Bericht
door Jonaserv » 04 mei 2016, 21:05
De schokdempers achter zitten precies op de scheiding van het zijpaneel en de afdekplaat. Maar alleen de afdekplaat en die plastic bakjes aan de zijkant verwijderen is voldoende, dan kun je erbij.
Ze zitten boven maar met 1 bout vast. Inbus of torx aan de bovenkant van de schroefdraad van de shock gebruiken zodat de schokbreker niet meedraait bij het losdraaien (Zelfde idee als je stuurkogel of die kleine stabi-stangetjes vooraan). En VOORZICHTIG zijn met die inbus/torx. Bij mij brak ie af, en dan is een klusje van 15 min ineens een uur extra werk (want een flex past niet, dus boren en dremelen geblazen).
B6 en B8 hebben volgens mij trouwens exact dezelfde demping, ik dacht dat het enige verschil was dat de B8 korter is, dus voor verdere verlaging. Tot 3 cm verlagen = B6, meer dan dat is B8 (Dacht ik, pin me er niet op vast...).
Ik heb zelf b4's gemonteerd, en ben zeeeeer enthousiast over het rijcomfort, maar het is niet echt sportief. De b4 is de 'OEM' versie, dus twin tube, net als de Sachs super touring die er origineel onder zaten. De B6/B8 is monotube, op zich mooier (hoger gasdruk, dus minder cavitatie, dus consistentere demping), maar wel een pak harder.