E91 met Head up display?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
wmichiels

E91 met Head up display?

Bericht door wmichiels » 25 jul 2015, 20:04

Beste Forumleden,

Ik wil graag naast mijn BMW e60 uit 2006 een E91 van rond hetzelfde bouwjaar of iets nieuwe erbij kopen.
Echter ben ik nu al maanden rond aan het kijken naar een E91 met head up display icm idrive navigatie net zoals ik in mijn e60 heb. Echter kan ik deze niet vinden. Zijn ze er überhaupt? Ik ben er aan gewend en kan (wil) niet meer zonder. Ik heb de head up display gezien die je achteraf kunt inbouwen maar dat wil ik niet, die zit nog voor je voorruit en ik ben bang dat dit teveel afleid. Het fijne aan de originele head up display die ik in de e60 heb, is dat de snelheid, en tevens de aanwijzingen voor de navigatie op de weg lijken te staan. Ze worden dus meer naar voren geprojecteerd. Is dit ooit zo geleverd? Zoniet moet ik helaas naar een ander merk/model auto gaan zoeken die dit wel heeft aangezien het laatste model mij te duur is als derde auto, en tevens vind ik die minder mooi. De 5 serie wordt alweer erg zwaar in de belasting vergeleken met de 3 serie.
Naast dit is trekhaak, airco, m pakket en handgeschakeld, en diesel belangrijk. Rest van de opties hoef ik niet. Al zitten er raamslingers op ipv elektrische ramen maakt het me nog niet uit.

De auto zal voor de lange ritten gebruikt (vandaar een diesel) worden en ook vakanties, en vervoer van de hond. 320d is eigenlijk al voldoende.
Rest van het dagelijks vervoer blijf ik in de e60 sedan doen, omdat ik die gewoon mooier vind. Alleen duur op de langere ritten indien je boven de 130km/u gaat rijden.
Deze vakantie met de auto naar Italië, ben al bang voor het gebruik op de Duitse Autobahn met cruise control op 180...

Ik hoor graag van jullie! Zelfs de dealer kon me er geen antwoord op geven, die heb ik al gebeld :bang:

Maik96

Re: E91 met Head up display?

Bericht door Maik96 » 26 jul 2015, 08:41

De E9x generatie is nooit met head up display geleverd. Dus als je het perse wil moet je aan een after market of kijken of het mogelijk is een head up display uit een E6x in te bouwen
Niets rijdt zo fijn als een 6-in-lijn

Patrickk

Bericht door Patrickk » 26 jul 2015, 08:59

Wil je een 2de auto voor het goedkoper rijden alleen?
Je kan natuurlijk nog heel veel benzine voor het bedrag kopen waar je anders een andere auto voor koopt.
Ook een diesel gaat met cc op 180 meer gebruiken. (lees zuipen)
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

FG99

Bericht door FG99 » 27 jul 2015, 01:58

Voor het bedrag wat je jaarlijks aan wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving kwijt bent voor een 320d kun je flink wat tankjes benzine vullen in je 525i ;) Laten we stellen dat je zo'n 3000 euro aan vaste kosten kwijt bent, dat is 30x een volle tank, oftewel 18.000km. Voor de hond heb ik een goeie oplossing in mijn E90: een allside comfortdeken voor op de achterbank. Zooplus, €80.
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05

Source

Bericht door Source » 27 jul 2015, 08:26

De vraag was of een E91 met hud is geleverd en zoals Maik96 zei nee dat is nooit geleverd geweest.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

wmichiels

Bericht door wmichiels » 27 jul 2015, 16:49

Jammer om te lezen dat hij hiermee nooit is geleverd... Een Touring hebben we nodig voor de hond. Het wordt gewoon te krap voor hem op de achterbank, en hij weegt nu bijna 40kg (het is nog een pup van 6,5 maand) en het is niet zo handig om hem er nog in en uit te krijgen. Zelf erin klimmen is geen optie ivm beschadiging van de lak en interieur.

Ik vind een station gewoon niet zo mooi, en niet bij mijn leeftijd passen (ben nu 25), maar de e60 sedan past gewoon bijna niks in. En ik moet regelmatig wat grotere spullen vervoeren over langere afstand. Diesel is dan toch een stuk goedkoper.

Dan gaan we toch maar eens kijken of het een E61 of een ander merk model wordt. De Mazda 6 heb ik ook al naar gekeken. Dat is momenteel het enige andere model wat me nog redelijk lijkt.

De E60 en mijn andere auto blijven gewoon. Het wordt dus geen vervanging van de andere auto maar 1 extra.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”