Zoals het topic titel al aan geeft ben ik gister 3x stil gevallen.
Wel weer de auto aan de gang gekregen, maar wat me opviel was tijdens het starten luchtbelletjes in de leiding zat. Dit gebeurde overgens met een kwart tank diesel, nu heb ik er bij de pomp 15 liter diesel bij gedaan. En kon ik zonder problemen naar huis rijden, en ook starten zonder problemen.
Zou het kunnen dat de pomp onder de stoel aan het begeven is?
3x stil gevallen
Re: 3x stil gevallen
Goedemiddag, beste Chris,
Ik weet dus niet welk type E39 diesel u heeft.
En of het een sedan betreft, of een touring.
Maar ik heb dus gekeken bij de 525D.
Ik weet nog, dat er al eerder is gepraat over dit probleem.
Ik had destijds dus gekeken wat het probleem kon zijn.
Bij deze BMW bleek de linker overhevelpomp niet te werken.
De brandstof niveau sensor die zit in de linker tank.
De tank bestaat dus uit 2 compartimenten in een tank, dat komt door de cardanas.
Als dus de hevelpomp van het linker gedeelte de brandstof niet over pompt, dan ziet u een brandstof niveau in de tank aangegeven, en u denkt, dat red ik nog ruimschoots.
Ja, als de linker zijde word over geheveld, dan lukt dat inderdaad.
Maar als de rechter helft van de tank haast droog staat, en de hevelpomp links werkt niet, dan lukt het helaas dus niet.
Ik zou dus dit gaan controleren, of u laat dit controleren, wat er aan de hand is met de hevelpomp aan de linker zijde.
Ik beoordeel het dus op het niet werken van de hevelpomp van de linker zijde van de brandstof tank.
Gewoon, omdat zoals u het uitlegt, dat gaf mij direct het beeld, dat het enkel de hevelpomp kon zijn, in het linker tank gedeelte.
Maar als u steeds tijdig tankt, kunt u gewoon blijven rijden, tot dat u het probleem laat oplossen.
Misschien dat het uitlezen van de BMW, ook iets van een defect aan het licht kan brengen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik weet dus niet welk type E39 diesel u heeft.
En of het een sedan betreft, of een touring.
Maar ik heb dus gekeken bij de 525D.
Ik weet nog, dat er al eerder is gepraat over dit probleem.
Ik had destijds dus gekeken wat het probleem kon zijn.
Bij deze BMW bleek de linker overhevelpomp niet te werken.
De brandstof niveau sensor die zit in de linker tank.
De tank bestaat dus uit 2 compartimenten in een tank, dat komt door de cardanas.
Als dus de hevelpomp van het linker gedeelte de brandstof niet over pompt, dan ziet u een brandstof niveau in de tank aangegeven, en u denkt, dat red ik nog ruimschoots.
Ja, als de linker zijde word over geheveld, dan lukt dat inderdaad.
Maar als de rechter helft van de tank haast droog staat, en de hevelpomp links werkt niet, dan lukt het helaas dus niet.
Ik zou dus dit gaan controleren, of u laat dit controleren, wat er aan de hand is met de hevelpomp aan de linker zijde.
Ik beoordeel het dus op het niet werken van de hevelpomp van de linker zijde van de brandstof tank.
Gewoon, omdat zoals u het uitlegt, dat gaf mij direct het beeld, dat het enkel de hevelpomp kon zijn, in het linker tank gedeelte.
Maar als u steeds tijdig tankt, kunt u gewoon blijven rijden, tot dat u het probleem laat oplossen.
Misschien dat het uitlezen van de BMW, ook iets van een defect aan het licht kan brengen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad,
Ik heb een 530d Touring. Nu las ik dat het eventueel ook de pomp kan zijn die onder de auto zelf zit.
Maar wat jou verhaal betreft zou ook goed kunnen idd, ik ga er zoiezo mee aan de slag morgen.
Want wij gaan over 2 weken op vakantie met de auto, dan wil ik het wel goed op orde hebben.
En niet dat we met de vouwagen lang de kant staan.
Maar hoe kan ik zien of testen of de hevelpomp goed zijn werk doet?
Groeten Chirs
Ik heb een 530d Touring. Nu las ik dat het eventueel ook de pomp kan zijn die onder de auto zelf zit.
Maar wat jou verhaal betreft zou ook goed kunnen idd, ik ga er zoiezo mee aan de slag morgen.
Want wij gaan over 2 weken op vakantie met de auto, dan wil ik het wel goed op orde hebben.
En niet dat we met de vouwagen lang de kant staan.
Maar hoe kan ik zien of testen of de hevelpomp goed zijn werk doet?
Groeten Chirs
Hallo beste Chris,
U heeft het eigenlijk al getest.
U ziet immers luchtbellen in de leiding, maar dat is waarschijnlijk onder de motorkap.
Ik zou dus een doorzichtige slang nemen, die geschikt is voor brandstof.
Haal de achterbank weg, en sluit deze slang aan, op het systeem, of beter gezegd, tussen de leiding.
Word er nu weer lucht aangetrokken in de leiding, dan weet u ongeveer al wat er loos is.
De hevelpomp kunt u ook testen.
Als deze niet werkt, dan is dat vaak omdat deze defect is.
Dat komt wel vaker voor.
De electrische doorvoer pomp onder de auto, als deze geen geluid meer maakt, dan is deze defect, en zeer waarschijnlijk zal dan de motor ook geen zin meer hebben, deze krijgt dan geen brandstof.
Dus, eigenlijk blijft er dan weinig over, dan de hevelpomp.
Als de rechtse opvoerpomp niet meer werkt, of geluid maakt, dan zal de motor misschien ook niet meer verder willen.
Of dat misschien de hevelwerking in samenwerking van de pomp onder de auto nog enig werk wil verrichten, maar dat is twijfelachtig, daar is diesel te dik voor.
TIP:
zorg dat u geen diesel morst in de auto!
Dat kan misselijkheid en stankoverlast te weeg brengen!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
U heeft het eigenlijk al getest.
U ziet immers luchtbellen in de leiding, maar dat is waarschijnlijk onder de motorkap.
Ik zou dus een doorzichtige slang nemen, die geschikt is voor brandstof.
Haal de achterbank weg, en sluit deze slang aan, op het systeem, of beter gezegd, tussen de leiding.
Word er nu weer lucht aangetrokken in de leiding, dan weet u ongeveer al wat er loos is.
De hevelpomp kunt u ook testen.
Als deze niet werkt, dan is dat vaak omdat deze defect is.
Dat komt wel vaker voor.
De electrische doorvoer pomp onder de auto, als deze geen geluid meer maakt, dan is deze defect, en zeer waarschijnlijk zal dan de motor ook geen zin meer hebben, deze krijgt dan geen brandstof.
Dus, eigenlijk blijft er dan weinig over, dan de hevelpomp.
Als de rechtse opvoerpomp niet meer werkt, of geluid maakt, dan zal de motor misschien ook niet meer verder willen.
Of dat misschien de hevelwerking in samenwerking van de pomp onder de auto nog enig werk wil verrichten, maar dat is twijfelachtig, daar is diesel te dik voor.
TIP:
zorg dat u geen diesel morst in de auto!
Dat kan misselijkheid en stankoverlast te weeg brengen!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
In verband met de vakantie enzo, al een tijdje geleden de pomp onder de auto vervangen voor een nieuwe.
En de pomp in de tank vervangen die achter de passagiers stoel zit. Ik heb tot heden geen start problemen meer gehad. En we zijn met de auto nog een weekje in de ardennen geweest, dus meteen een goede test geweest.
En de pomp in de tank vervangen die achter de passagiers stoel zit. Ik heb tot heden geen start problemen meer gehad. En we zijn met de auto nog een weekje in de ardennen geweest, dus meteen een goede test geweest.