Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kimmyk
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014, 22:12
Locatie: Scheveningen

Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Bericht door kimmyk » 07 mei 2015, 22:25

Iemand enig idee wat die melding betekent? Mijn ruitenwisser sproeier werkt niet meer, dit is de bmwscanner melding.
Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off

Ik heb de meeste zekeringen gechecked (die volgens de chart aan de sproeier toebehoren).

Suggesties?

kimmyk
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014, 22:12
Locatie: Scheveningen

Re: Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Bericht door kimmyk » 09 mei 2015, 13:29

Kennelijk een lastige... voordat ik de pomp laat vervangen, zou ik toch graag weten wat de melding inhoudt.
Enig idee of er ergens alle foutmeldingen worden uitgelegd? Kon deze tot heden nergens terug vinden.

B.I.Jager
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2014, 19:34

Re: Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Bericht door B.I.Jager » 09 mei 2015, 15:25

Geen idee wat de codes betekenen, maar heb je ook de motor en het relais even doorgemeten om te checken of deze wel spanning krijgen tijden het bedienen?

Ever

Re: Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Bericht door Ever » 09 mei 2015, 17:41

Pompje kun je erg eenvoudig zelf vervangen, 20€ voor een nieuwe en klaar.

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 486
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Bericht door wiren » 10 mei 2015, 00:35

Als ik op de foutmelding Google dan kom ik op de GM5 module uit, maar meestal is het de pomp die de geest geeft.

rob75
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off?

Bericht door rob75 » 10 mei 2015, 08:21

De GM5 module stuurt de pomp aan. De voeding wordt via F52 (zekering 52) gezekerd en voorziet de pomp van spanning.
Eenvoudige oplossing? Kijk of je spanning meet op het pompje als de sproeier wordt bediend. Zo niet, dan zit het in de GM5 of bedrading, wel dan pompje defect.

De melding zal wel uit de GM5 komen, maar dat is in BMW Scanner te zien.

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”