Hallo,
De m50b20 motor uit n 94er e36 320 cabrio,
Zijn deze betrouwbaar of hebben ze bekende kwaaltjes? Ik wil van t weekend gaan kijken bij deze auto.
Er staan rond de 276000km op
Gr rudy
Als ie goed is onderhouden, is 276.000 geen punt voor een 6-in lijn, me dunkt.
Alles valt en staat met onderhoud en hoe er mee is gereden, strepentrekkers hebben het natuurlijk zwaarder te verduren.
Ik heb een tijd geleden samen met een maat een drifter gehad, deze hadden we niet draaiend gekocht voor 250 euro en stond 376000 km op, M50B20TU.
Liep perfect toen we de brandstofpomp en ecu hadden vervangen, maar zoals hierboven aangegeven staat, setje bandjes oproken op een parkeerplaats vond die niet zo leuk en lag de koppakking eruit. Daarna begonnen we hem echt te mishandelen, maar het blok is nooit geploft en is pas 2 maanden later uit elkaar gegaan omdat het diff klapte.
oke dat zijn wel mooie berichten deze info kan ik wel gebruiken met mn zoektocht naar mn e36 cabrio,
het liefste heb ik een 6 cilinder maar een 318 is dat ook nog wel leuk om mee te rijden of is de 4cil te licht voor de auto??
gr
Ik ben zelf meer fan van een 318iS dan een 320i, zelfde power voor minder verbruik.
Zijn wel een stuk moeilijker te vinden dan een 320i, zeker als je alleen voor cabrio kijkt.
318iS is een 16 klepper met 140pk, wegen uiteraard wat minder waardoor ze praktisch gelijk opgaan kwa snelheid. Heb laatst nog tegen één gereden op de snelweg en het is een mooie strijd.
Verbruik is wel een stuk meer van een 320 in de stad. Zelf zou ik eerder kijken voor een 323/325/328 dan een 320 want ze verbruiken allemaal bijna evenveel.