 260 PK en dat moet ik dan maar aannemen. Het enige dat ik heb kunnen testen is de acceleratie van 0-100km/h en die is echt van ruim 8 naar ruim 6 seconden gegaan, precies zoals van te voren beweerd werd! Dus ik geloof die PK-winst wel. Daarnaast is het koppel ook echt fors toegenomen, de souplesse is enorm verhoogd.
Ik ben dus zeer content met de tuning en nou maar hopen dat alles heel blijft Het gevoel is toch een beetje: waarom doet BMW dit niet af fabriek of bij de dealer?
Dat is een heel mooi resultaat! En de marges bij BMW zijn idd groter aangezien ze de auto's in meerdere landen verkopen met verschillende kwaliteiten van brandstof.
- BMW530xdrive
Klinkt goed!
Ruim 6 seconden, is dat 6,1 of 6,9?
De 258PK/560Nm van die van mij brengt mij op papier in 6 seconden naar de 100. In de praktijk is dat lastig te halen. Snelste wat ik gehaald heb is 6,5 en dat vond ik al netjes. (gemeten met GPS, dus niet al te accuraat)
Ruim 6 seconden, is dat 6,1 of 6,9?
De 258PK/560Nm van die van mij brengt mij op papier in 6 seconden naar de 100. In de praktijk is dat lastig te halen. Snelste wat ik gehaald heb is 6,5 en dat vond ik al netjes. (gemeten met GPS, dus niet al te accuraat)
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
mijn tip, ga naar een tuner met vermogensbank. Ik ben met mij 2011 3 serie bij Van Vught Tuning geweest.
Ik en nog een ander forumlid hebben onze F series ook laten chiptunen. Het andere forumlid hier liet mij foto's zien van een ECU in zijn wagen welke aardig verbrast waren.
Ik heb de mijne direct bekeken achteraf aangezien die bij hetzelfde adres aangepast was. Gelukkig zag de mijne er nog netjes uit en mijn resultaten zijn prima.
Het is echter wel zo gebleken dat deze tuner naar mijn mening dus niet meer als geschikt aangemerkt mag worden. Maar dat is mijn mening.
Er zit een Tuner in Eindhoven welke hier blijkbaar meer over kan vertellen. Ik ben daar zelf nog niet geweest maar er zijn hier leden die dat wel hebben gedaan.
Als andere betrouwbare tuner kan ik Pedro Hartog nog aanbevelen in het noorden van het land. Maar de vorige keer kon deze nog niet via OBD tunen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een behoorlijke vermogenstoename vind. Je Turbo gaat dit zonder meer merken maar dat is dan afwegen hoe lang je met een wagen rijd.
Ik heb de mijne direct bekeken achteraf aangezien die bij hetzelfde adres aangepast was. Gelukkig zag de mijne er nog netjes uit en mijn resultaten zijn prima.
Het is echter wel zo gebleken dat deze tuner naar mijn mening dus niet meer als geschikt aangemerkt mag worden. Maar dat is mijn mening.
Er zit een Tuner in Eindhoven welke hier blijkbaar meer over kan vertellen. Ik ben daar zelf nog niet geweest maar er zijn hier leden die dat wel hebben gedaan.
Als andere betrouwbare tuner kan ik Pedro Hartog nog aanbevelen in het noorden van het land. Maar de vorige keer kon deze nog niet via OBD tunen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een behoorlijke vermogenstoename vind. Je Turbo gaat dit zonder meer merken maar dat is dan afwegen hoe lang je met een wagen rijd.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- BMW530xdrive
Niet alleen je turbo, wat dacht je van je koppelomvormer, mechatronic, etc. De bak kan op papier 450Nm aan, daar kom je met de nieuwe waardes heel dicht in de buurt. Blijft altijd een gok.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Ik weet even niet wat de 520I aan koppel aankan. Heb het toen wel opgezocht voor de Diesels maar ik zou daar zelf zeker altijd 50nM vandaan blijven.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
- BMW530xdrive
Blijf weg bij Ziptuning, deze staat zeeeeer slecht bekend.
Zoek gewoon een goede tuner en kijk niet domweg naar alleen de PK,s.
Laat je niet gek maken door al die vermogensverhalen, een goede tuning is veel belangrijker.
Hartogtuning.
JDtuning
VVT
DVX
THS-automotive
Laat je niet gek maken door al die vermogensverhalen, een goede tuning is veel belangrijker.
Hartogtuning.
JDtuning
VVT
DVX
THS-automotive
Hartog kan nu ook de F modellen... dan wist ik het wel ;-)avdakker schreef:
Driver888 schreef:Blijf weg bij Ziptuning, deze staat zeeeeer slecht bekend.
Hartogtuning.
JDtuning
VVT
DVX
THS-automotive
blijf bij dvx maar weg als je kan
De Tuner waar Anton het over heeft is RS-Tuning in Eindhoven (officieel trouwens Son en Breughel). Serge kan heel goed uitleggen wat er precies met tuning gebeurt en wat de zin en onzin van bepaalde dingen is. Als je in de gelegenheid bent om er langs te gaan (desnoods even bellen en afspraak maken), dan legt hij je met alle plezier het e.e.a. uit.