Ik wil graag naast mijn BMW e60 uit 2006 een E91 van rond hetzelfde bouwjaar of iets nieuwe erbij kopen.
Echter ben ik nu al maanden rond aan het kijken naar een E91 met head up display icm idrive navigatie net zoals ik in mijn e60 heb. Echter kan ik deze niet vinden. Zijn ze er überhaupt? Ik ben er aan gewend en kan (wil) niet meer zonder. Ik heb de head up display gezien die je achteraf kunt inbouwen maar dat wil ik niet, die zit nog voor je voorruit en ik ben bang dat dit teveel afleid. Het fijne aan de originele head up display die ik in de e60 heb, is dat de snelheid, en tevens de aanwijzingen voor de navigatie op de weg lijken te staan. Ze worden dus meer naar voren geprojecteerd. Is dit ooit zo geleverd? Zoniet moet ik helaas naar een ander merk/model auto gaan zoeken die dit wel heeft aangezien het laatste model mij te duur is als derde auto, en tevens vind ik die minder mooi. De 5 serie wordt alweer erg zwaar in de belasting vergeleken met de 3 serie.
Naast dit is trekhaak, airco, m pakket en handgeschakeld, en diesel belangrijk. Rest van de opties hoef ik niet. Al zitten er raamslingers op ipv elektrische ramen maakt het me nog niet uit.
De auto zal voor de lange ritten gebruikt (vandaar een diesel) worden en ook vakanties, en vervoer van de hond. 320d is eigenlijk al voldoende.
Rest van het dagelijks vervoer blijf ik in de e60 sedan doen, omdat ik die gewoon mooier vind. Alleen duur op de langere ritten indien je boven de 130km/u gaat rijden.
Deze vakantie met de auto naar Italië, ben al bang voor het gebruik op de Duitse Autobahn met cruise control op 180...
Ik hoor graag van jullie! Zelfs de dealer kon me er geen antwoord op geven, die heb ik al gebeld