Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe auto en is mijn oog gevallen op de E60 series.
Alleen heb ik nog enige twijfel gevallen en vragen die jullie misschien kunnen oplossen en/of beantwoorden.
Ten eerste, mijn excuses als dit niet de juiste plek is om hier mijn topic te starten. Graag hoor ik dan wel waar ik moet zijn.
Info
Momenteel ben ik in het bezit van een Clio 1.6 16V Initiale 2003 (benzine), waarmee ik elke dag 70 KM (+retour) maak voor het werk. Hiervoor zijn de benzinekosten:
-Tanken p/week: circa €45/52 (gemiddeld €200 p/maand)
Nu ik ben gaan kijken naar de E60 523i en 525i versies, maar heb hier en daar wat dingen over gehoord:
-De verbruikkosten tussen de 525i en 530i zijn 'bijna' hetzelfde.(Zou iemand dit kunnen bevestigen?/en of uitleg)
-Je beter voor de 530i kunt gaan omdat de e60 series toch zwaardere autos zijn en het dan ook allemaal wat soepeler rijdt en beter is voor de auto zelf. (?)
-Diesel heb ik liever niet i.v.m. de wegenbelasting
-Benzinekosten uitgerekend voor een 530i, en deze kwam uit om €55/65 p/week voor de afstand die ik leg. (?)
/1 op 10
/literprijs: 1.70 (Shell V Power)
/70 KM
*Via http://www.route-naar.com/benzine-berekenen
Ik heb het idee dat ik hierin iets fout doe.
-
Wat zoek ik in de auto?
-Comfortzetels
-Schuifdak
-M pakket (optioneel/ anders zeker naderhand!)
-Navi Pro
-Automaat
-530i
-Parkeersensoren voor en achter
-Sedan
-Grijs of Zwart exterieur
-Logic 7 geluidssysteem
-Stoelverwarming
-Ik ben van plan om enige tijd met deze auto te rijden, denk hierbij aan 1 tot 3 jaar.
-Budget is 10K tot 13K (13K is dan ook echt mijn max) Is dit haalbaar?
Zijn er nog enige dingen die ik ben vergeten op te noemen? Daarbij nog de vraag op welke zaken ik moet op letten bij het kopen van een E60.
Ik weet dat bij het kopen van een auto dat de kilometerstand zo laag mogelijk 'moet' zijn. (natuurlijk met de bijbehorende onderhoud) Maar welke kilometerstand is te hoog voor een E60 benzine?
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Sahan E.
*Wijziging 07-06-2015: Duidelijkere optie/eisen lijst