Smitsjuh 320d touring 2002

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Smitsjuh

Smitsjuh 320d touring 2002

Bericht door Smitsjuh » 04 aug 2015, 19:02

Hallo,

Sinds 2 weken nu in het bezit van een mooie e46 touring met wat kleine schoonheidsfoutjes. ontzettend blij met de auto rijd fantastisch in vergelijking met me vorige autootje. Namelijk een Peugeot 206 2.0 hdi uit 2002. lekker stil en comfortabel.

Afbeelding

Afgelopen weekend heeft de auto een beurt gehad, waarbij gelijk alle filters vervangen zijn en olie ververst is. over 2 maanden doe ik nog een olie beurtje en laat ik ook gelijk de multi riem met alle toebehoren vervangen. gezien het een automaat is laat ik deze ook uit voorzorg spoelen. Verder is de wang beschadigd van de bestuurdersstoel. deze wil ik ook laten repareren gezien het een mooi sportinterieur is en ik een mooi lederen interieur (nog) te duur vind.

verdere plannen
- M tech 2 bumper
- verlagen (ap schroefset?)
- zorgen voor aansluiting iphone op originele radio

hierna kijken we wel weer verder :whistle:

-NRG-

Re: Smitsjuh 320d touring 2002

Bericht door -NRG- » 05 aug 2015, 07:59

Nette auto, vind de velgen ook erg mooi. Persoonlijk ben ik voor een Parrot MKI9000 met unica systeem gegaan, dan kan je ook Siri gebruiken via het stuur :)

Smitsjuh

Bericht door Smitsjuh » 11 aug 2015, 10:47

thx -NRG-, ik heb me er nog niet heel erg in verdiept ik zal hier ook eens naar gaan kijken.

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 11 aug 2015, 11:12

Nette 320D touring! Hiervoor had ik er ook één met m-tech 2 pakket. Dat kijkt wel lekker sportief :).

Ook ik had een Mki9000 icm Unika systeem, werkte perfect :duim:

Smitsjuh

Bericht door Smitsjuh » 19 aug 2015, 11:14

Helaas afgelopen week wat problemen gehad met een knipperlicht die er uit valt. In de koplamp was te zien dat het "masker" dat er in zit niet goed zat. Aangezien dit me toch irriteerde heb ik van de koplamp het glas eruit gehaald. hiervoor moet alleen ook het knipperlicht even los. Nu blijkt dat het vorkje dat op het knipperlicht zit waarop je hem vastschroeft afgebroken was. Ook was het masker zo broos dat het gelijk brak als je het terug in positie wou brengen. Aangezien ik er toch een keer angel eyes in wou met een lens gelijk maar een nieuw set besteld. gister binnen gehad en gelijk gemonteerd.

Afbeelding

Ook was de mat van de bestuurder versleten dus heb er ook een set nieuwe matten bij besteld.

Afbeelding

nu zie je er niet zoveel van op de foto maar ook de voetsteun is gebarsten dus binnenkort ook 1 van bestellen net als een nieuw vak voor in het middenconsole waar het rolluik van kapot is.

Ook heb ik mijn oude subwoofer ingebouwd met behulp van de info op het forum. echter irriteert het mij dat hij zoveel ruimte inneemt. Aangezien ik ook geen reservewiel achterin heb liggen wil ik daar nu een kist in gaan bouwen waar de sub in komt te liggen. Misschien een project voor volgende week om de kist alvast te maken gezien ik dan een weekje vrij ben.

O! en heb nog een originele afneembare trekhaak kunnen vinden voor een bescheiden prijsje deze zal binnenkort ook gemonteerd worden.

al met al weer genoeg kleine dingetjes komende tijd.

martinus83

Bericht door martinus83 » 21 aug 2015, 11:06

AP schroefset lijkt me een prima set voor de prijs/kwal verhouding :)
Netjes die mattenset, zat toevallig wat te kijken, alleen met, of zonder M logootje ben ik nog niet uit.

Je hebt een automaat zie ik, ben ik wel benieuwd naar je verbruik (uitgerekend vs boordcomputer)

Smitsjuh

Bericht door Smitsjuh » 21 aug 2015, 13:39

Ik denk zelf ook dat het een prima merk schroefset is. Heb zelf nog totaal geen ervaring met een enkel merk maar wat ik erover gelezen heb. Voor mij gaat het voor 80% toch om de looks, maar vind dat de auto ook teveel "schommeld" bij snelle bochten dus daar zal het ook prettig voor zijn.

De matten set heb ik via hl automotive, en zien er verder prima uit, alleen pasvorm bij bestuurder is niet in orde. Er zit een inkeping bij het gaspedaal en erachter zit nog een stuk mat die dus achter het pedaal komt. Dit gaat echter niet omdat hier dus zo'n blok zit. Ik heb hem er nu goed in de hoek gebogen en heb er geen last van dat hij los komt.

Verbruik is wel om te huilen als je vergelijkt met de 206 (1 op 17 in de winter tot 1 op 18.5 in de zomer) deze rijd nu 1 op 12. Wat de boordcomputer aangeeft weet ik niet gezien ik hier niet op let vanwege afwijking. Ik zou hier eens naar kunnen kijken als je dat wild weten.

martinus83

Bericht door martinus83 » 21 aug 2015, 18:38

Ik heb ervaring met V-maxx onder een golf, op bepaalde hoogte is weggedrag nog wel ok maar als je hoger of lager gaat wordt het ineens stukke minder.
KW heb ik op meerdere autos ervaring mee (golf 2, corrado, huidige bmw) en is gewoon super op elke hoogte.
AP is eigelijk KW, namelijk dezelfde dempers (van de KW non-INOX set) dus ik zou volgende keer ook daarvoor gaan.
Twee vrienden (530d touring, 2x A4 touring) zijn er ook prima over te spreken.

Jammer van je mattenset, kan het niet retour?

Verbruik, ja daarom was ik benieuwd. Hier rijd in de buurt ook een 320d aut rond en rijd ook 1:12. de 2.0d en automaat is schijnbaar geen zuinige combi.
Ik rijd met mijn 330d handbak 1:13 gemiddeld (dagelijks woon-werk ritje is maar 25 km)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”